• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Kan ta en piña colada hitåt. Eller förstör jag för skumpan då? Äh...

Nenne: Superhäftigt att behöva säga att man är gravid (tror att man tror på det litet litet mer för varje gång man säger det). Är så GLAD att du och P har en liten Prick som vill stanna hos er

Lappis: Tjohoo för att papprena kommit in!!! Litet mer skumpa för att fira det, och så hoppas jag att kön är kort, eller går ruskigt snabbt!

*fortsätter på sidan 594*

• Ore

Muggles: Usch för att må dåligt, pallra dig hem med gott samvete tycker jag!

EA: Hoppas du får tag på receptet, verkar vara besvärligt...

Snaily: 31 minus - huvaligen!!!

Nenne: Babysitter är ett bra tips, eller kanske något i stil med kudde/täcke/lakan?

• Ore

Hmmm, hur organiserar man gnällig bebis, dator och massa kuvert så att man kan skriva adresser på julkort?

• Ore

Mat var det vinnande konceptet Och medan han låg på vänsterarmen hann jag plita ner en del adresser...

Vickan: Kul med uppskattning!

EA: Jag hade älskat att få matchande löparkläder i present!

Oms: Lätt att vara efterklok... Se till att ta provet snabbt som attan, så går det iaf så fort det kan... Måste de veta vad det är innan du kan få penicillin? Det är ju eg bäst, men kanske värt "chansa" i det här fallet?

Om avföringsprovet är som de man tar när man testar salmonella, så låter det värre än det är. Man stryker en bomullspinne innan man torkar sig, och sedan åker bomullspinnen ner i ett plaströr med någon svart sörja, så syns ingenting

• Ore

Nej, vad tråkigt att det krånglar med ätandet igen!!! Stor kram till dig Tinga... Hoppas att det är ett ytterst tillfälligt bakslag, och att ni ändå får era mysiga veckor.

• Ore

Oupsie: Jag är också nyfiken! och tycker att du ska ringa

Vickan: Tycker vagnen ser bra ut! Svivelhjul fram är toppen när man går på stan, och när man rullar runt vagnen i lägenheten, har vi märkt. Litet mindre lämpad för promenader på små skogsstigar, men elljusspåret är inga problem med min vagn iaf

Det enda mysko är bågen som verkar sticka upp ovanför liggdelen...?

Att varukorgen är liten är dock sant, ser ut att vara mindre än på min teutonia. Å andra sidan har du ju inget att jämföra med...?

Håller med om att det nog inte är så roligt i Trollhättan nu.

• Ore

Telis: Jag ville heller inte köpa så mycket i förväg, men tänkte också att om allt skulle gå åt pepparn så var det bara att säga till maken att han fick skicka iväg grejerna till second hand eller liknande... Det är ju väldigt mycket större sannolikhet att allt går bra, och då vill man antagligen ha grejerna.

Tips, ska du handla barnkläder på H&M - skippa storlek 50 om nu Televinken skulle bli stor... Vår lilla guldklimp på 4,2 kg fick aldrig på sig den storleken. Storlek 50 från Kapp-ahl gick dock bra. Och om du inte hört det tidigare så är omlottknäppta bodies lättast att få på och av...

Oms: Skönt att det inte verkar vara så farligt, och att det verkar vara på bättringsvägen.

Tinga: Härligt med en liiiten vändning i matandet i alla fall. Hoppas det fortsätter så och att ni kan få en näst intill krångelfri jul, på matfronten...

MSW: Svampsäsong låter inget vidare, den får gärna hålla sig borta härifrån.

Ego-fråga: Behöver man ringa sjukvården om avslaget går från "kraftig brunaktig flytning" till "rätt så färskt rött blod"? Kanske har fått tant, förresten... Kan man öht få det en månad efter förlossning, när man ammar?

• Ore

Oupsie: Jobbet låter skoj, hoppas du får det!!!

• Ore

Blir också gärna uppskriven på AM:s julkortslista nästa år... .-D

God jul till alla som beger sig iväg.

EA: Nej inte BOM, ett julplus vill vi ha! (Som om inte du vill det ) Eller två plu, hattis har väl BIM också?

Grattis till snö även i Götet Extra halka verkar det vara hos mugglan (eller ) skulle det ju vara!)

Får fortsätta ta hand om världens vaknaste lillkille, oc kommentera mer senare...

• Ore

Lappis: Hoppas att inte er julresa snöstormar bort...

MrsB: Trist med magsjuka. Hade inte ni sjukdom sjukhusbesök och liknande kring förra julen också? Hoppas att det går över snabbt för Max, och att ni andra slipper bli smittade...

EA: Reta maken låter skoj. Synd att min man är så exceptionellt svår att retas med på det sättet...

Parnassia: Aj! (Klantigheter kan göra väldigt ont, och oftast mer ont eftersom de är totalt oväntade...)

Snorkis: Härligt med färdigt badrum! Håller tummarna för att du får jobbet...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter