Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Jag är här ockdå, men det ät svårt att skriva långa inlägg med bara en hand...
*vinkar glatt till Izzie*
Jag är här ockdå, men det ät svårt att skriva långa inlägg med bara en hand...
*vinkar glatt till Izzie*
Liten: Tråkigt att Mindre inte vill äta ordentligt, förhoppningsvis är det bara tillfälligt... Vet att min mamma hade samma bekymmer med mig, jag var ett sådant barn som låg en hjälpkurva under snittet i längd, och två under snittet i vikt. Och matvägrade titt som tätt...
Gaaah, vad avundsjuk jag är på er som är klara med alla julklappar. Jag har köpt klappar till två av syskonbarnen, och det innebär att jag har 7-8 klappar kvar att köpa... Har insett att jag behöver litet hjälp i stan för att få ut vagnen ur bilen (jag tar mycket allvarligt på mitt lyft-förbud, även om jag inte riktigt förstår det, men det skulle ha något att göra med stygnen...)
Izzie: Låter som ni har det rejält stressigt. Försök att hinna andas djupt emellanåt, ta det så lugnt det går, och sedan hoppas jag att ni får en riktigt mysig jul och kan njuta av ert nya kök bl.a.
Snaily: Härligt att ni fick ihop julhelgen så att ni inte behöver fira själva.
Telis: Det låter som att ni varit ruskigt effektiva!!! Kom ihåg att ta det litet lugnt också
Tack för påminnelsen om julkort, hade nästan förträngt det... Ska se om jag kan få på lillkillen tomteluva och ta ett fint kort på honom, när han har vaknat.
Nenne: Häftigt att ringa till MVC
Japp, tycker det räcker Telis
(Förra året skickade vi bara iväg tackkorten från vårt bröllop. Inget God Jul alls i det...)
Men jag inser att det är dags för skärpning i år
Telis: Lycka till med flytten!
Mugglan: Hoppas du hittade många fynd i Ullared (och att det inte var hysteriskt mycket folk...)
Snaily: Mysko tant, men som du säger så är det ju snaaaart dags för ivf för dig. *värmer upp tummarna*
koko: Skönt att det går bättre med lillebror!
(Och jag påminner mig själv varje dag att jag ska vara väldigt glad att lillkillen är så snäll och sover bra...)
Tecknade filmer: Gillar jag för det mesta, i alla fall de som är hyfsat påkostade. De stora disneyfilmerna t.ex. har ofta en bra story i grunden, och då är det helt ok Har dock en hel del filmer att kolla ikapp, så det får bli så småningom...
Julkort: Egentligen håller jag ju helt med Telis, det är mycket roligare att få julkort med hela familjen, än bara på barn... Och ändå så har jag gjort tvärtom Insåg att det var mission impossible att hinna få till ett snyggt kort... Behöver vara dagsljus för ljusets skull och då är inte maken hemma, och jag skulle behöva färga utväxten innan jag vill förevigas på kort som ska skickas ut. Så jag gav upp det, och tog ett kort på enbart lillkillen. Jag valde mellan ett kort som jag hade (där han är naken, fast kortet visar bara huvud och armar) eller kort där han har tomteluva. Blev ett tomteluvekort
PB: Hjälp vad du var effektiv!!! Försök hinna med att andas litet också, dock!
glömde kommentera förut: Härligt med minus, september, så det kan bli full fart mot ett plus!!!
Oms: matförgiftning och förkylning låter inget vidare... Krya på dig!
Vad alla varit effektiva... Fixat massa grejer och gått på spinning och liknande. Själv har jag legat i soffan med lillkillen sovandes på bröstkorgen större delan av fm, och sedan ett besök på bvc. Lillkillen växer så det knakar, 57 cm lång och 4,6 kg. Han hade gått upp 320 g på 9 dagar.
Nenne: Även om första mötet på mvc kanske inte är så givande, så är det häftigt att få gå dit
B fru muffin: Skrattar litet åt din nya förståelse för nygravida som vill ha bildbevis Du är tillbaka på jobbet nu, eller är du ff sjukskriven?
Muggles: Vilken söt historia! Tur att hon minns att allt blev bra, inte bara att hon blev rädd
AM: Välkommen hem! Härligt att ni hade en skön semester, och att Hektor fick så mycket uppmärksamhet
Familjen du berättade om verkar däremot INTE haft en trevlig semester, stackarna....
Apropå semester så instämmer jag med lappis: Tio dagars semester är perfekt! En vecka är för kort och två är nästan i längsta laget...
Oms: Tack för grattis! Jag har för övrigt också för mig att matförgiftning inte brukar hålla i sig mer än något dygn, högst... Fundera litet på om det inte är värt att söka läkarhjälp redan imorgon... Kanske tar litet tid innan en ev. medicin hjälper, och innan du piggnar till... Och det vore ju synd att vara hängig över jul...
Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera mer, får nog läsa ikapp igen...
Jo, leka i snön låter jättekul, Cicci!
Ego: Har handlat massor med julklappar idag!!! Har nu bara litet "fixa själv"-klappar kvar... Skönt! (Hann även köpa litet amnings-BH, amningslinnen och ett par stövlar till mig Samt litet grejer till lillkillen, utöver julklappar....)
När jag ringde för att kolla lillkillens kusins önskelista fick jag dock höra att makens morfar var dålig. Det har han iofs varit länge, men nu var det riktigt, riktigt illa. Frågan är hur länge till han överlever... Inte så kul såhär före jul, även om det inte är helt oväntat...
Telis: Hade nog kunnat reagera precis som du ifall min man tappade bort nycklarna. Fast jag borde nog reagera i stil med "Ha, där ser du hur lätt det är...!" eftersom det är jag som är nyckelslarvare nummer ett annars...
Porchez: Givetvis är det allvarligt menat att låna ut ett barn eller två för pulkaåkning (mamma lånade ut oss emellanåt, bl.a. minns jag att vi var och såg Lotta på bråkmakargatan med en granne i 18-20 årsåldern som ville se dem, men inte kunde med utan barn-alibi )
Oupsie: Hoppas att de bara är extremt sega, kanske någon på personalavdelningen som fått grisflunsan eller så?
EA: Usch för svamp...