• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Parnassia - fniss fniss.. har starkt för mig att Nenne och FruLlan var i farten när de tyska förhudsmockasinerna diskuterades.. hihihi

• viktualia

Parnassia - här är jag!!! Och näpp, vi har ett Marbodalkök.. utan dämpning i lådorna... vilket faktiskt är lite småstörande ibland....

Ego: föräldrargruppen startade idag. Med min BM som ledare... gaaaaaaaaaaaa vilken virrig tant.. usch.. jag hade gjort det där bättre själv.... hennes planering/förmåga att starta diskussioner/presentationsteknik var tyvärr USEL... men folket som deltog verkade trevliga och åldrarna var mer blandade än vad jag vågat hoppas på.

• viktualia

AM - stilig sammanställning men jag tror att Liten och jag ska byta plats! Jag siktar på februari (bf 17/2) och har för mig att Liten kommer strax efter.

• viktualia

Mugglan - induktion är bäst! synd att det kostar när det nu smakar...

Brudsommar - hoppas att ni får komma hem snart!!!

• viktualia

Ang uppvärmning av hus - vi har bergvärme och det är ju himla okomplicerat. Dvs vi behöver inte göra ett skvatt. Men just nu, när den riktigt galna kylan har släppt och det blivit bara några minusgrader så hinner inte systemet med... så just nu är det rätt kallt här inne....

• viktualia

HEJA Snaily!!!! Vi får pompoma på måndag!!! Och din make som blir "medsläpad" i så fall, får ju ända tillgång till en bredare arbetsmarknad där.. oavsett vad han är på jakt efter.. än där ni bor nu... tror i alla fall lilla jag...

Fusk med er som sett Televinken.. men å andra sidan har vi ju blivit lite "lätt" bortskämda här med närmast onlinerapportering... maken och jag ska på studiebesök på BB på tisdag och då ska jag ställa alla dumma frågor... tex om mobiltelefoner, mat, nätverk till dator och annat knas....

• viktualia

Tinga - himla najs att sönerna "skött" sig på dagis! Heja Piff och Puff!!

Snaily - statliga verk som arbetsgivare är väl en dröm *garvar glatt*

• viktualia

Oupsie - det är nog roligt om man känner att man pallar det... för lätt är det INTE.... inte med tanke på alla besvärliga frågor som sådana som jag besvärar den personen med.....

• viktualia

Oupsie - han som lämnar tjänsten är nog 45-50.... och mycket erfaren... behövs nog någon liknande för GAAAAAA vad svåra grejor det handlar om!!!

• viktualia

Oupise - apropå bröllop! Vi fick en "save the date" till makens bästa kompis bröllop. Första gången jag får gå på gaybröllop!!! blir nog otroligt häftig tillställning!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter