• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

snaily - försök ändå! Vi har alltid försökt oavsett spray eller som vi FET.

Nationalparker gillar vi! Ha, ha, där rök det där med att vi inte ska göra något annat på semestern än att ligga vid poolen/stranden med en bok.

Telis - du är för söt! Har du inte gett upp hoppet om mig? Aj, aj vilken optimist.

Festen igår var lyckad. Min kompis hade smygt iväg till stadshuset och gift sig så det blev en inflyttnings/bröllopsfest i deras nya hus ute i förorten. Kan säga att de även gjort ett kap gällande huset (jag som kollar alla budgivningar i det området).

Ska idag städa lite, pynta och så iväg på den första glöggtillställningen för i år, i eftermiddag.

• Lapinette

Ja, härlig första advent med årets första glögg och skinkmacka.

Snaily - bra jobbat !

• Lapinette

Morning girls,

Sitter här supertrött då maken som vanligt envisades med att packa sin väska i sista sekund dvs for omkring i lägenheten vid midnatt och sen skulle vara på Arlanda tidigt imorse. Han är säkert tröttare än mig men vad fasen det var ju inte jag som skulle resa (men som blev väckt). Nå väl, massor med arbete, måndagstrött och en låååång dag (adoptionskurs ikväll).

Cicci - min livmoder är också hjärtformar men inte så pass mycket att det ska vålla något problem enligt läkarna. Hmmm... ska man åka till Spanien och kolla sånt? Vi hade ju annars en expert i Paris som vi funderade på att konsultera men som sagt ... nu orkar vi inte hålla på längre och åren går och desto mer infertil blir man. Hade jag varit yngre så tror jag faktiskt att vi hade försökt ett tag till men nu är det inte långt tills jag är 40 och adoption känns helt ok.

snaily - så du tänder på män i våtdräkt?!!

• Lapinette

nenne - shit, superfint embryo, lite skrapning och tjohooooooooooo!!!! Det här kommer att gå vägen!!! Lovar att inte nämna det något mer men behövde få skrika ut lite.

• Lapinette

snaily - din lilla våtdräkts snigel!

• Lapinette

nenne - I promise ... jag gjorde det inte med flit utan klickade vidare för att se när vi skulle behöva betala och så oppps så var vi bokade. Fast till mitt försvar kan jag även tillägga att det var fredags kväll efter en hård arbetsvecka, spinningpass och en halv flaska vin till skaldjursplatån ... så lite yr i mössan var jag nog.

• Lapinette

Måste skicka den länken till maken. Han följer bockens öde spänt varje år (ja, sen han visste om att den fanns). Igår köpte vi vår egen lilla bock som nu står i hallen.

Kokisen - dålig mat i Thailand? Går det? Vi åt thai både i fredags och igår. Kom på att jag inte har lagat mat hemma sen i onsdags!

nenne - härligt med positiva vibbar. Var det ni som ville prova assisted hatching eller var det en idé från kliniken själva?

• Lapinette

Jag hoppades faktiskt också men sa inget här och inget till maken. Men konstigt nog så var sjönk förhoppningarna mer och mer ju längre det gick ... eftersom de spända brösten blev slappa och mjuka igen .

• Lapinette

Cicci - som sagt, hade jag varit minst en så där 5 år yngre så skulle vi nog tagit en second opinion i Paris eller provat på något annat men nu känns det som om tiden har hunnit ikapp oss. Även om det skulle innebära operation etc. så vet vi ju inte alls om mina ägg orkar längre.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter