• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Massor att läsa ikapp som vanligt...

Snorkis: GRATTIS till plus!!! Hoppas det här är starten på pliusvåg...

MrsB: Neeej, vad trist med avslag. Jag kan inte heller reglerna, men jag håller på dig

• Ore

Litet avbrutet läsande, får se vad jag kommer ihåg att kommentera.

AM: Hoppas att Livia slipper vattenkoppor tills efter resan. Och att maken hjälper till med packningen även till barnen

Tinga: Härligt att det går sakta framåt med Piff och sondningen...

Porchez: KRAM till dig, jobbstrul är inget roligt...

Nenne: Bra att få det undersökt med Bakt. vaginos. Själv luktar jag inte hallon från de nedre regionerna heller. Fast avslaget luktar mer "unket" än rutten fisk

I övrigt så kliar stygnen så att jag tror jag blir tokig...!

Muggles: Grattis till projekledarrollen! (det var väl projektledare?).

• Ore

Ikapp!

Angående bajs så är ju det ett ämne som är på tapeten hos mig också Jag fick inolaxal och paraffinemulsion på BB. Köpte med båda hem, men den inolaxal jag fick var inte samma som den jag fick på BB? Båda var "granulat", men det jag fick på BB hade nog funkat för barn, kan blandas i youghurt eller liknande. Den jag har nu är litet större korn som ska sörplas ner. Paraffinemulsionen har jag skippat, var inget trevligt alls. Men det skulle "smörja" tarmen. Nja, jag tyckte mest det ledde till en otrevlig fasdelning av tarminnehållet.

Nog om det...

Annars går det bra med lillkillen här. Han sover så snällt just nu Amningen funkar någorlunda, tycker jag. Är dock inte säker på att han får i sig tillräckligt med mat. Han fick det inte i början, gick ner 450 g på knappt tre dygn, så barnmorskan rekommenderade att vi kompletterade med ersättning. Så han får litet sådant extra. Nästa vägning är på måndag, får se hur det är då.

Även om lillkillen sover mycket så är jag rejält trött... *skickar en tanke till koko som har en lillebror som inte vill sova ordentligt OCH Conny*

Och på namnfrågan går det framåt, men vi har inte bestämt något än...

• Ore

Trevlig association mellan Cicci och Gucci

Har nu läst ikapp, avbrutet av en amningspaus.

Tjoar för fullt och viftar med flaggor för den upptinade eskimån till Nenne. Håller tummarna stenhårt för att denna eskimå ska inse att den kommer till ett superbra (och varmt!) ställe där den vill stanna ett bra tag.

Fortsatt lycka till med ruvandet, B fru L...

Kramar till koko, EA och Snaily.

BS: Låter jobbigt med Iris trots, hoppas det går över snart...
    Och/eller att ni hittar ett bra sätt att hantera det på.

Nu gnälls det från vagnen...

• Ore

Tillbaka igen Det var litet kräk och en rejäl hicka som störde lilla pyret...

Angående ljusstakar så har jag en likadan som Tinga Men Litens ljusstake var också jättefin, har du suktat efter den länge så kööööp!

Ved: Mina föräldrar eldar med ved. Otroligt jobbigt i längden, så jag skulle nog gärna bytt ut det om jag köpt ett vedeldat hus... Men det kostar ju en slant förstås...

BS: Enligt SCB finns det 8228 Asta i Sverige, 5368 har det som tilltalsnamn. 39078 Astrid, 16684 som tilltalsnamn.

Hmmm,nu börjar pekfingervalsen bli tröttsam, hoppas lillkillen somnar snart...

• Ore

Uuuuj, glömma ett barn är inte bra. Inte att skrämma mamman heller...

• Ore

Cicci: Du måste varit en syn för gudar när du gick hem inatt Stongt gjort att orka upp på rea-shopping!

Snorkis: Låter jobbigt med "tävling"... Att ha några kommentarer färdiga, som visar att du står över det, låter som en bra idé. Annars får jag erkänna att jag också gärna skulle velat vara "själv" bland närmaste släkten med att få barn... Som det är nu så har lillkillen tre (!) kusiner på gång (och då har jag och maken totalt fyra syskon, så alla utom ett väntar barn...). Och givetvis har alla de andra tre blivit gravida pang, bom direkt - första försöket utan att de ens hunnit fundera på om de hade ÄL just då... Hade jag inte haft lillkillen så hade det känts otroligt hårt.

• Ore

Ååååh, skulle också vilja råka boka en Thailandsresa... Förutsatt att maken då tycker det är en bra idé och vill hänga med, ett mer tänkbart scenario är att han tittar på mig som om jag kom från yttre rymden eller nåt (har jag sagt att han tycker att allt över 20 grader är onödigt jobbigt och allt över 25 är i det närmaste outhärdligt?) *mutter, mutter*

Adventspyntandet har inte kommit igång riktigt här. Behöver få in själva lådan med grejer, och vad jag minns är den tyngre än vad jag får lyfta, enligt sjukgymnasten (precis som när man är snittad ska jag undvika tunga lyft). Och maken, som skulle burit in den i morses, försvann iväg som en blixt när han vaknade och såg att det var minusgrader. Risk att puts som inte är torr fryser och krackelerar, som jag fattat det. Inte för att jag vet vad man gör åt det, men ändå

Måste ändå säga att han klarat omställningen till livet med bebisen så som han har lovat. Annars är det ju lätt att säga att man ska vara hemma mer, hjälpa till mer osv. Men han gör det faktiskt! Annars hade jag nog också fått psykbryt i stil med PB...

Grattis till Malte, förresten.

Nu ska jag leta barnkläder Pyret har visserligen fått massor, men i princip ALLT är i storlek 62...

• Ore

Wiihii, förutsättningarna ser bra ut alltså, Nenne! Fortsätter hålla tummar och degig "efter graviditets"-mage för att det går vägen den här gången!

Cicci: 10 000 på Ralph Lauren-rea skulle jag nog också kunna bränna. Frågan är om det är tur eller otur att jag bor alldeles för långt bort från sådana butiker Skönt att ha fixat massa julklappar!

koko: Särskild adventslåda är något som jag också skaffat... Inte minst eftersom jag är hopplöst dålig på att få upp alla tomtar. Adventspynt är mycket roligare än julpynt!!!

Nu får vi hembesök av BVC, ha det bra så länge!!!

• Ore

Trevlig resa AM!

*klickade också på blygdläppsklämme-länken*

Låter härligt att du och Moa hade så skoj ihop, mugglan! Mindre skoj med saltet dock...

Tinga: Ambitiöst att klä om köksstolarna Men det blir nog jättesnyggt!

Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera mer, men det var mer... Trött idag, tror jag ska göra chokladbollar åt maken så kanske han är uppe extra länge med lillkillen inatt, så får jag sova längre...? Mutor ÄR bra

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter