• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej MSW

Skrattar gott åt tävlingsmänniskorna här... Själv får jag anstränga mig hårt för att inte bli dålig förlorare vid sällskapsspel... Mantrat *det är bara på skoj, det är bara på skoj* körs på höggvarv i mitt huvud... Spelade Bondespelet någon gång, och det gick bra för mig - då gaddade maken och hans bror ihop sig för att motarbeta mig och jag blev förbannad

Vickan: Jag jobbade sista dagen 2 veckor innan BF. Tiden sedan ägnades åt att sy lakan, filtar och amningskudde. Jag rensade garderoberna, och omorganiserade dem litet. Var även nödvändigt för att vi skulle kunna få in en säng till maken i vårt extrarum... Bakade litet, när jag väl kom på att jag kunde laga mat också så var frysen full

Parnassia: Fikatips - glutenfri kladdkaka. Finns recept på sempers hemsida. Eller någon rulltårta med potatismjöl i, ifall du inte hinner köpa någon glutenfri mix att baka på...

• Ore

Parnassia: Jag har iaf ätit Brie-ost när jag ammat

Hmm... Har i princip glömt allt jag skulle kommentera...

EA: Kul med bröllopstårtebeställning!

Snaily: KRAM igen. Skönt att du pratat med kollegan, det är tungt att bära så mycket besvikelse och försöka låtsas som ingenting...

• Ore

Vickan: Man kan ju också tänka sig litet mer stillasittande aktiviteter. Jag kom aldrig så långt som att organisera fotona, göra fotobok av våra bröllopsbilder och sådana grejer, det fanns annars med som tänkbar sysselsättning

• Ore

MSW: Tråkigt att värdet sjunkit mer. Ingen chans för återhämtning av sig självt?

• Ore

Fis-diskussion alltså

För mig har det blivit än värre nu efter graviditeten. Eller, det känns så i alla fall. Men det kanske inte är så konstigt, fick så mycket förmaningar och mediciner på BB, så enda anledningen till att jag vågade bajsa överhuvudtaget var att det nog skulle bli ännu värre om jag inte gjorde det

Vickan: Hoppas du kommer på något bra att sysselsätta dig med. Du är inte sportintresserad? I så fall drar ju OS igång snart, så man kan sitta i soffan och äta praliner eller liknande. Om du dessutom bara låter dig själv äta sådant du lagat från grunden, så ska det nog gå att hålla sig sysselsatt

Oupsie: Hoppas på jobb för din skulle snart! Har tyvärr inga restaurangtips, men London låter jätteskoj!

Telis: Härligt att Televinken har gått upp i vikt! Hoppas att han nu också blir litet piggare så att han orkar amma... Mycket mysigare med bebis vid bröstet än en pump

EA: Hoppas att de andra lägger sig, och att ni får huset!

Hmm, vad var det mer. (Nackdelen med att läsa medan man ammar, och sedan skriva när lillkillen har somnat, är att jag hinner glömma vad jag skulle kommentera...)

• Ore

EA: Går det att störa i nagelbitandet och fråga om du har koll på moussetårtor? Skulle vilja ha sådana som doptårtor, typ tre olika smaker. Helst med någon form av chokladbotten Fast jag kanske får frångå det litet, för någon tårta måste vara äggfri...

• Ore

Tinga: Skönt att det går framåt med ätandet, och hoppas att Puffs framsteg drar med Piff!

Japp, har nästan svårt att välja vad jag ska träna först. Om någon (svärfar?) kan förbarma sig över mina skidor och valla dem, så skulle jag gärna ge mig ut i längdspåren. Annars får jag irriterande nog vänta tills månadsskiftet, då mitt träningskort börjar gälla igen. Då blir det spinning, crosstrainer, flowin och body vive, tror jag Wiiihiii!!!

Åh, pizza blev jag sugen på. Och tacos också... Nåja, har redan planerat dagens mat så jag får nog hålla mig till den Men imorgon!

Tack för receptet, EA. Lät kanongott, ska leta fram litet mousserecept också så kan jag börja baka i veckan.

Angående Ellos och gravidkläder, de kanske gör som H&M. De har med gravidkläderna i sin katalog med barnkläder i. Jag har märkt att jag och syrran får olika kataloger därifrån, nämligen...

• Ore

BS: Kul att Iris är så duktig storasyster, men vad jobbigt att maken ff inte får ta hand om henne. Hoppas den fasen går över snart!

• Ore

Telis: Jag hade lätt använt täcke, kudde och lakan efter tvätt, men kastat madrassen. Oavsett om den var luktfri, man är tydligen ganska duktig på att jobba in gammal hud i madrassen...

Lappis: Bra att du sovit länge och laddar för rejält party. Hoppas tanten håller sig undan!

EA: Inte vara sån pessimist Tror att ert bud ligger kvar, inget nollställs...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter