• JuliaAmalia

Hur träffades ni?

Har sett någon liknande tråd förut, men det är alltid lika roligt att höra romantiska, fina, spännande, struliga, roliga eller oväntade historier. Så brudar, hur träffade ni era blivande män/fruar?

Själv kände jag till min m2b sen tidigare pga gemensamma bekanta, men blev blixtförälskad när jag började på samma jobb som honom för 2,5 år sedan. Vi blev kanonbra kompisar på en gång men det dröjde 1,5 år innan vi, pga olika omständigheter, kunde bli tillsammans, men det var helt klart värt väntan. Nu är vi förlovade och sambos och jag har aldrig varit mer glad för ett jobb än det.

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • källerudd

Vi träffades genom nätet...Han tog första konstakten på spraydate hösten 03 sen dess har vi haft regelbunden kontakt...dock dröjde det till hösten 07 innan vi träffades för första gången. Då var det jag som slängde iväg en spontan fråga om han hade lust att följa med till Liseberg. En dag på lisberg blev en hel helg tillsammansvar och sen den helgen är det vi =)

Flyttade ihop förra sommaren och en månad senare friade han nästa sommar blir vi man och fru =)

• nni

Hade träffat hans syster först några gånger. Vi var hos några vänner. Systern ringde honom för skjutsa oss hem, hon ville gärna att vi skulle träffas, för vi skulle nog passa ihop. Rätt hade hon! Satt snet bakom honom i bilen, lite blyg o tyst. Föll för hans utseende direkt. Nästa gång träffades vi på systerns fest, kan påstå att vi bara hade ögon för varandra redan då "love at first sight"... Min man sa något liknande i bröllopstalet, "att jag sken upp mellan två brunetter"

• nni

*Alltså att jag sken upp mellan systern och en nära vän (brudtärna)

• nni

Oh vi firar 6 ½ år idag måste jag tillägga

• Blivande fru Fors

Vi träffades på jobbet för snart 9 år sedan! Vi jobbade extra där båda två, kombinerat med studier. Jag började där innan honom och spanade in honom redan när han var där på anställningsintervjun. En månad senare fick han börja, till min stora glädje!! Han ringde och bjöd hem mig efter några veckor. Nu har vi helt olika yrken och jobb men håller fortfarande ihop. Vi är sambos och har en liten son.

• Blivande fru Fors

Han friade på sängkanten i går morse, kan jag tillägga!

• Hillena

Min fästman raggade upp mig på gymmet och var sen modig nog att bjuda hem mig på en härlig 3rätters. Sen blev han aldrig av med mig :)

• JuliaAmalia

Men oj vad många som träffats på nätet! Har inte alls många i min bekantskapskrets som träffats så. Är nog bara en. Men vad kul att det fungerar!

Cltsp skrev 2009-10-18 13:31:09 följande:
    På ett tivoli :)
    Åh, det lät fint. Hur gick det till?
  • Cltsp

Min man sommarjobbade på ett tivoli för en herrans massa år sedan. Över en helg var tivolit på en liten ort där jag är uppvuxen. Jag var där med några kompisar och åkte karusell och gick på disco som var i anslutning. Vi gick och tittade på varandra under kvällen och lite senare bjöd han upp mig. Ja på den vägen är det.... :)

Svar på tråden Hur träffades ni?