Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Gaaah, avbruten av grannen. Hade INTE lillkillen sovit som en stock så hade jag blivit heeelt vansinnig av en människa som ringer fem gånger i rad på dörrklockan!!!
Gaaah, avbruten av grannen. Hade INTE lillkillen sovit som en stock så hade jag blivit heeelt vansinnig av en människa som ringer fem gånger i rad på dörrklockan!!!
Snaily:Håller tummarna för att du får jobbet, och att maken hittar ett jobb. Ksnske är värt att gåner i lön och vara ledig mer?
Gravidbyxor: Hade jag inte så många, ett par ganska billigs mamalicious-jeans, som var så stora att jag funderade på att byta dem ibörjan, men som satt åt för hårt de sista 5-6 veckorna Tunika eller klänning, piratbyxor/strumpbyxor/tights var vad som gällde i övrigt...
Vickan: Trist med inställd kurs...
Mer gravidkläder: Jag var i v 20 när de sista vanliga byxorna fick läggas undan. Har en förkärlek till låga byxor Gravidtrosor skaffade jag inga, mina vanliga funkade hela tiden.... låga de också!
Telis: Iiiiih, bara en vecka kvar!!!
Stackars lilla Amanda, vilket toarings-trauma!!!
Parnassia: Har sett ganska många barn bäras iväg när jag jobbade i butik, så jag tror det är vanligt!
BB-väska: Hmm, jag sminkade mig på BB... Var tvungen att ta på litet mascara när jag kände mig blek Tyckte det var otroligt skönt att få på mina egna kläder dagen efter förlossning, inklusive egna trosor och always tjocka bindor istället för de gigantiska som jsg tyckte hamnade fel och skavde...
Grattis Malte och mindre!
Amningskudde sydde jag en, maken skakade på huvudet åt onödigheten i det hels... Men det dröjde inte länge förrän han tyckte att vi skulle ha två, och slippa flytta den mellan sängen för nattamning och soffan för dagamning. Han tyckte den var bra att ha och stödja armen på när man ska hålla bebisen länge...
Puh, nu har lillkillen ammat klart
Förresten, Grattis till att ha ammat klart Hektor, AM. Eller kommer du sakna det...? I så fall tar jag tillbaka gratulationen
Själv tycker jag det är mysigt att amma, enda problemet är att det måste göras så ofta... Idag fick han nöja sig med uppsamlad mjölk, och så fick han vara med sin pappa medan mamma for runt på stan och fixade litet grejer... Överst på inköpslistan stod ett par jeans till mig, tror att syster "glömde" de jeansen jag helst ville ha, för att hon ville ha kvar dem ett tag till... *mutter, mutter*
Just det ja, i overallfrågan så har vi hittills haft en fleeceoverall till lillkillen. När han ska ut i vagnen så hamnar han i en åkpåse, blåser det så åker även "skyddet" på ligginsatsen på. Nu på sistonde så har det ju varit så kallt, att vi har fått stanna inne... Vi har fårskinnsklädda "mjukstövlar" till fötterna, och stickade vantar på händerna också, efter att ha upptäckt att han faktiskt var kall om händer och fötter när han legat i vagnen.
Babysitter har vi ingen (än...) Blir nog ingen heller, tror jag inte. Är vi borta så funkar det bra att ha honom i babyskyddet ett litet tag. Hemma så ligger han på en fårskinnsfäll och leker för fullt med sitt babygym. Det är nog den populäraste julklappen. Och gick ypperligt att kombinera med fårskinnet, som också var en julklapp
AM: Vad vill du har för overall och porto? Misstänker att lillkillen kommer växa ur sin overall innan vintern är slut...