• Svar på tråden Tantvarning6
  • Aleta

Kallvattnet har frusit, fast inte överallt utan till en toalett som ligger mitt inne i huset!
    Hur? Vi har ett elelement på den toan och nu har vi äntligen fått upp värmen litegrann. Nu kanske vi har ca 17 grader. Gamla hus!

Nu kom jag på en sak!
    Kolla era försäkringar! Vi hade en vattenskada som äntligen blev färdig, men vi fick betala 80% av arbetskostnaden för kakel, tapeter och målning.
    Vi fattade så klart att det skulle bli åldersavdrag på alla ytskikt, men att man inte ska få dem uppsatta!!
    Jag ringde och frågade vad som pågick och då påstod de att de alltid hade haft sådana regler. Bullshit! År 2000 hade vi en annan vattenskada och då fick vi allt återställt.
    På måndag när lite chefer är tillbaka ska jag ringa och klaga. Jag är jättearg, om allt hade varit nykaklat och nymålat innan skadan så hade uppsättningen inte kostat ett öre.
    Jag påpekade det orimliga i det, hur gör man om t ex ett hus blir utbränt? Får man allt underarbete och sedan står man där?
    "Neeej, DÅ gäller andra regler, då behöver man inte betala mer än 100.000:-" ??!! Grrrr
    Har man gamla hus så klarar man sig inte med en sådan försäkring. Vi har Länsförsäkringar, jag läste att de har någon slags allrisk villa som ändrar på kostnaderna för åldersavdraget, men när tog de bort den delen ur vår försäkring kan man ju undra?

Nu har mamma fixat varmvattnet, med varma disktrasor. Och här sitter jag och BT:ar medan hon jobbar. *skäms lite, men bara lite*

• Im yours

Hej alla!

Vill bara säga att jag är euforiskt lycklig över att Lasse aldrig gav upp, trots mina plötsliga tvivel, trekantiga lösningar, och besynnerliga utspel. Vill tacka ........ alla er i denna superhärliga tråd. Ni är underbara människor!!!

Nu ska jag blogga om nått. Pussssssssssssssssssssssssssssssssssss och kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.

• Cantaton

eh. ok? mkt det blev av mitt meddelande då... jag citerade iaf im yours o gjorde ett hjärta.

• Bobou

Jag ska faktiskt träna imorgon igen, med min kompis. Det är liksom lättare då. Och på söndag ska jag åka långfärdsskridskor! Räknas det? Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort det förut...

(Jag rör på mig, det gör jag, även när jag inte tränar. Promenerar till och från jobbet varje dag, det är ca 5 km varje väg. Men jag behöver verkligen bygga muskler.)

Cantis, du får vara snäll mot lillmagen... För att citera Muminmamman: "Allt som är trevligt är bra för magen".

Cantaton skrev 2010-01-07 23:58:30 följande:
    Att sjunga är ett träningspass i sig. Har haft träningsvärk i magen många gånger efter sånglektioner! Så när är planen att träna nästa gång? Nyckeln till att komma iväg och träna är att planera in den i almanackan. För min del blir det PT-träning imorgon!
  • Cantaton

Duktiga du! Klart långfärdsskidor räknas. Heja!

Ja, jag ska skicka iväg sambon att köpa lite nyponsoppa o glass till min mage Är fortfarande lite illamående, men det är jättemkt bättre än igår! o igår kväll lyckades jag få i mig lite yoghurt, grissini och choklad.

Bobou skrev 2010-01-08 23:15:23 följande:
    Jag ska faktiskt träna imorgon igen, med min kompis. Det är liksom lättare då. Och på söndag ska jag åka långfärdsskridskor! Räknas det? Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort det förut...(Jag rör på mig, det gör jag, även när jag inte tränar. Promenerar till och från jobbet varje dag, det är ca 5 km varje väg. Men jag behöver verkligen bygga muskler.)Cantis, du får vara snäll mot lillmagen... För att citera Muminmamman: "Allt som är trevligt är bra för magen".
  • Heloise

Hej hopp!
    Hoppas alla mår bra/bättre, trots dumma magar och infektioner.
    Här är allt bara bra, kallt som attan men annars bra. Vi var hembjudna till Panzers lillasyster och hennes nya kille på lunch. Vi fick africanagryta och chokladmousse mums.
    Senare ikväll ska vi äta lax med ädelostfyllning. Mkt mat idag haha.
    Imorgon åker vi till gudsonen och hans päron, hans mamma fyller år, ska bli roligt att träffa dem allihop, det var ett tag sen.

Helgerna går för fort, jag vill ha helg hela tiden
    Dessutom testar jag med ÄL stickor, ingen träff än så länge, tur att jag köpte sådana, för jag var helt ute och sneseglade på ÄL dagar.

Kram på er

• Daa

Heloise: jag vill också ha helg hela tiden. Eller iaf lite oftare och/eller längre.
    Är ÄL på gång?