• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Stackars snaily säger den lilla kaninen och klappar lätt på skalet/huset.

• Lapinette

Jösses, kunde inte dagisfröken ha gråtit ut innan hon ringde mamman. Hade fått en hjärtattack!

• Lapinette

Lullig kanin tittar in på tråden efter träning och skaldjursplatå + en flaska Chablis på Wasahof.

Trevlig helg!

• Lapinette

Oooops, har råkat boka en resa till Thailand!

• Lapinette

Ja, jag "råkade" faktiskt boka då jag ville se när man måste betala etc och så gick jag ett steg för långt. Maken tror självfallet att jag gjorde det med flit. Ska disktuera idag om vi ska åka men det lutar åt det. Kao Lak den 2 januari i en vecka. Vet att det är en lång resa för en vecka men tanken är att vi enbart vill komma iväg och få sol, vila upp oss och inte att ränna på en massa utflykter, hyra bil så som vi annars brukar göra.

Alternativet var Val d'Isere eller Madeira (som min pappa älskar). Känner bara ett sånt behov av semester. Konstant regn ute och så mycket jobb att jag drunknar.

Och visst, idag kom mensen! Jag är inte förvånad bara förbannad.

• Lapinette

snaily - så du har varit där! Har ju bara så där bokat ett hotell så jag fattar inte riktigt vart vi ska... visst låter det bra?!

www.ving.se/thailand/khao-lak
    Har bokat hotell Palm Galleria som verkar ligga lite mer öde men i princip så ligger även det andra hotellet som Ving har ganska så öde ... kanske alla hotell gör i Khao Lak?

• Lapinette

Dessutom verkar vi ha tagit de sista platserna för idag finns det inga resor den 2 januari. Det står i mailet från Ving att vi skulle betalt resan igår men på min bokningssida på Ving står det den 30 november dvs måndag så jag antar att vi har helgen på oss att fundera.

Det enda som säger emot är att vi "smutsar" ned jorden för endast en veckas semester (flyget), lång resa för att vara borta så kort tid samt jetlag. Det som talar för är SOL, SOL, UNDERBARA STRÄNDER, ligga vid poolen under ett parasoll med en god bok, tanka sol, värme och kärlek i en vecka efter en jobbig, grå och mörk höst.

• Lapinette

Nu har vi betalt! Så vi åker till Thailand!

• Lapinette

AM - har varit i Thailand förut. Tror det är typ 15 år sedan för att fira jul/nyår med min dåvarande sambo på Phuket.

Och öronproppar, ögonskydd samt nackkudde har vi alltid med oss på långresor.

Ser att ps har haft psykbryt - heja passionsblomman!

Själv har jag som vanligt mensvärk och ska snart iväg på fest. Boken som nenne tipsade mig om ligger kvar på ICA då jag inte fick hämta ut den utan någon jäkla kod som skulle ha smsats till mig (har inte fått något sms). Jag verkligen försökte övertala den där stackars killen om att boken var min men han kunde inte ge ut den utan kod. Så tack och hej! Då får väl f'nskapet ligga där på ICA tills den ruttnar. Sprang iväg och köpte en orkidé och ska ta med en flaska champagne men det var ju inte riktigt det vi hade tänkt (igen!) som present .

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter