• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne, lappis: Har också pusslat Wasgij-pussel. Det ÄR litet klurigt att inte ha någon aning om hur motivet ska se ut. Men kul! Och så hjälper det ju till att det är ganska detaljrika pussel. Tecknade bilder är ju alltid lättare att lägga än en oändlig himmel, t.ex. där i princip alla bitar kan passa precis var som helst...

• Ore
    Lapinette skrev 2009-10-30 14:21:03 följande:
    Men jag förstår inte ... man ser ju visst motiven på de där pusslen du länkade till nenne. Det var ett sånt pussel jag la senast, flera julaftnar sen tillsammans med brorsbarnen. Fast i slutänden var det nog mest jag och mamma som satt där vid pusslet !
    Fast det man pusslar är vad personerna som är på framsidan ser, alltså vad som är på motsatta sidan. Det första av dessa pussel jag såg, var ett litet pussel. Motivet på framsidan var en bil med fyra förskräckta personer som satt i. När man pusslade fick man fram en stoooor gorilla som kom gående på vägen mot bilen...
  • Ore

september: De pratade på radion i morses om en "boom" vid jul ungefär...? I så fall ska du ju hinna vaccineras innan...

I övrigt så är det snart dags för mig. 14 dagar kvar till BF idag Men jag skulle bli ganska snopen om jag inte hinner gå hemma och skrota någon vecka, och fixa och dona... Jag ska ju fylla frysen litet, fixa madrassen till vaggan, bädda, sy amningskudde och litet smått och gott... Så bebisen kan få vänta med att komma åtminstonde en vecka till

• Ore

Grattis till försäljningen, Telis!!! Att ni inte fick lika mycket som grannarna måste ha att göra med timing, för ni har nog den finaste lägenheten i stan En av dem i alla fall!

Snaily: Skönt att ha städat ordentligt, så kan ni nu ta det lugnt tills kompisen dyker upp!

Edith är ett fint namn, tycker jag! (Makens mormor heter det )

Jag är nog ganska lugn inför förlossningen, tror jag. Hanterade mycket av min oro när det verkade som om bebisen låg i säte, så när UL visade att bebisen låg som den skulle, så släppte mycket oroskänslor.

Däremot har jag ingen som helst känsla av att bebisen kan komma när som helst, jag är någonstans ganska övertygad om att jag kommer gå över tiden. Och kommer bli rejält snopen om det skulle sätta igång nu, jag har ju massor kvar jag vill fixa innan! (Fast inget som jag verkligen känner att jag måste ha ordnat heller, ifall ifall...)

Men jag kanske borde packa en väska?

• Ore

PB: Låter litet opraktiskt med sambons spontanitet...

Hos oss är det litet blandat vem som är planerare och vem som är spontan. Vi är båda litet av varje, fast i olika sammanhang. Han är den som börjar packa först, och som är klar med det sist. När det är något som det är helt bestämt att vi ska göra, vanligtvis något som kräver att man bestämmer i förväg, är han mycket mer intresserad av att planera detaljer i god tid än vad jag är.

Tinga: Tjohooo, vad kul att det dyker upp mer saker som Piff och Puff äter, och att ni inte behövt sonda på ett tag!

koko: Skönt att lillebror sover bättre nu, men vad konstigt att de inte vill göra något allergitest?

Har börjat packa väskan nu Vad bör man ha med sig? Necessär, kläder, kamera och tofflor. Sedan kommer jag inte på så mycket mer...?

• Ore

Muggles: Att mönsterigenkänning vid Moas ålder sträcker sig till hennes namn ÄR häftigt, tycker jag! Förstår att du är stolt

Hoppas att rätt köpare dyker upp snart (dvs ett yngre par som ser boendet som hyfsat långsiktigt, så att de inte behöver flytta för att komma igång med familj...)
    Allmän tvättstuga blir ju mer och mer ovanligt, särskilt i bostadsrätter kan jag tänka mig? Lustig sak att anmärka på... Att kunna ta sig från bilen till lgh utan att behöva gå ute borde vara ett stort plus, med tanke på det Göteborgska vädret

Bindor (Libresse goodnight borde kanske funka?) är nerpackade. Godis skrivs upp på inköpslistan Även litet snacks av olika slag, som kan hålla hungern borta för maken...

• Ore

Varma strumpor skall packas ner. Varm tröja redan nerpackad, liksom cerat, och hårband (för det skulle nog annars kunna göra mig galen, tror jag, att ha håret i ansiktet...)

Telis: Skönt att ni börjar känna er mer nöjda!

• Ore

Blandade känslor med lillkatten, förstår jag PB.

Hattis: Har nästan glömt att svara... Vi har inte kollat vilket kön det är. Alla utom maken och min ena syster verkar dock tro på pojke Maken tror på flicka för att det var det han gissade på från början, typ en vecka efter plus...

Kan ju inte neka till att det vore skönt om lilla pyret kom ut ganska snart. Han/hon är ganska aktiv, och det är inte längre sådär mysigt sprattel och spark, utan mer så att hela magen rör sig och det känns nästan litet obehagligt ibland...

Förresten Telis: ROTADE folk i skåpen??? Oh my god! Har jag iaf aldrig gjort på någon visning!!! (Inte för att vi var på så jättemånga innan vi ledsnade och bestämde oss för att bygga eget, men ändå...) Möjligtvis kan det vara litet intressant att se skåprinredning... Skulle t.ex. gärna öppna ett hörnskåp för att kolla om det är karusell, hyllor eller något annat i. Och om något ser ut att vara ett skafferiskåp, skulle jag gärna kolla att så är fallet ( i mitt nuvarande kök visade sig det förmodade skafferiskåpet vara städgarderob, är ff besviken över detta...) Skulle ALDRIG drista mig till att öppna klädgarderober dock...

• Ore

Tack så jättemycket för packtips, guld värt, på er!!!

Lilla kameran är nerpackad. Räknar med att min systemkamera också ska med, men har inte hunnit tömma den än... Videokamera är jag litet tveksam till, personligen föredrar jag stillbilder... Alltså tänker jag inte påminna maken att ta med videokameran, men vem vet, han kanske vill ha med den ändå?

Druvsocker är inte jag så förtjust i, men jag kanske ska lägga med sportdryckstabletterna jag brukar ha när jag tränar?

Har med litet kläder till bebisen, och en filt. Mer kläder (bl.a. overall inför hemfärd) ligger i en kasse, som står i babyskyddet. Jag räknar med att maken kommer hinna hem och hämta det innan vi ska åka hemåt.

Har några mjuka bygellösa BH, som kommer åka med i väskan när de väl är tvättade... Skulle jag glömma det så har jag nu även packat ner en sport-BH som ska klara stor kupstorlek Om bebisen kan vänta litet till innan den kommer, så har jag planerat en tripp till www.minimundus.se/ fysiska butik på tisdag, har spanat litet på deras "amningspaket" med bl.a. BH.

Har faktiskt funderat på förlossningen ganska mycket idag, om jag kan förbereda mig på något mer/annat/bättre sätt. Hittills har jag nog försökt göra som när jag ska springa någon viktig tävling Tänka positiva bilder, inte snöa in på något enstaka scenario eftersom vad som helst kan hända. Vara förberedd på det mesta, men ändå inte fastna vid negativa saker som skulle kunna hända...

• Ore

Nässpray åker ner i necessären (lika bra det, börjar känna mig litet småförkyld...?) Tack BS! Hårband är redan nerpackat.

Eftersom jag har laddning för typ Lidingöloppet i åtanke, så blir det vanliga tävlingsfrisyren med flätor som gäller

Muggles: Då ska vi försöka komma ihåg att få med någon matlåda till maken, alltså... Får hamna på listan med "saker som ska packas innan väskan stängs".

Det där med att äta innan vi åker in sa barnmorskan som hade föräldrautbildningen att vi skulle göra, så det hoppas jag att vi kommer ihåg när det väl gäller.

Telis: Så det är inte helt klart än alltså, eftersom det kommer en ny spekulant... Hoppas ni får upp priset ytterligare en bit!

Ego: Var litet ambitiös igår kväll och gjorde en deg, som kalljäste under natten och blev till väldigt gott nygräddat bröd nu till frukosten. Mumsigt!

Får nog försöka ta en dust med värmepumparna igen, jag ska tydligen åstadkomma en jämförande lista under dagen, så att vi kan beställa en imorgon...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter