Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Tinga: Aaaah, du är rutinerad på det där med att klä om stolar alltså... Själv tyckte jag det var jobbigt att klä om 1 stol i somras. Och snart är det väl dags att klä om de fyra vi har plus ett antal nya som vi nog köper när vi väl har flyttat.
Härligt att ni inte bhövt mata Piff med sond på länge. Hoppas, hoppas att det håller sig!
Telis: Skönt för dig (er) att ha bestämt er angående snitt m.m. Stor liten krabat du har i magen!
Snaily: Spännande med spraystart!!!
Liten: Grattis till ljusstakeinköp
CSN: Är jag lycklig nog att slippa. Levde på maken de första två åren (han jobbade och gjorde lumpen mitt i det, och då betalade försvaret hyran ), och sedan lånade jag pengar av mina föräldrar, som var helt återbetalda drygt ett år efter att jag började jobba. Även om det ibland var litet drygt att knappt ha några pengar alls, t.ex. när kompisarna drog till Paris och jag inte hade råd att åka med för att jag inte ville be mamma och pappa om extra lån för att resa iväg, så är jag glad idag att inte ha någon csn-skuld...
Ego: Amningen funkar bra, om än inte klockrent. Lillkillen hade gått upp 220 gram på en vecka, nu ligger han 100 g under sin födelsevikt. Han får litet ersättning emellanåt på dagen, när han har ammat länge och ändå inte verkar mätt. Och så får han sent på kvällen, så att vi förhoppningsvis får sova ett tag Han är rätt så snäll, tycker jag. Sover ganska bra, skriker inte så mycket... Jag tror vi har kommit lindrigt undan, helt klart. Bara att hoppas att det håller i sig
Han är dock storkonsument av blöjor, vet inte hur många vi byter per dygn, men många är det! Och så kräks han en hel del, så jag bokar tvättstugan varannan dag. Vi har visserligen fått massor med kläder, men i princip allt är i storlek 62 och så stor är han inte än, så garderoben är än så länge inte så omfattande.
Annars är jag stormförtjust i honom, kan sitta jättelänge och bara titta på honom för han är så söööööt!!!