• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

MSW: Skönt att operationen gick bra, hoppas du blir piggare snart!

KRAM till lappis! Precis som Telis säger så är det bara ni själva som bestämmer om ni vill och orkar en ivf-sväng till eller inte. Vad man än bestämmer sig för så är det nog oundvikligt att man då och då funderar på vad som hade hänt om man valt annorlunda... Men skulle man vara i samma läge igen, och vetat vad man visste då, så skulle man garanterat ta samma beslut igen! (Möjligtvis inte om man bestämt sig genom att singla slant, men annars ))

Ja, gosnosens testdatum kan inte vara långt borta. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Lussekatter låter mumsigt, Telis. Jag har inte total hang-up på december, men jag väntar nog liiiitet till i alla fall...

Vickan: Jag registrerade mig på "gratisförsäkringen" som fanns på vårt försäkringsbolag, inget mer...

Telis: Jag tar det lugnt också, emellanåt... Men det är obekvämt att ligga för länge, och att sitta för länge, och stå för länge, och gå för länge... Så jag försöker variera mig. Inget bra på TV heller på dagarna, och virka för länge får jag ont i fingrarna av...

Är också nyfiken på hur det gick på visningen idag för Muggles... Hoppas att buden börjar trilla in nu i början på veckan!

• Ore

PB: Vilken förebild du är som hejar på ALLA barnen! (Önskar att alla föräldrar gjorde så, men har varit på tillräckligt många av småsyskonens matcher för att veta att verkligheten tyvärr inte ser ut så...)

Ego: Råkar det vara någon som vet bästa platsen att sätta transformatorer till köksbelysning? Jag tänkte mig att de kunde ligga ovanpå skåpen, och att man sedan bara drar kablarna bakom skåpen innan man sätter upp dem (fräsa in dem i betongväggen). Det kommer ju ändå vara litet mellanrum mellan överskåp och tak. Och sedan sätter vi ju någon typ av skiva där, så att man inte ska behöva damma ovanpå skåpen jämt och ständigt Så behöver man greja med transformatorerna så borde man väl kunna ta bort dessa "skivor"? Det var min tanke i alla fall, medan maken hävdar att ska man ha transformatorerna ovanpå skåpen måste man borra hål som är tillräckligt stora för att sticka upp en hand genom översidan av skåpen. Och jag kanske är skitlöjlig, men jag vill inte ha några fula lock ens på insidan av skåpen? Tyckte min lösning var mycket bättre Hur har ni det, ni som har spotlights?

• Ore

September: Hoppas verkligen att du bara har tur i symptomlotteriet, och slipper lindrigt undan... Det är fler PLUS vi vill ha i tråden, och inte ett enda MA till...

• Ore

Muggles: Meeeen vad konstigt att ni inte kan få några hugade spekulanter på er jättefina lägenhet??? Och jag håller med övriga, 750 kr i månaden för garage är visserligare dyrare än att stå gratis på en garageuppfart, men jag skulle LÄTT lagt de pengarna för ett garage i samma byggnad som lägenheten. Tror vi gav typ 400 kr i månaden för garage (och det var alltså i ett av de mindre populära ytterområdena!), och då var det några hundra meter att gå dit från lägenheten. Samma garagelängor ger nu några kompisar 500 kr för en plats i, och den ligger ännu längre från deras lägenhet, upp emot en kilometer... Så pensionärerna borde skaffa sig litet kostnadsuppdatering!

Fortsätter hålla tummarna!!!

AM: Trist att tanten jäklas så med dig...

Hmm, där sa ni något bra om leksaker i anslutning till köket... Ska ha det i åtanke när det blir dags för möblering. Barnrum är planerat på nedervåningen, och köket ligger på övervåningen.

Liten: Badtunnehelg låter väldigt trevligt! Fick idé att fixa något liknande, men det får nog vänta tills huset är klart. Eller så får jag lämna vidare idén till någon av de kompisar som köpt färdiga hus, med befintlig trädgård

• Ore

Muggles: Meeeen vad konstigt att ni inte kan få några hugade spekulanter på er jättefina lägenhet??? Och jag håller med övriga, 750 kr i månaden för garage är visserligare dyrare än att stå gratis på en garageuppfart, men jag skulle LÄTT lagt de pengarna för ett garage i samma byggnad som lägenheten. Tror vi gav typ 400 kr i månaden för garage (och det var alltså i ett av de mindre populära ytterområdena!), och då var det några hundra meter att gå dit från lägenheten. Samma garagelängor ger nu några kompisar 500 kr för en plats i, och den ligger ännu längre från deras lägenhet, upp emot en kilometer... Så pensionärerna borde skaffa sig litet kostnadsuppdatering!

Fortsätter hålla tummarna!!!

AM: Trist att tanten jäklas så med dig...

Hmm, där sa ni något bra om leksaker i anslutning till köket... Ska ha det i åtanke när det blir dags för möblering. Barnrum är planerat på nedervåningen, och köket ligger på övervåningen.

Liten: Badtunnehelg låter väldigt trevligt! Fick idé att fixa något liknande, men det får nog vänta tills huset är klart. Eller så får jag lämna vidare idén till någon av de kompisar som köpt färdiga hus, med befintlig trädgård

• Ore

Dubbelpostning, det är nog första gången jag lyckats med det tror jag...

• Ore

Muggles: Kloka ord från PB och Telis! Jag hoppas verkligen att det lossnar med budgivningen! Fan att det ska vara så mycket på en gång för er, och mer tråkigheter än glädjeämnen... Hur som helst är det inte konstigt att energin börjar ta slut för dig, försök inte tvinga fram den bara, helt ok att gå på lågvarv ett tag KRAM

Liten: Visst var det du som letade gravidklänning, enkel modell. Denna köpte jag: www.mammashop.se/mammaklader/klanningar-kjolar/gravidklanning-rod-cecilija-s.html (Finns även i rosa). Den har en "rå" halslinning och ärmringningar, bara sick-sackat där. Men annars är den jätteskön tycker jag

• Ore

gosnosen: Precis som Telis så hoppas jag att symptomfritt inte betyder någonting... Jag själv kände mer i brösten innan tant än innan plus

Sweet: Det låter definitivt som att livet snurrar litet för fort för dig just nu. Finns det ingen möjlighet att skruva ner tempot något? Det finns ju stress som får en att prestera mer (eller i alla fall prestera litet fortare...), men det kan ju gå över gränsen också, så att stressen gör att allt tar mer tid istället... Och det borde ju arbetsgivaren kunna vara med och styra upp, de vill väl alltid att de anställda ska prestera så bra som möjligt...? Nu är jag ju inte så insatt i hur chefer resonerar där du bor, jag vet bara att det skulle vara värt att ta diskussionen med min chef i alla fall, om jag var så stressad... En stor KRAM till dig i alla fall, hoppas att det lugnar ner sig för dig snart!

Telis: Kul med barnvagnsköp, grattis!

BS: Undrar också om ni har bestämt er för Astrid? Det är hur som helst ett jättefint namn!

• Ore

Lappis: Jag tror också att kursledaren kan behöva en påminnelse igen att prata långsammare, ta litet pauser, kolla att alla hänger med... Vet att jag själv pratar på litet för snabbt så fort jag ska prata inför en grupp, maken har påpekat det ofta Fast jag själv märker inget

Har just nu litet paus i "projekt röja". Håller på och stuvar om litet i garderober och förråd, dels för att få in litet mer grejer som just nu står i ett hörn i vårt extrarum, och så är det alltid skönt att slänga en del. Tycker jag iaf, och det maken inte vet har han inte ont av, eller?

• Ore

PB: Om man ska tänka på kattens bästa, så är det ju som du säger inte säkert att den kommer trivas bättre med att komma tillbaka till er igen?

Kanske värt att påpeka detta för de nya ägarna? De kanske tror att allt är frid och fröjd bara du tar tillbaka katten? Och visst, det är det ju för dem... Men har de tagit över ansvaret för katten bör de ju se till att den får det bra, och att

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter