Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Snaily: Häftigt med ÄP-tid. *börjar värma upp tummarna*
Snaily: Häftigt med ÄP-tid. *börjar värma upp tummarna*
Men ååååh, vilken sötnos Televinken är
MrsB: Låter som att Max kommer lära sig läsa snart alltså... Heja!
Tinga: Kul att maten verkar funka så pass bra på dagis. Hoppas, hoppas det håller i sig, och inte blir några stora steg bakåt...
BS: Skönt att ni kommit hem!
Ego: Ska rota fram litet noter, för tydligen kommer jag bli ombedd att spela på begravningen...
Nu är det läggdags för mig
Telis: Skönt att vara hemma Och nu har du ju även kommit igenom babublues-dagen. Passa på att njuta ordentligt, Televinken kommer växa såååå ruskigt fort. Och ta mängder med foton!!!
Begravningen är för min gammelmormor, hon var nästan 90 och har varit dålig ganska länge, så det var inte oväntat med självklart litet ledsamt ändå. Jag är dock väldigt glad att jag valde att åka och hälsa på henne i tisdags, så att hon fick träffa lillkillen. Fick jättefina kort på dem, samt kort på fem generationer. Jag funderade på att åka nu på tisdag istället, eftersom jag ändå skulle till den staden då, men jag är oändligt glad att jag ändå valde att åka då!!!
Vänner: Jag köpte en sådan kofta i början av min graviditet, på Sisters. Inte en gravidkofta egentligen, men eftersom den var vid från skärningen under bysten så funkade den jättebra. Men det var i våras, så just den modellen finns väl sannolikt inte kvar...
Låter som en härlig dag med lekland och allt, men jag kan förstå att du var trött i ryggen sedan...
Lappis: Försök att ta det litet lugnt, trött och utarbetad låter inte bra... Ta hand om dig!
Lappis: Jag som fått barn vid 28 års ålder är typ lastgammal, jämfört med övriga i släkten
Gammelmormor var 21, mormor var 19, mamma var knappt 18, syrran var 20 när de fick sina första barn...
Cicci: Uppe i ottan och bakat kanelbullar, trots brist på nattsömn... Hur orkar du? Vad går du på egentligen...? (Kanske nyttigare mat än vad jag stoppar i mig )
AM: Jobbigt med blåsor i munnen för lilla Livia...
BS: Hoppas att Astrid får i sig ordentligt, så ni slipper sond... Härligt att Iris gillar sin lillasyster, men jobbigt att maken ff inte får ta hand om Iris. Hoppas det löser sig...
Snorkis: Håller tummarna!
Lappis: Noterar 2 februari, ska bli spännande att höra vad han säger, om du kan få en förklaring till att dina toppägg inte fäster.
Muggles: Hoppas flytten går bra! (det var väl idag flyttlasset går...?)
Tinga: Åh, den dokumentären hade jag velat se...
Oliver och saltgurka, de har litet roliga ätpreferenser dina söner, men huvudsaken är ju att de äter!!!
Ego: Fick just ett väldigt förvirrat samtal från gyn, har tid där imorgon för återbesök pga det som fick sys. Men först sa hon att hon skulle stryka tiden eftersom jag fått den för tidigt. När vi konstaterat att jag fött barn i nov och inte dec, så ville hon stryka den för att jag inte haft återbesök hos MVC än, "om du inte absolut vill komma". Eeeh, jo, jag har ju fixat så att någon kommer med och tar hand om lillkillen så jag är inte så sugen på att ställa in det bara sådär... De flyttade tiden från em till fm, fick brev om det i torsdags, räckte det inte med det krånglet? *irriterad*
Just det, angående amningen så fick jag öppna lillkillens mun litet genom att trycka bort hakan litet, fick göra det varje gång i någon vecka... De har inte alltid rätt teknik, de små liven
Tinga: Då ska jag hålla utkik efter den, eller se den på SVT play, tack!
Snorkis: Härligt med bra siffror, och visst är det hur häftigt som helst att ha fått se det lilla livet i magen!!!
PB: Stackars sonen, hoppas att det löser sig. Vilket det säkert gör, för det kommer du se till om inte annat! Du är en superbra och engagerad mamma!!!
AM: Skönt att Livia får i sig något iaf... Semla låter väldigt gott
Någon som har ett bra recept på älgstek? Tog upp en sådan ur frysen häromdagen för att göra något med... Men jag har litet fantasibrist, och tasteline hade inget jätteinspirerande recept heller...
AM: Låter som en god sås, kan man få receptet...?
Ska kolla litet mer på porterstek också
Tjälknöl hade också varit gott, attans att jag plockade fram steken i så god tid...