• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM: Det låter som ett fyndpris Inboxar min adress senare ikväll när jag inte är "enhänt" längre, så får du säga vad totalsumman blir och vilket konto du vill ha pengarna till...

Lillkillen börjar växa ur storlek 56, åtminstonde bodiesarna är litet korta både i ärmar och i grenen...

Telis: Angående äta, så blev ju jag lokalbedövad efter förlossningen, och fick då inte äta eller dricka förrän bedövningen börjat släppa... Vet inte om det funkar något liknande under ett snitt? Tydligen var de rädda att någon mat kunde hamna fel utan att jag kände det.

Nedre regionerna hos mig har nog läkt ganska bra. Gör litet ont ibland, typ sticker till rejält ibland. T.ex. när jag sätter mig skräddare i sängen vid nattamning Har återbesök hos uroterapeuten om 2 veckor, hoppas få expertutlåtande antingen då eller på återbesöket hos BM några dagar senare... Och får jag inte de svar jag vill ha, ska jag kräva att få komma till en gynekolog (inte för att jag egentligen vill dit men...). Skulle vilja bli "friskförklarad" och färdig att börja träna!!! Med litet flyt kan jag tävla när säsongen drar igång, det är planen iaf!

• Ore

Just det ja, schysst av Livia att påminna om att ni saknade vin!!!

• Ore

Lycka till med shoppingen, AM

AM: Jag kanske ska se om jag kan prova en overall i den stl på honom, förhoppningsvis så kanske det kan bli litet varmare någon dag framöver, så att jag kan ta med honom till 'stan'.

Någon undrade hur gammal lillkillen är, 7 veckor Och han växer så det knakar, är en långsmal liten kille! Är nu litet nyfiken på hur stor han är, vi fick julledigt från vägning och mätning eftersom han gick upp så bra i början. Det var över tre veckor sedan nu...

Snaily: Skönt att ha en plan som du känns bekväm med. Låter både ambitiöst och liiiitet nördigt med diagram, men huvudsaken är ju att det fyller sitt syfte

BS: Usch vad tråkigt att Iris trotsande blivit värre... Som om det inte är tungt ändå att vara i nionde månaden! Det var ju diskussion om hur man hanterar slag och sparkar nyligen, men de hjälper väl antagligen inte om det är i hysteri-fasen som hon slåss och sparkas... Hoppas att det blir bättre efter att Astrid fötts, då kan ju du förhoppningsvis lyfta henne bättre osv... Och om hon inte blir alltför avundsjuk på bebisen, så kanske det går bra. Min systerdotter var jättesvår att byta blöja på, men det gick lättare när hon fått en lillasyster. Litet "ska vi se om du kan få ny blöja snabbare än lillasyster"-taktik fungerade allt som oftast... Eller "ska du visa hur man ska göra vid blöjbyte", eller något liknande...

• Ore

Fru Muffins faller väl in i smygläsarfasoner, vill jag minnas, men hon brukar dyka upp när vi frågar efter henne
    Jag vill gärna höra om symptom!!!

EA: Kul att ni verkar bli av med garderoben, hoppas det blir affär!

Liten: Trist att folk tackar nej, särskilt med så kort varsel...

I övrigt verkar både Malte och Mindre haft bra födelsedagskalas, trevligt

AM: Du kanske gillar koftan mer efter ett tag i garderoben? Annars finns ju alltid tradera...

Och apropå tradera, hur går det med Vickans stövelförsäljning. Många bud?

Florens låter riktigt trevligt!!!

Koko: Er resa låter också riktigt trevlig, skönt med litet sol och värme som omväxling från mörkret och kylan här!

Hoppas att vår favvo-kanin har det riktigt bra, apropå det. Ligger i solstolen och dricker smaskiga drinkar

Funderar på att leta babysitter till vår lillkille, häromdagen kom jag på att jag tror att han skulle gilla det... Han låg nämligen och vred huvudet i en väldigt obekväm ställning, tills vi kom på att han ville se TV:n och flyttade på honom

• Ore

*påsar under ögonen som hänger längre ner än brösten* hahahahaha! (roligt, eftersom jag inte tror ett dyft på det!) Njuuuuut av sovmorgnarna som du har kvar, och ignorera din mamma! (min vaginala förlossning kunde nästan lika gärna fått bli kejsarsnitt, om jag vetat hur det skulle bli efteråt... Fast inte akutsnitt, så det var nog bäst som det blev ändå...)

mugglan: Krya på dig!

Nenne: Klart att pricken lever, det har jag bestämt! (och h*n väntar ev. på att få ett mer passande namn, klumpen eller så )

• Ore

PB: GRATTIS!!! Men trist att du är så deppig, verkar som att makens present var droppen som fick bägaren att rinna över...? Inte konstigt att du har mycket som behöver komma ut, det har varit en hektisk höst för dig, och det hade nästan varit omänskligt att må toppenbra då... KRAM!

EA: Klart man kan låna pengar av sina föräldrar, dessutom så är det ju ett ganska kortsiktigt lån, antar jag... När ni får sålt ett nuvarande boende så betalar ni igen det.

Nenne: Härligt att höra att du och P mår bra, med magklapp och pussar och liknande! Ni är väl värda detta!!!

Cicci: Förstår att du och maken är stolta över att Victor är en så snäll och hjälpsam storebror! Och kul att maken verkar kunna tänka sig en trea så småningom.

BS: Synd att Iris är så infenarliskt bestämd att bara du får ta hand om henne, en helt obruten sovmorgon hade nog du också mått bra av, få ligga i sängen och slappa

Hmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

Jo, apropå presenter så har det skett en uppryckning på julklappsfronten när vi införde lottning i min familj. Annars kunde det vara en del bottennapp, inte minst från min ena syster (några målade lerskålar som jag fick från henne varje jul några år i rad fick gå direkt till second hand...)

Maken sköter sig allt som oftast bra med presenter, faktiskt. I år fick jag en blixt till kameran, hade jag inte tänkt på att önska mig men vill verkligen ha en. Plus att jag får välja själv vilken jag vill ha

• Ore

Telis: Ser ut som att televinken är ganska stor, ja

Det är dock litet lustigt, jag var också jättestor på slutet, men har redan glömt hur det kändes...

• Ore

EA: Kan inte komma på något mer...

Vickan: Jag körde runt på ett fåtal plagg på slutet, ville inte köpa för mycket... Mysbyxor är perfekta att gå hemma och skrota i, när man slutat jobba...! (hint, hint, dags att sätta slutdatum på jobbet om du inte redan gjort det...)

• Ore

Bristningar har jag faktiskt inte upptäckt några än, på magen... Den är dock enligt min åsikt ganska plufsig, och den extremt skarpa hormonranden syns väldigt tydligt. Och så fick jag litet röda strimmor på utsidan av låren, men inte värre än att lämpligt val av bikiniunderdel kan dölja detta

Tror pilates funkar prima att träna Möjligtvis om man ska vara framåtböjd mycket, så kanske det kan vara problem om man är illamående? (Jag blev väldigt illamående iaf)

På tal om PoP så såg jag annons i lokala tidningen att deras stora rea börjar imorgon, vet inte om det gäller alla butiker, men tipsar Tinga, som skulle följa upp Villervalla-rean med den...

I semesteravseende är min man litet som BS, han tycker inte man ska flyga, eller ens åka långt, med små barn om det inte är absolut nödvändigt...

• Ore

Vickan: jag köpte lillkillens Teutonia på www.mypram.de

Alternativet är ju att kolla om någon annan affär i trakten har den inne i någon bättre färg, så att ni kan få den snabbt...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter