• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

ANNA dagen idag!
    Jag har iaf namnsdag! Och jag vet fler!

Grattis!

• FruCicci

Telis, falsk krupp är inte kul, men nu kan vi hantera det. Det är läskigt de första gångerna och sen även om de får ett kraftigare 'anfall', då behöver de lite hjälp på traven, det är då man få inhalera och ge syrgas + adrenalin... beroende på barn. Förra gången blev vi inlagda... det är det värsta, man vill ju bara hem till sin egen säng o sova.
    Men det är ofarligt iaf.

På måndag är det bara 1 månad kvar till televinken kommer
    Snacka om fort.
    3 månader till Grynet kommer, jag fattar inte var all tid har tagit vägen, veckorna bara rinner förbi....

• FruCicci

hallåååååå tråden vad gör ni. lägger lutfisken i blöt eller

• FruCicci

Jag som skulle göra det Lappis, här är man borta 2 minuter så hinner du ta det när jag för en gångs skulle är innen en hel morgon... ha ha ha

Nenne har du testat nu igen??

I dag ska jag p föräldrar grupp och sen är jag bjuden på lunch. Så måste göra mig i ordning själv nu...

Kostym åker dock inte på, fast ibland saknar jag jobb ourfitten när man luffsar runt i mer av vardagskläder jämt. Jag gillar att vara mer "klädd".

Man skulle verkligen fynda resa nu, men det är ju svårt när man inte vet exakt när man kan åka.

Nehepp.

So long.

• FruCicci

Hej,

NÄÄÄÄÄÄJ Mugglan, det får inte vara så!
    jag började genest googla o kolla om man kan ha ont i sidan när man just blivit gravid, och det kan man också, men det är inte direkt vanligt! Nä jag håller tummarna att det inte är något X.
    Du ska ju med på plusvågen darling!
    Stor varm kram!

Jobbig kommentar Vickan, grrr. Tycker Sweet skrev bra ändå.
    Jag är lite så där när det gäller relativt mycket att jag försöker sätta mig in i puckon som säger puckade saker och varför, så behöver man inte bli så onödigt förbannad
    Sov gott vännen.

Magsjuka är inte skoj September!

OCH DET ÄR INTE KRUPP HELLER.
    Fan fan fan fan. Får man svära på BT utan att få en mega varing?
    I så fall svär jag lite till....
    Ååå vad jag tyker det är sorgligt att Victor har detta. Jag visste redan när jag hämtade honom vart det skulle baraka iväg i dag
    Han har hostat hela kvällen och nu kom skallen för ett tag sen.
    Han skäller o skäller i sömnen, så jag vet inte om vi fixar att vara hemma med honom i natt.
    Maken får åka in till akuten själv har vi bestämmt, men det känns jätte hemskt att jag som mamma inte kan´vara med honom när han är rädd

Ja ja, det är iaf inte lika hemskt som X, så jag ska inte klaga.

• FruCicci

Sweete, our sweetheart.
    Å vad härligt det var att du kom in idag! Glömde ju säga HEJ TJEJEN.
    Glömm inte att ta det lite lugnt mellan varven med
    KRAM

• FruCicci

Victor har haft falsk krupp i natt, han är hemma från dagis idag.
    Jag är trött.

Ha det bra!

• FruCicci

Hejsan,

orkar inte läsa i kapp... hoppas ni mår bra alla!
    Jag han dock se när jag klickade lite här och där att Mugglan har fått tant, det var ju skönt att det inte var ngt tokigt.
    Ni får nuppas som fan under julhelgen Så kommer en liten bebis till er i september

Victor var hemma från dagis igår, han kräktes på morgonen, antaligen sviter av falsk krupp o gammal förstoppning. Ja ja, i natt gick det bra med honom. Det är ju typiskt kruppväder, så jag är inte så jätte förvånad.
    Tyvärr har Lillan fått problem med andningen ist, så typiskt, hennes luftrör har blivit infekterade så jag har varit med henne till doktorn idag efter ytterligare en ganska minimal natts säömn
    Nåväl, det är inte så farligt, men när man är lite trött och så där så blir det lite jobbigare. Kunde varit värre!

Nåväl, FREDAG det är ju så skönt med fredag, fast jag har det hela veckan lång som mamma ledig

Glögg kalas hela helgen och idag ska vi få gå på Lussefirande på dagis. Ska bli intressant om han öht har på sig några kläder. Förra året gick det inte kanon

Lappis, 2 kg till i paketet. Ja nu är du väl redan i Fältan och botaniserar.... tänkte annars kan man ju alltid köpa en bok om vackra sverige och stockholm, men det har han kanske redan.
    jag var nere i Hötorgshallen härrom dagen, de har massor med roliga grejor där.

Nobelfesten satt jag o tittade på en del igår, mellan varven av julkorts skrivande... Jag gillar ju glammour (nähe? )...
    Skulle gärna varit en av gästerna! Mina svärföräldrar har gått på Nobelfesten en del och det är precis så fantastiskt som man har fått höra.
    Men prinsessan Madeleines klänning tyckte jag inte alls var så snygg i år, men å andra sidan så vacker som hon är så kan hon ju ha på sig vilken trasa som helst.

trevlig lunch alla

just det, såg hastigt att snorkis symptom var borta...
    ingen fara (oftast) jag hade inte heller symptom. Jag var inte ens uppe och kissade på nätterna, kanske på slutet... det ända jag kommer ihåg från Lillans grav, var att jag var hungrig på kvällarna, men kunde inte äta så mycket för jag blev mätt lika fort... konstigt, fast detta var nog i vecka 9 tror jag, innan dess nada.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter