Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Snippsallad, det var hysteriskt roligt, ha ha ha
Min son kallar Salt för Sallad, så han ska ha sallad på ägget
Snippsallad, det var hysteriskt roligt, ha ha ha
Min son kallar Salt för Sallad, så han ska ha sallad på ägget
De där har jag oxå, de från euroshopper, de säljs på NK då där jag srothandlar Sen har jag ju vårservetter med, där är faktiskt natusan min favvo.
Idag sängde jag Liberos, usch vad de luktar illa. Sur gammal snippsllad
Eftersom jag hade en kräk bebis med Victor i 8 månader, så använde jag Natusan extra protection som luktade jätte gott, de tog bort all spylukt och alla fläckar
Jag gillar vanlig idomin salva med och den där Bephanten eller vad den heter, men Inytiol är kanon mot det mesta, den är rent av fantastiskt bra
Sov gott Kokosen!
Stora kramar till dig vännen.
Ja ha, är det bara jag som sitter här o sugglar nu... med ett halvt öga på Desperate housewives!
Jag kanske ska göra som kokosen
Måste bara säga i natt hände det!
Första gången båda barnen sov HELA natten samtidigt.
Jag var helt chockad när jag vaknade. Både maken jag frågade varandra, var du upp i natt?
Nä ingen var det o jag hade dolly parton pattar
He he
Vi får se vad denna natten har att erbjuda
Hejsan!
Gött med Glögg, hemmagjorde och allt, wow!
FREDAG!
Fest i kväll med marsvinsklännigen Tjobidobidoooooo....
Nenne, hur är det med dig? Håller tummarna!
Frullan, jag smäller av, det sa du inget om i onsdags när vi sågs, katten alltså! FY vad sorgligt vännen!Hoppas det går fint idag hos vetrinären!
Telis!
1 månad kvar! My godness, jag kan inte fatta att det är sant! Magen saknar jag fortfarande, jag älskar att vara gravid, känna sitt lilla barn växa och sen få föda det, jag är inte klar, det är inget snack!
FRåga: MEn om nu televinken vill ut tidigare, som tex Victor ville i v 36, hur gör du då? Om du vaknar med värkar och det bara rasslar till som det gjorde för mig (Victor verkar vara i samma storlek som Televinken, han var ju 3030 g när han kom 1 månad tidigare, han var alltså ca 2,5 kg i v 34. och var således klar).
Då föder du vagnial eller kommer du åka in med värkar och be dem göra akutsnitt då. Hinner man det med allt vad bedövning o annat heter?
En grej som slog mig eftersom han var ganska stor kan han ju vara redo att komma tidigare. Så var det ju för mig, mina barn var ju stora i magen och färdiga långt innan BF båda två.
Lappis, jag beundrar din "ivf-kompis", det är fantastiskt att orka kämpa för ett barn så
Nu är Skorpan trött på gungan, så jag får ta henne.
Måste bara säga en sak, i går trillade hon ur en annan gunga vi hade, o landade på ansiktet stackaren, livrädd att hon har fått hjärnskakning. INTE nog med det, när vi skulle rusa till dagis så lossnar handtaget på barnvagnen!!!!!!!!11 Händer ju inte, det läser man ju bara om i tidningen! Det fick av!
Så nu har jag ringt o måste ta kort och maila för att leverantören ska få se det.... ja ja
Här är hyacineterna utslagna och det doftar super gott i lägenheten.... sen har jag apelsiner med nejlikor i med, mmmmm nice
nämen GRATTIS Blivande Fru L, underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ok Telis.
Får du bricanyl intravenöst då? Jag fick med bricanyl fast tabletter, tog 4 st men det hjälpte inte 1h senare var victor född...
på bb sa de till mig att mina barn var klara o därför kom tidigt, de var ju så stora i v 34-37 som en fullgången bebis brukar vara.
skönt att veta att man hinner få snitt även om bebben är på g ut genom vanliga hålet...
hahaha
mentala störningar har nog alla som symptom, ruva eller ej.....
jag var irriterad med.... kort stubin
hej
Festen igår var helkul Var bara tvungen att säga det! Flott o gott, trevligt att företaget bjuder tull sådant kalas med respektive efter kristider som har varit....
Vilka inlägg Vänner och Ore
Måste kolla namnet Ore, och du, ha inte panik, min dotter är ju 6 månader och jag vet fortfarande itne säkert vad hon ska heta.
och jag vill absolut inte jobba alls och vill absolut inte dela, men jag är inte så mycket för jämställdhet heller. Inte för att vara motvals, men jag tycker det inte är rätt eller fel med något, tycker man ska göra det som man själv känner för.
För mig är det såååå fantastiskt att få vara hemma o luffsa opch njuta av mina barn och ledighet, jobba kan jag göra hela livet! Den här tiden kommer inte tillbaka!
Maken tjänar otroligt mycket mer än jag gör, så det känns som det är bättre för oss ekonomiskt med.
Sen att han jobbar så när mitt hem, så vi kan ses och luncha och han kan sticka och dra barnvagn om jag ska på tex ansiktsbehandling eller liknande, är ju super, han ser nästan lika mycket av lillan som jag gör.
Sen tycker jag det tråkigaste månaderna är när barnen är runt 1, jag tycker det är mysigast och roligast när de är nyfödda
Så kanske många med mig tycker, det behöver ju inte vara roligast att vara hemma när barnet är 1,5 alls.
Tycker inte heller att det är så kontsitgt att folk tycker att det är kvinnan som ska vara hemma, det är ju ganska djupt rotat och det vanligaste. För ett litet barn är det ju mamman som är viktigast när de är 0-6 månader iaf. Likadant med djuren, där är ju mamman med unganra o hanen jagar föda ....
Ja ja , det finns ju många sätt att se på detta....
Telis,
ja ni känner ju mig. Jag avskyr när saker ska gå in absurdum som du skriver, samhället ska vara så satans jämställt så jag kräks! Jag blir irriterad.
Jag gillar när det är lite gammeldags, när min man betalar allt för mig osv (även att det inte är så alltid ) osv osv
Sen givetvis så delar vi på sysslorna hemma, jag har rört tvättmaskinen 5 gånger på 5 år skulle jag tippa, jag lagar mat på vardagar och maken på helger och som du säger så kan han bilen bättre osv osv osv osv
Jag försöker ha förståelse för allas sätt att se på det, om man tänker sig en person som är född på 40 talet, en som ör född på 80 talet och en som är "döende" alla har ju skolats på olika sätt och har med sig olika synsätt på hur det ska vara. oavsett vad det gäller....sen finns det alltid undantag...
men jag är ganska säker på att om man frågar en "äldre person" vad de tycker i ovan fråga, så är det nog att mamman ska vara hemma och mannen ska jobba, en självklarhet för dem...
Inte orkar jag bli irriterad för att den gamlingen inte lever som man "ska" på 2000 talet... nä snare tvärtom
Som jag sa innan, man kan ju se på detta på många sätt.
Sen undrar jag VARFÖR är det sååååå mysigt med en 1 åring och en 1,5 åring så det är därför man som pappa ska vara hemma då. är det för att de snackar lite gallemattias eller kan gå?
jag vill inte att min dotter ska bli äldre som det känns nu, jag bara njuter av henne och önskar tiden kunde stå still lite...
alla är olika men det känns lite som att folk i tråden tycker att det skulle vara så mycket bättre när barnet blir äldre... så tycker inte jag alls.... se där
Kul iaf med flytt och val av tepeter och allt Telis... jag blir lite avundsjuk
make som är bakis är jag däremot inte avdundsjuk på