• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis: Aaah, det där håller jag med om... Inte bra att ha en alldeles "färsk" sorg när man får hem sitt barn.

Är hemutredningen det sista "hindret". När den är klar, kan man då om man har tillräcklig kötid alltså få hämta sitt barn i princip när som helst? Eller iaf få besked att "vi har ett barn till er här"?

• Ore

Lappis: Hade jag väntat litet längre så hade jag hunnit se ditt inlägg och fått mitt svar...!

• Ore

Åååh, en smygläsare som kommer fram ur skåpet skulle nog vara bra för fredagskänslan KOM FRAM!!!!

• Ore

Ja, det är litet lustigt vilka hårda krav som ställs på adoptivföräldrar...

Fast på sätt och vis vore det bra om ALLA föräldrar granskades. Men kanske ändå inte riktigt sååå hårt som en hemutredning verkar vara...

• Ore

Parnassia: Välkommen ut ur smygläsarskåpet

Muggles: Piffa med paprikor??? Jag trodde det var apelsiner och nybakta kanelbullar som gällde?

Nenne: Kör på Telis citronkladdkaka. Enligt min mor är det "kladdkakans dag" imorgon (????) så det ligger helt rätt i tiden!

Puh, några sidor kvar att läsa ikapp...

• Ore

Näää, jag kommer blanda ihop Porchez och Parnassia hur många gånger som helst. Ni har båda blommor på era avatarer också... ´Får be om ursäkt i förväg helt enkelt...!

• Ore

Vickan: Jag tyckte jag var ovanligt trött i typ två dagar efter vaccinationen...

Ego: Min kollega (tillika syrrans kille) visade mig en bild från mitt kontor. På en vecka såg mitt skrivbord HEEEELT annorlunda ut. Alla strategiskt utplacerade pappershögar var borta (Och jag skyller på att om ett rörigt skrivbord betyder ett rörigt huvud, vad betyder ett TOMT skrivbord då???)

• Ore

Var tvungen att googla så att jag inte lurade i er något felaktigt om kladdkakans dag, men här stod det litet mer om den: temadagar.se/kalender/

Gick även att få fler googleträffar...

Fast jag undrar om det verkligen är genomtänkt att ha kanelbullens dag och gräddtårtans dag på samma dag...?

• Ore

Vickan: Om det är uppdelat i rangordning om hur ni helst vill, så tycker jag att du gör helt rätt som inte ägnar för mycket energi åt plan C än...

Hattis: Vinbrist är inte värre än att en liten tripp till systemet kan åtgärda det... Låter inte så dumt att vänta med nästa försök till efter vaccinationer.

Lappis: Håller med Vickan, ska man fundera på vad som kunde ha hjälpt, så har du ju delvis varit nere på den vägen redan. Kanske kunde du blivit gravid på ett sjunde ivf, eller ett elfte osv...? Du vet ju bäst själv om du/ni vill och orkar ta en ivf-sväng till, med allt vad det innebär... Tror du att homeopati kommer bli något som du alltid undrar över om det hade funkat, mer än vad du kommer undra över hur det gått om du fortsatt med ivf, så kanske det dock är värt att prova?

• Ore

Lappis: Det gäller ju kanske även dig, alltså

Men, någon gång måste man ju för sin egen skull sluta hoppas. Och om rätt väg för er är en sväng till med ivf och homeopati, eller att gå vidare med adoption så fort som möjligt, det kan ju bara ni avgöra!

Cicci: Härligt med en sväng till Blekinge igen. Hur har det förresten gått med huset ni hittade... (Eller vad man nu ska kalla det, herrgården kanske?) Köpplaner?

Muggles: Håller tummarna för er lägenhetsvisning idag!!!

AM: Läcker skål! Och halva priset är mycket (!) bättre än fullpris, så du har ju tjänat massor (Enligt min man är det kvinnlig logik att man kan tjäna på att handla...)

EA: Jag håller helt med Parnassia, jag går också regelbundet hos kiropraktor, och det är inte så farligt med "knäckande". Har man ont är massage värre...!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter