• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Just det Lappis, bin 28an är ju klart bättre husvin
    Jag/vi har väl varit lite dumsnåla ibland när det gäller hus vin....
    Bättring!

• FruCicci

Men vad jobbigt BS. Hon var ju inte så liten i vikt väl, när hon kom?
    Tänker på Victor med sina 47 cm pochvikt pp 2750, inte blev det neo för oss, men vi fick iofs ge ersättnoing på kopp.
    Ja ja, du ska se att det blir bra snart. Hon är ju bara en vecka gammal det lilla livet, så det kan ju vara lite stök.
    Vin, jag sitter och dricker ett fin som fan vin just nu Men det smakar inte som ett finvin, vågar knappt säga till maken... hmmmm men jag har fått i mig halva glaset iaf... Jag är väl van vid fulviner... ju mer man dricker dersto godare
    Vi borde ta en tjejkväll alla, ist för brunch

• FruCicci

Stackars maken BS, men det är ju öfr väl att systrarna gillar varandra. Jag skulle vilja vara en fluga på väggen hos er ibland
    Victor älskar sin syster med, men i går smälde han ner locket på en gammal resväska där hon har alla si leksaker just just nu, när hon hade halva huvdet/kroppen hängasdes i den, och hon fick både skrapsår och bulor och tårarna sprutade. Han fattar ju inte riktigt, men i går tror jag minsann att han var trött på henne.

• FruCicci

God morgon!

Grattis på födelsedagen Mugglan och Frejjan!
    Hipp hipp hurra för båda er idag!

Nenne, du har ju samma BF som Snartis hade. Kicken föddes också på BF den 18 augusti 07

Liten, ag vagnen så har jag hört negativt om den. Tycker inte den verkar så intressant själv, förlåt...
    En på dagiset har modellen när de sitter på varandra, inte tvillingvagnen, och hon har bytt redan och kör sin bugaboo + ståbräda. Jag kan bara säga att den vi har, tvillingvagnen från Babytravel, är kanonbra och billig och blir liten ihopfälld.

Lappis, skitsnygga D K öronhängen
    Jag såg korten från Thailand igår, åååå vad nice
    Jag gillar ju kortkort, men tycker det är elegant och kvinnligt med lite längre, men det beror som du säger på dagsformen hur man vill klä sig, så du får som du föreslog själv, känna efter inför klänningsvalet.

Vänner, fy vad hemskt, stackars lilla prinsen!
    Jasså, T ska börja med samma dagis.... ja ja....Jag har inte kontakt med henne vidare, träffar dig hellre om jag säger så när jag är i den delen av Svedala Hoppas ni får en fin helg nu. Och att maken lärde sig en läxa ag telefonen.

EA, tycker med ni ska ha Is i magen
    Måste vara jätte pirrigt.

TELIS, det kommer att gå!!!!! Ge inte upp. Jag vet många som har de där napparna, jag tycker det var skönt att jag slapp just dem på tutten, men om jag hade att välja på det och inte amma alls så finns inget alternativ. Hoppas hoppas att han ej har gått ner i vikt. Som alla säger, så är det inte så mycket mer att göra än att pilla och se till att de fryser. Jag tog ut Victor utomhus nör jag skulle väcka honom, men han är ju född i juni
    Hade inga problem med lillan, men Victor var ju 4 veckor tidigare än BF och mini när han föddes, och fick inte går ner i vikt. Han gick ner 250 gram totalt under den första veckan.
    Hade ni ringt amningshjälpen? Många som tycker de är fantastiska, emn du verkar snarare ha problem med att få i honom maten för han är trött.
    Styrkekramar, det kommer bli bättre bättre o bättre, det lovar jag Och än mer underbart.
    Söt är han iaf!

Bra rstaurangtips föresten!

Nu kommer jag inte ihåg mer.

AM just det, är ni nöjda med erat åk ?

Ego, var o gosade med lilla Amanda i går, 10 dagar. Dotterns gudmors lilla goding
    My god, vad små de är och vad fort det går!
    Lappis, jag berättade att du ska till Arne, hon är jätte glad att du ska dit, han är den främsta i Sverige på just detta!

• FruCicci

Just det, hur kunde jag glömma!
    Snaily!!!!!!!! Lycka till i Falun idag gumman, wiiiiiieeeeeee!!!!!!!!!!

• FruCicci

Telis, kom på att när Victor var nyfödd skulle vi pilla/klia/mmasera med tummen i hans handflata, då öppnade de munnen ordentligt.
    För att hindra viftande, så har vi alltid haft ena armen på barnen bakom min rygg, den andra håller jag, eller jag höll i handen så¨jag kunde trycka i handflatan med min tumme, det gick bra då. Sen om man smeker dem på kinden, så vänder de sig mot bröstet om du smeker på kinden närmast bröstet så att säga.
    (såg att vänner tipsade om under foten, kan ju vara samma sak fast till mig sa de handens insida ist för fotens unddersida).
    Hur mycket att Televinken gått ner totalt eftersom bvc är så oroliga?

Sen kan vi nog alla flergångs mammor säga att man senare ska ta allt bvc säger med ro, de har inte rätt i allt

• FruCicci

Liten, det var ju konstigt, men det kanske är ett provexemplar då... inte vet jag, men det var en sådan vagn.
    Som du säger, så har alla olika smaker Jag tycker den ser konstig ut och inte säker (vilket den så klart är).
    Kokosen köpte en gammal tvillingvagn från brio (tror jag) och då sitter båda barnen bakåtvända. Köptes på blocket, kolla där, du kanske hittar ngt tillfälligt.
    Teutonia har ju bra tvillingvagnar, de kan man ju ha både bak o fram som singelvarianterna. Skulle jag satsa på.

• FruCicci

Sep o Liten, det kanske var den, faktiskt!!!
    Inte alls min smak, den heller.
    Ser sååå komplicerat ut när det inte behöver vara det.

AM, den är verkligen smal babytraveln, jag har lika brett mellan hjulen som på min vanliga singelvagn!! Den är smidig på o av på bussen med, det är viktigt för mig eftersom victor vill åka buss var och vanannan dag när vi ska till parken.

• FruCicci

Telis, det ser säkert bra ut på vågen i eftermiddag!
    Även 40 gram uppåt (som det var för oss den första gången med Skorpan) är ju bättre än inget....
    Sen som tur var vägde han ju inte direkt under det normala när han kom, så du ska se att detta bara är en liten grej nu första veckan.... jag menar det vore ju värre om han var en liten fis på 2,5 kg som inte ville gå upp.
    Även att Tinga har haft ett helvete, så måste man få vara orolig och känna att det är jobbigt som första gångs föderska, så känn inte dåligt samvete, det är ju sunt för att du vill ditt barn det bästa (som alla mammor).... Man oroar sig mer o mer för varje vecka som går.... hela livet...
    Tänk att han redan är en vecka
    Grattis Televinken på 1 veckas dagen

• FruCicci

Lappis - samma tanke där Om oron för sitt barn

OCH de är underbart att följa er resa/resor. Dels när det gäller barn som kommer och även till exotiska platser, som tex thailand eller en trevlig restaurang

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter