• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

Nope, enligt mina beräkningar så skulle det ha varit idag, men inte enligt stickorna, fast det var två streck idag( men om man läste på förp så stod det att den ena skulle vara mörkare, och en var mörkare men fel linje)så det kanske är på gång i morgon eller nått? Men känner mig iaf nöjd med att jag valde att test för jag har alltid trott 8-9, men det kan ju lika gärna vara 11-12. Är det bättre i febern?

Daa skrev 2010-01-09 18:20:53 följande:
    Heloise: jag vill också ha helg hela tiden. Eller iaf lite oftare och/eller längre. Är ÄL på gång?
  • Daa

Vet inte hur de där stickorna fungerar riktigt, har inte testat.
    Har inte kollat febern idag. Känner mig illamående och väldigt trött. Det kan vara biverkningar från mitt pillerknaprande.

Heloise skrev 2010-01-09 18:25:02 följande:
    Nope, enligt mina beräkningar så skulle det ha varit idag, men inte enligt stickorna, fast det var två streck idag( men om man läste på förp så stod det att den ena skulle vara mörkare, och en var mörkare men fel linje)så det kanske är på gång i morgon eller nått? Men känner mig iaf nöjd med att jag valde att test för jag har alltid trott 8-9, men det kan ju lika gärna vara 11-12. Är det bättre i febern?
  • dfk

Svischar in lite mellan varven. Nu har vi köpt bil! Efter tre år utan egen bil kändes det väldigt härligt att kunna välja ut en.
    Vi har åkt runt i fallfärdiga bilar eller lånat bil av min snälla mamma. No more!

Såg ni på Let´s dance igår? Missade första halvan tyvärr. Då såg vi på beatrix potters film med dansande råttor och igelkottar, som yngsta dottern valt ut.
    Känner mig så gooodissugen.... Men vi hade godiskväll igår och ingen vill ut i kylan och handla, så jag får väl bli utan.

• Cantaton

Något jag förresten inte har berättat än. Från och med måndag är pappa bara dagpatient. Tanken är att han ska åka kommunalt, själv, till och från sjukhuset varje dag. Känns lite läskigt, men arbetsterapeuten skulle åka med honom hem på måndag, så de gör första resan tillsammans.

• Fjällbruttan

Hej!
    Tittar bara in som hastigast i natten...
    Läste igenom tidigare idag och har skrattat och gråtit och nickat igenkännande..som vanligt

Vi var till svärmor igår hela familjen och tog farväl, men maken och hans pappa följde med hem, för hon skule minsann inta dö på ett par dagar så hon ville inte ha någon där som bara satt och hängde....
    Men innan jag for hem med barnen igår talade hon om vilka psalmer hon ville ha coh bad mig fixa allt.. en ära känns det som faktiskt!

Men ikväll har de vänt tillbaka, de ringde från kirurgen och cirkulationen har börjat svikta, och jag kan inte annat än hålla med maken, måtte det få gå fort så hon slipper lida mer! Nu har hon kämpat länge nog...

Värst är det med svärfar, som är synnerligen aggresiv just nu, virritg och rör till allt och dessutom toppar det med att bli stendöv emellanåt... är mest orolig över att han ska knäcka maken just nu...

Jag är hemma med barnen, både skönt och jobbigt, men maken ville at tbarnen skulle vara hemma och trygga, så det får bli så.

Kram till er alla, jag tittar in när jag orkar och hinner!

• MittiPrickBrud

Godnattkramar till alla.
    Ja, jag är en nattmänniska. Extremt svårt att komma i säng i tid. Men nu är det dags, sängen är lockande med nytvättade lakan och mjuka täcken.

• Aleta

Fjällbruttan, vad tufft ni har det just nu. Vet precis hur det är, man vill inte att den man älskar ska lida, men samtidigt vill man ju egentligen ha dem kvar, fast friska. Det var verkligen en ära att hon bad dig ordna allt. Hon vet vilken pärla du är!

Mamma och jag har varit på opera ikväll! I en liten byhåla 15 km härifrån, teknikens under. Det var givetvis en sådan där direktsändning i HD från Metropolitan i New York. Riktigt bra! Det kan jag tänka mig att göra igen. Mycket närbilder och dessutom fick man följa med bakom scenen i pauserna när de intervjuade stjärnorna.
    I slutet av januari ska maken och jag gå på en liknande föreställning, fast då är det inte opera utan teater som direktsänds från London. Det ser jag fram emot.

Sov gott allihop och hoppas att alla kryar på sig.

• Cantaton

Fjällbruttan, mitt i "sorgen" tycker jag att din berättelse är så fin. Du kommer att ordna det så fint. Jag hade ju en rätt nära bekant som dog i somras (jag satt o åkte upp till Dalarna några gånger - o en gång för att ta farväl, minns ni?). Hans sista önskan var ju att jag och Häggis skulle sjunga på hans begravning. Det kändes som en ära att få frågan och givetvis ställde jag upp. Och vilken ära är det inte DESSUTOM att få förfrågan tillsammans med sådan celeber duopartner?

Du kommer att göra det här bra. Och säg till om du behöver hjälp med något. Då jag ju sjunger en del på begravningar blir jag liksom alltid indragen i planeringen av sådana när det är någon närstående som dött, bara för att de andra tycker att jag vet hur det går till...

Stor kram till dig!

• MittiPrickBrud

Fjällbruttan, jag känner med dig och er. Sänder alla varma tankar och kramar jag har till dig!

Cantaton, jag läste just att din pappa är såpass bra så han har dagvård och reser själv! Det var ju väldigt skönt att höra om hans framsteg!

Aleta, härligt med opera! Vi var på Operan här i "storstan" under mellandagarna och såg Mozarts Cosi fan tutte. Det var helt underbart!

Idag , nu, ska det bli storhandling.

kramisar till alla fina tanter!

• Fjosok

Kramar till fjällbruttan och hälsningar till alla andra. Knappt skrivit på veckor. Hoppas allt är bra med er!

Här tillverkas det rosa bakelser igen för bröllop i mars :)