• JuliaAmalia

Hur träffades ni?

Har sett någon liknande tråd förut, men det är alltid lika roligt att höra romantiska, fina, spännande, struliga, roliga eller oväntade historier. Så brudar, hur träffade ni era blivande män/fruar?

Själv kände jag till min m2b sen tidigare pga gemensamma bekanta, men blev blixtförälskad när jag började på samma jobb som honom för 2,5 år sedan. Vi blev kanonbra kompisar på en gång men det dröjde 1,5 år innan vi, pga olika omständigheter, kunde bli tillsammans, men det var helt klart värt väntan. Nu är vi förlovade och sambos och jag har aldrig varit mer glad för ett jobb än det.

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • missemys

TRäffade min nuvarande make via internet då jag var bedrövad och en kompis bjöd rikligt på vin och vips hade jag en kontakt annons inne och på den resan bar det iväg...ända fram till altaret.

• Trasan99

Vi träffades på nätet, spraydate. Vi upptäckte direkt att vi har massor av gemensamma bekanta, och det hade inte varit konstigt om vi hade träffats på något annat sätt egentligen.

• BlomAnna

Även jag träffade min m2b genom nätet match.com Vi mailade lite och sen började vi prata i telefon, vi kunde prata flera timmar i sträck och jag tyckte han var jätte trevlig men kände inget klick. M2b ville att jag skulle komma och hälsa på honom men jag tvekade och han började tröttna men så ändrade jag mig och bokade en biljett till Göteborg och från första fumlande kramen där på stationen har jag varit upp över öronen förälskad i den där fantastiska mannen. Jag är så glad att jag ändrade mig och bokade den svindyra biljetten till Göteborg

• miaik

Jag träffade min hubby på jobbet. Han var min chef och jag fick det jobbet för att han kände min mamma :O
    Vi jobbade ihop i ca 1,5 år innan vi insåg att vi faktiskt gillade varandra och han tog modet till sig och ringde min mamma för att berätta att vi var tillsammans. Väldigt gulligt!

Nu är vi sambos och gifter oss nästa sommar!

• Summer2010

Vi träffades på internet.. På ett spel, hehe. Började prata där, sen på msn och sen åkte jag till England för att jobba som au-pair och då träffades vi. Blev jättebra kompisar och han följde med till Sverige över sommaren.. Vi blev tillsammans och sen flög jag till England några gånger innan han nu i somras flyttade till Sverige. Vi förlovade oss och nu planerar vi bröllop till nästa sommar!

Aldrig trodde jag att jag skulle träffa någon på ett spel, än mindre att det skulle visa sej vara den rätte för mej. Hehe! Men oj va glada vi är för att vi råkade springa på varann på spelet!

• feministbrud

Haha, vad folk har träffat sina respektive på nätet! Jag träffade min man på spraydate för snart sex år sedan. Kan än idag inte riktigt fatta att nätdejting faktiskt funkade tillslut

• The only Titrania

Träffade min i World of Warcraft (dataspel för de som inte vet). Var i ett förhållande, men tog tillslut modet till mig att slå upp och bli tillsammans med min blivande.
    Varit tillsammans i lite drygt 3 år, sambos ca 2½ och förlovade sen i somras :)

• Imma

Min man och jag träffades när jag var utbytesstudent på hans universitet i Tyskland för fem år sedan. När det var dags för mig att åka tillbaka till Sverige för att avsluta utbildningen följde han med mig.

• PINI

Jag träffade min på krogen=)
    Vi bytte nummer och började ringa, mejla och skicka sms, efter ett par veckor mttes vi i ett mer stabilt tillstånd och vi kände båda att det var rätt.

• metaley

Vi träffades också via nätet, snackade i ca 8 år på msn och i telefon innan vi träffades, nu snart två år sen så planerar vi bröllop :)

Svar på tråden Hur träffades ni?