• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM, man ser faktiskt barnen ganska bra iaf, trots att de sitter framåtvända. Om man inte har sufletten uppe då
    Jag kör Skorpan i paraplyvagn när jag är själv med henne, den är ju framåtvänd och vi kan tom ha ögonkontakt!

• FruCicci

HA HA Nenne!
    Man sväljer själv!
    Jag tycker absolut det är roligast när man får dricka 2 glas champagne! Minst! Senska ju ingen bli packad på bröllop, men lite fräs under lack skorna är gött!
    Sen är ju bordsplacering a o!

Nähepp. Nu ska jag ut och shoppa!
    Å vad trist

• FruCicci

Man kan självklart ha liggdelen så du ser din korv, men i en Urabn Jungel ligger ju bebisen endast i liggdelen i 5 månader, den liggdelen är mkt liten, så från att korven är 5 månader har du inget val, då åker han framåt!
    men det går jätte bra!
    Jag har haft båda mina barn framåt, det är ju inget de tar skada av direkt! Men jag förstår ju att föräldrarna tycker det är mysigt med kontakt, men såterigen, en vanesak!

Parnassia skrev 2010-01-15 11:16:08 följande:
    Att barnen åker framåt i en UJ (som jag har köpt) har jag inte ens tänkt på! Skit! E åkte bakåt jättelänge och jag älskade det, ville se henne. Hur ska det gå med korven??? Kan man montera ligginsatsen på ett håll och sittdelen på ett? Eller hur 17 funkar den där vagnen egentligen...*köper grisen i säcken*
  • FruCicci

P,
    Du kan ha sufletten uppe, men då ser du inte den lilla bebisen, eftersom den går "över" liggdelen som du har mot dig.
    Det ä'r en gemensam suflett på UJ.
    Däremot på den AM och jag har, babyproffsens Babytravel vagn, duo - den har 2 seperata sufletter, så Victor kan ha sin uppe och den andra är bakåtdragen, så jag kan se Skorpan. Skorpan ligger fortfarande i liggdelen, den är större än UJ liggdel, hon är ju 8 månader i slutet av månaden.
    Du kanske ska sälja den och köpa en babytravel ist, den är bra ycket billigare också!
    Kolla på näter hur det kommer se ut, om du inte fattar vad jag skriver

• FruCicci

Ett av de roligaste jag var på var det i Nice förra året, det var så otroligt påkostat och man kände sig som en prinsessa!

men som du säger Lappis, de första bröllopen man gick på minns man alltid.
    Jag var på min kusins frackbröllop när jag var typ 14 år. Det var ett stort bröllop och hon hade blivit nepttunbrud och morbrror är sjöofficer, så alla kom ju i mässdräkt och balklänningar och det var på mässen på Skeppsholmen, jag var såååå uppffylld av allt Tyckte det var helt otroligt!

• FruCicci

Klart du kan Lappis!
    Så länge du skriver det i inbjudan. Fingerfoods är ju kanin!

• FruCicci

Skräcködlefest, ha ha ha, dagens!

• FruCicci

Samma här då efter min abort, 2 paket stockor blev det och utslag på dag 17 först!
    Fortsätt testa MUGGLAN!

BrudSommar2006 skrev 2010-01-15 12:33:10 följande:
    Muggles, du är så regelbunden alltså att du vet på två dagar om det blir något? Säger en som oftast gjorde av med nästan två paket stickor varje gång...
  • FruCicci

HERREGUD, detta är min lilla dotters gudmor som har delat med sig på fl
    Ta åt er ni som vill, det är den mest fantastiska historien jag har hört, och hon har verkligen gjort den förkorta, vilket helvete de har gått igenom till de träffade läkaren på Sabbatsberg!

Särskillt till dig Lappis, jag vet att du är inne i din adoption o kommer få din lilla söta son eller dotter den vägen, som det ser ut, men snälla ta detta i beaktning!
    Jag vill så gärna att fler ska få sina solskenshistorier (även om ett barn från ett annat land också är det...)

snaily skrev 2010-01-16 20:00:02 följande:
    Ni är hemma igen alltså Telis?? Hur mår ni?Lappis - låter det här bekant? www.familjeliv.se/Forum-7-148/m50078787.html Visst ska du dit snart?
  • FruCicci

TELIS, vännen!!!
    Jag bölade också! Med dottern, känner igen mig! Min mjölk var lite seg i början med henne och jag var så chockad att det var en flicka, så jag bölade för allt jag med, i min ensamhet.
    Men det är som AM skriver ett bra tecken, ju mer de suger suger suger, desto mer frigörs hormonerna och så rinner mjölken till, det brukar ske på 4e dagen.
    UNDERBART att ni är hemma igen
    Han är verkligen fin, er lille son.

Med Victor fick jag städmani, men det kanske har att göra med att det var byggkaos hemma när han behagade dansa ur mig 1 månad för tidigt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter