• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

hm.. tack så mycket för hjälpen...

räknade just ut att det är 6 veckor till bf... så jakten i affärer häromkring kanske vore något....

• viktualia

Vagnfrågan - hittade en svensk sajt med vagnen i svart.. mailade dem om leveranstid så får vi väl se... Och komiskt att jag inte lärt mig av andras försök/misstag utan tar tag i detta 6 veckor före bf.. fniss... jaja.. det löser sig.. världen kan inte stanna för att det inte står en vagn i källarn....

Det här med att prioritera sin tid. Har pratat en hel del med mina kompisar hemma om detta. Inser att jag redan lever ett annat liv än dem. De hade, innan barnen kom, tid att ägna sig åt sina intresse, möjlighet att träffa folk osv. Som pendlare har jag redan försakat det mesta i den vägen. Vardagar hinner jag jobba. Punkt. Hinner knappt ens köra en tvättmaskin. På helgerna kan jag förvisso disponera min tid ganska fritt, men å andra sidan bor nästan alla vänner och all familj mer än 20 mil bort. Alltså: omställningen för mig handlar mycket om att så småningom skapa utrymme för barn + pendling. Skala bort kvällsaktiviteter och ett aktivt socialt liv har jag liksom redan gjort. Får väl fortsätta glädjas åt att jag har ett roligt jobb (som förutom pendlingstiden går att justera i arbetstid utan gruff) och att huset vi bor i är mysigt och snart (*asgarv*) färdigrenoverat....

... men hur det går med livet i hålan.. tjaaa.. ett besked i den frågan får maken på tisdag när uppsägningarna ska meddelas....

• viktualia

Telis - om makens ex säljer sitt babyskydd till oss så har vi ju koll på hur det har använts... Känns absolut som folk jag litar på. För japp - jag har läst mig till samma info om begagnade babyskydd...

Och Teutonia Funs varukorg var varken bäst eller sämst bland vagnarna vi kollade på... *suckar lite över djungeln*

• viktualia

Nämen!!! Här händer det grejor!!! Grattis Brudsommar!!! Och som sagt - spännande att få läsa om förlossningen sedan! Måste ju, som September noterat, ha gått fort.

Detta betyder att nästa förlossning vars tidpunkt inte är uppstyrd är MIN.. maaaaj gaaaad....

Har i alla fall besök hålans barnprylaffär idag och konstaterat att "alla" tillbehör finns inom räckhåll där. Praktiskt.

• viktualia

Förresten - inser att jag börjat boa.. ha ha ha... senaste nedräkningsrapport i familjelivsgravidkalender säger 38 dagar till bf.. och då är det väl dags?!?!

Hur som - idag har vi tänkt ut en smart lösning för kombin skötbord och klädförvaring för Trollet. Inget är genomfört men när en tydlig plan finns, så betyder det väl att man är på banan?!?

• viktualia

mugglan - näe jag har inte beställt tyget, men det blir inte aktuellt förrän vår vardagsrum är närmare inredningsdags...

Jobbmail - hm.. jag är ju byråkrat så min mail är offentlig handling... tänkte inte på att alla inte har det så...

Brudsommar - var tvungen att fnissa lite åt din utläggning. du är så BRA!!!! Låter som en totalt sett rätt skonsam ankomst av er nya familjemedlem!!! *grattiskramar igen*

• viktualia

Brudsommar - lät dramatiskt och rätt plågsamt även om det inte var så utsträckt i tid.......

... nästa gång tråden får rapport om en förlossning som startat av egen maskin är det troligen min... gaaaaaaaaa

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter