• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

ÅÅh, vad gör man? Igår vid 22-tiden ringde min sambo och sa att de skulle bli sena (han satt med sina klasskamrater och jobbade på ett stort projektarbete som ska vara inne idag). Han skulle inte hinna hem innan jag gick och la mig och telefonen hade snart slut på batterier, så han ville bara ringa innan och säga det. Sedan vid 1-tiden skickade jag ett sms och sa att jag gick och la mig, och det svarade han "Ok. Kramar" på. Men sedan har jag inte hört något mer!!! Och han har inte varit hemma alls inatt.. jag har vaknat och spytt, så jag vet... Ååh vad jag mådde illa. Och kände mig ensam.

• Soldemor

Här kommer KALLA hälsningar från södra delen av landet. När jag körde tilljobbet var jag helt uppslukad av termometern, tur att det inte var så mycket trafik ute. Den sjönk stadidgt hela tiden och slutade på -16 grader!Hutter och skak! Fast solen skiner från en kliniskt blå himmel, så det är rätt fint ändå.
    Har gaspannan på för fullt hemma, så det var faktiskt 19,9 grader i sovrummet i morse. Fast på mitt kontor är det något svalare. Vid lunchtid kommer jag nog behöva torgvantar om inte händerna skall frysa fast i datorns tangentbord.

Här är ännu en jättekram till allas vårt Passionsmonster. Hur är det idag? Lite bättre?

• Daa

Jobbigt, Cantaton.

Jag sitter och väntar på att det ska bli dags att åka till sjukhuset. Har jag riktigt fett huvva otur har det tillstött någonting. Som om det inte räckte med sorgen.

• Soldemor

Men så eländiga tanter här är idag då! Vad skall vi göra åt det? Här är iaf några glada gubbar som om möjligt kan lätta sinnet och få er att förstå, att jag tänker på er alla!

• passionsblomman

Cantaton, jag förstår att du är orolig! Fy vad jobbigt när du inte kan nå honom! Hoppas du hör något snart.

Daa, lycka till hos doktorn! Jag tänker på dig!

Jag mår bara bra idag. En aning mosig av allt gråtande och inte så mycket sömn eftersom jag la mig sent men steg upp tidigt.

Gårdagen är bakom mig och idag är det vackert som i en saga även om det är kallt.

Jag gick ner och vräkte i ved i pannan iatt innan jag la mig och så stängde jag alla dörrar som vetter mot vår ganska kalla hall, så imorse var det faktiskt fortfarande riktigt varmt i köket som annars har droppat ner förskräckligt om jag inte kommit upp och eldat fort nog.
    Nu hade vi fortfarande glöd så det var bara att ösa på mer ved.

Uj vad med ved det går åt när det blir så här kallt! Tänk förr då det bara fanns eldstäder inomhus och inga pannsystem!

• didis

Soldemor - huj vad jag blev glad av alla gubbarna! Fast i ärlighetens namn finns det de som behöver glada gubbar bättre än jag - det är ju fredag och det betyder fredagsfika! Har just moffat i mig en stoor räkmacka *nöjd o glad*

Cantaton - har du hört något mer från sambon?

Passionis - ny dag - nya möjligheter. Och bara att titta på all snö och alla vackra, vita träd gör att jag går runt med ett fånigt flin på läpparna. Hehe, i morse glodde bussväntarna surt på mig där de stod o huttrade medan jag såg nöjd ut. Men går man ut utan långkallingar och vantar får man skylla sig sjölv att man inte kan njut av naturen. Så det så *förnumstigt nickande*

• Cantaton

Mm, nu har jag hört ifrån honom. Han hade hoppats att han skulle hinna från skolan till jobbet innan jag vaknade, så att han kunde maila därifrån... Inte kunde han veta att jag vaknat av och till och spytt o mkt väl haft koll på att han inte var hemma... Men å andra sidan tror jag att man märker en sån sak oavsett... O han har ju inte sovit alls inatt! Lilla hjärtat...

Men jag mår så illa

• Cantaton
    didis skrev 2010-01-08 10:43:24 följande:
    SOch bara att titta på all snö och alla vackra, vita träd gör att jag går runt med ett fånigt flin på läpparna. Hehe, i morse glodde bussväntarna surt på mig där de stod o huttrade medan jag såg nöjd ut. Men går man ut utan långkallingar och vantar får man skylla sig sjölv att man inte kan njut av naturen. Så det så *förnumstigt nickande*
  • Soldemor
    didis skrev 2010-01-08 10:43:24 följande:
    Men går man ut utan långkallingar och vantar får man skylla sig sjölv att man inte kan njut av naturen. Så det så *förnumstigt nickande*
    Körde förbi en busshållplats där det stod en man - utan mössa när det var 16-! Vad tänker folk med? Fast det är klart, har man aldrig mössa fast det är kallt, så fryser väl hjärnan permanet...*ger mig själv en örfil för att jag är så elak*
  • didis

Skönt. Ja, att sambon är välbehållen menar jag - inte att du mår illa.

Är det vinterkräkisen?? (det låter mer harmlöst om man lägger till ett "-is" bakom)

Cantaton skrev 2010-01-08 10:46:44 följande:
    Mm, nu har jag hört ifrån honom. Han hade hoppats att han skulle hinna från skolan till jobbet innan jag vaknade, så att han kunde maila därifrån... Inte kunde han veta att jag vaknat av och till och spytt o mkt väl haft koll på att han inte var hemma... Men å andra sidan tror jag att man märker en sån sak oavsett... O han har ju inte sovit alls inatt! Lilla hjärtat...Men jag mår så illa