• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS: Ett av mina syskonbarn tyckte litet likadant, så länge man säger förlåt kan man göra vad man vill. Det har dock ordnat sig nu, med ett yngre syskon. Inte alls populärt att bli dragen i håret, och då inser man att det gör ont på andra också... Dock har syskonbarnet i fråga istället fått skvallerbytta/gnällspiks-tendenser... Dvs ALLT som görs mot henne är hemskt, och det ska man tala om för mamma. Så hon kommer hem från dagis (numera skola) och talar om att "den gjorde si och den gjorde så och den sa så..." litet väl mycket. Särskilt som det lyser igenom att en del bara var olyckshändelser...

AM: Gillar ditt nyårslöfte!

Oupsie: Jag vill också ha ett bättre 10-tal än 00-tal!!! (Fast det är synd att klaga över 00-talet, det har varit ett bra årtionde för min del!)

Nu ska jag chansa på att lägga lillkillen i vagnen ett tag (antagligen vaknar han inom en minut, men jag kanske åtminstonde hinner gå på toa...?)

G

• Ore

Jaha, fick med en bokstav innan lillkillen knuffade till mig så jag kom åt posta-knappen...

GOTT NYTT ÅR till er alla, och hoppas att ALLA får ett bättre år än föregående!!!

• Ore

Hoppas att alla hade ett bra nyårsfirande!

Sol...? Här snöar det. Fast eftersom jag inte behöver gå utanför dörren så klagar jag inte, det är sånt där fint snöfall med lagom mycket snöflingor som dalar ner...

Snaily: Trist att behöva lämna nyårsfirandet för att åka och jobba...

Angående fyrverkeriträning så hade lillkillens kusin litet sådant, fyrverkerismällarna var tydligen inte roliga... De fick ligga i sängen med henne och säga att "det är bara ikväll, och de smäller bara för att de är glada".

EA: Skit med tanten...! Att se till att du får remiss låter som en bra plan! Huset låter desto roligare, hoppas att det är så bra som ni tänker er när ni kollar på det.

MSW: Häftigt med ny frisyr bara sådär... Själv vågar jag inte klippa lugg eftersom jag ångrat mig så gruvligt varenda gång jag försökt...

Piggelin: Usch, ramla låter inte bra. Hoppas att det bara är ömhet... När den gått över kanske det inte vore så dumt att få litet massage eller att gå till en naprapat eller kiropraktor och kolla så att allt är ok... (Min kiropraktor brukar hitta alla möjliga spända muskler efter att jag råkat ut för något, stukad fot eller fall i skidbacke eller liknande...)

Oupsie, MrsB, AM: Hejar på er, och hoppas att kommande viktnedgång går snabbt och lätt!

Jag ställde mig på vågen häromdagen, tror jag har en glädjevåg för enligt den skulle jag bara väga 2-3 kg mer än min normalvikt... Fast det kan ju vara sant, men då har jag tappat en hel del muskelmassa. Min önskevikt är vissertrligen ytterligare 3 kg lägre, men jag har för länge sedan insett att det skulle innebära alldeles för mycket försakelser för att komma dit och stanna där. Plus att mamma nästan skrek högt av fasa när jag nämnde det, eftersom jag då skulle hamna på ett BMI på litet under 19...

Vår inflyttning i huset är uppskattad att ske i mars-april enligt maken, vilket jag genast korrigerar till maj-juni i mitt huvud Särskilt som maken även ska starta upp sin egen firma nu också. (Han verkar få en hel del att göra i alla fall, som det verkar, han är tydligen bra på att marknadsföra sig...)

• Ore

Parnassia: Skönt att E inte fått ordentlig magsjuka, och att era planer för nyår inte gick i stöpet

• Ore

Gaaah, det där med effektivitet är ett problem redan på första dagen av det nya året.

Annars borde jag väl börjat på en lista av vad det är kvar att köpa in till huset i form av tapeter, golv oh elektriska prylar, istället för att grotta ner mig i att googla på studiofotografering.

(Särskilt som jag borde börja i rätt ände och lära mig min kamera bättre innan jag lägger en massa pengar på kameratillbehör...)

• Ore

Tinga: Trevligt mad enlugn nyårsafton, hoppas att Puff inte fortsätter krångla, men att Piff fortsätter äta bra, så ni kan få litet lugn och ro fram till dagisstart.

Och jo, min man har gett ett flertal datum för när det ska vara inflyttningsklart i huset... Så jag är ganska luttrad (har garderat med att säga att han inte på något villkor får säga upp lägenheten förrän jag ser att detverkligen, verkligen är så. Hellre extrahyra än att behöva flytta till ett hus där kanske vattnet inte är inkopplat, eller liknande...

• Ore

Vickan: Precis som för BS så var halsbrännan och mysko-illamåendekänslan ihopkopplade för mig, vid behandling av halsbrännan så försvann även det andra, och jag mådde prima.

Jag hade Losec i litet perioder, men det skulle inte användas för länge, så då blev det Novalucol emellan...

Ego: Försöker hitta någonstans där man kan beställa inbjudningar till dopet. Vill ha ett ensidigt avlångt kort, med ett foto på lillkillen och inbjudningstexten på samma sida. Har hittat ett antal sådana, men alla har ju så förskräckligt lång leveranstid! Funderar på att leta upp något matt fotopapper och skriva ut själv...

• Ore

Muffinstönt: Köp ett sådant pussel du, de är jätteroliga!

Vet att vi har hittat sådana på Clas Ohlsson någon gång också...

• Ore

PB: Skönt för er att ni har bestämt er! Ska hålla tummarna stenhårt framöver!!!

Angående syskon, så ska lillkillens kusin få en lillebror om ett tag... Hon har förstått att det kommer en bebis, men nu när hon har träffat vår lillkille så är det han som blir kallad "lillebror". Så det där med att bebisen kommer vara hemma jämt, har hon inte riktigt greppat än

Har ingen input på pottor, även om jag faktiskt diskuterat pott-träning med en kollega Hon lät sina barn sitta på pottan från att de kunde sitta, en stund efter varje blöjbyte. Barnen var helt blöjfria vid 15 respektive 18 månader...

• Ore

Ikappläsning verkar roligare än att vika tvätt

Mugglan: Skit att det inte tagit sig än, men jag tror inte att det är kört. *hoppas inte*

Häftigt med huspyssel! Längtar tills jag kommer dit med vårt hus... Enda fördelen med att det tar lång tid att bygga, är att jag i ganska många årstider nu har hunnit tänka mig in i att bo i nya huset, har varit där mycket osv. Det minskar nog av att det är främmande.

Det blev nästan villervallashopping för mig med, men sedan insåg jag att lillkillen hade alla de kläder som jag tyckte var snyggast, och dubletter verkade inte vara så skoj

AM: Livia är helskön!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter