• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga - jag vågade inte titta på tvfilmen..... men såg just på fejjan att en gammal kompis till mig tydligen var med på ett hörn. hon är läkare och heter Emma - nån du känner igen?

• viktualia

PB - heja!!! du är verkligen en FÖREBILD på föräldrarengagemangsfronten! *hejar på nåt våldsamt*

Snorkis - KUB är coolt!!!

Snaily - håller med Snorkis om att ostrukturerad intervjuer inte är ditt fel utan de som intervjuar....

Ego - är aptrött. bu för måndagar....

• viktualia

Parnassia - har du sett att våra gemensamma kompisar i Skåne har fått ett barn till? A&H alltså. Spana på As profil på fejjan så får du se årets galnaste pojknamn. Jag kan tyvärr inte skriva ut det här, för då hänger jag ut oss alla... unikt var ordet....

• viktualia

Telis - hu vad jobbigt det låter!!! *kramar om*

Vännerfan - läbbigt med lillprinsen och rörigt med telefonsnurren....

Ego - har varit på studiebesök på BB. Och PLÖTSLIGT blev allt så HIMLA konkret. Jag ska inte säga att jag blev mer eller mindre rädd. Bara så vansinnigt medveten om att något stort är på gång att hända. Jag har alltid hatat sjukhus. Min pappa hade cancer när jag fortfarande bodde hemma. Trots att han åkte in och ut under nästan två terminer så var jag nog inte på sjukan mer än tre gånger.

Ändå hade de verkligen gjort vad de kunnat för att dämpa sjukhuskänslan.... och förlossning och BB är i samma korridor med gemensam matsal och sånt...

men nääääee... shit... vad 17 har jag gett mig in på.... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-01-19 19:32:34 följande:
    Vickan - Jag tror du ska bli mamma!
    Va?? shit! när gav jag tillstånd till detta??

gaaaaaaaaaa *näeee* jag går och gömmer mig... usch...
  • viktualia
    Ore skrev 2010-01-19 19:40:42 följande:
    Vickan: När du håller lilla trollet så kommer det vara värt det, även om det känns skrämmande nu...
    Jag säger verkligen inte att du har fel.. men det är kunskaper jag inte har... jag har bara sett gynstolar och andra läbbigheter... gode värld.....
  • viktualia

hm....

hoppas att det bara var en känsla av "hoppsan så konkret det blev" och inte att jag sätter igång och nojjar på riktigt... hm..

strax sovdags i min värld och eventuella mardrömar lär väl avslöja hur läskigt jag tyckte att det var.. hm...

maken fattade i alla fall att jag menade allvar och var väldigt gullig mot mig efteråt. det kan nog minska en av alla nojjor som handlar om att han inte ska stå ut med mig när jag blir på för vidrigt humör pga smärtor och annat....

gravkalendern på FL säger 29 dagar till bf....

godnatt!

/eder grubblande Vickan

• viktualia

Lappis - helt sant... men nu är det som sagt inte nio månader utan typ en kvar.. jaja... jag ska inte måla fan på väggen.. blev bara omskakad... hmmmmm

godnattkram!

• viktualia

passionsblomman - det är verkligen blandat detta med att ha kunskaper....

Telis - TACK för kramen!

EA - joo det är klart att jag tänkt på förlossningen innan.. men där på BB, mitt i en förlossningssal blev allt så SJUKT konkret.

Ego - Vickans patentlösning: Jobba lite hårdare. Så det gjorde jag idag. För japp, jag bearbetade förlossning/graviditet i sömnen i natt...

• viktualia
    snaily skrev 2010-01-20 20:45:54 följande:
    VickanJag tror stenhårt på att bearbeta saker i sömnen - om du fortsätter så några nätter så kanske det känns lättare att ta itu med tankarna på dagtid snart. Heja heja!
    hm.. intressant teori... jaa kanske... brukar bearbeta det mesta på nätterna.. pratar i sömnen gör jag också.... ofta jobbgrejor.. fniss fniss.. maken är måttligt intresserad av mitt pladder om "sammanvägningar" och "avgränsingar" och andra vackra jobbord.. ha ha ha

Hur som... jag känner stort förtroende för hålans BB men känner mig ganska rädd och osäker inför vad som ska hända... antar att det är naturligt... men inte mindre störande.. har verkligen gett mig in på nåt sjukt läbbigt...

Snaily - spännande med äggplock men jobbigt med så lång resa!!!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter