• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Inte långt kvar i lägenheten Telis. Vad spännande med flytt! Själv blev jag sugen när jag var på inflyttningsfest i närheten av Rödhakevägen i lördags men i söndags när jag hade bränt vid maten och slängt den i vasken samt ringt thairestaurangen och beställt ny mat så sa jag till maken - vi ska aldrig flytta från stan. Han tog fram mobilen och bad mig repterera ! Eftersom jag är så korkad och inte förstod att han ville spela in mitt "statement" så skrek jag högt i telefon istället .

Piggelin - jag köper presenter till makens släkt. Skulle han göra det så innebär det att springa i affärer den 24 december eller så har han bett sin mamma köpa ditten och datten.

• Lapinette

Och självfallet Oupsie - lycka till på intervjun! Ta tre djupa andetag innan du går in.

• Lapinette

Telis - tror du att jag ligger på makens minussida efter det där + att jag "råkade" boka en resa till Thailand som tömde hans konto rejält. Ska kanske gottgöra honom i helgen med god mat och extra mycket xxx.

• Lapinette

Inget CSN-lån i vår familj men så har jag bara pluggat privat och tagit vanlig banklån (som äntligen är avbetalt och klart) och maken har ju sina föräldrar att tacka för sina studier i Paris. Fast vi har kompenserat detta med ett rejält bostadslån istället.

• Lapinette

Oupsie - så då förstår du!!! Jag ville se vilket datum vi skulle vara tvugna att betala resan ... eftersom vi bokat så när inpå och så hoppsan så hade jag gått så långt att den blev bokad.

Visst, maken är nöjd och superglad över att snart få se solen. Han hade hoppats på att få se lite denna vecka då han är i Grenoble men det regnar/snöar så ingen sol där heller.

• Lapinette

Visst vi vill åka iväg. Hade vi ångrat oss så var det ju bara att inte betala resan i tid (dvs senast i måndags). Det ska bli såååå skönt!

• Lapinette

mugglan - skit med kristider! Fick ett mail från en kompis som precis börjat på nytt jobb. De ska åka till Les Menuires (en av byarna i Trois Vallees).

Telis - köpte en bil oooopppssan slår nog en Thailandsresa. Kunde han avboka bilen?

• Lapinette

Själv har jag bidragit till ett ex studietid . Säger som en väninna till mig, man går nog plus minus när man ligger där i graven.

• Lapinette

Ha, ha Telis, det kan jag förstå. Resan visste jag skulle "försvinna" om vi inte betalade den i tid. Så det kändes inte så läskigt utan mer jaha, då får vi helgen på oss att tänka och tur var väl det eftersom vi tog de sista platserna. Fast det var lite snopet när jag fick en bekräftelse från Ving på mailen och maken stod där och undrade vad jag hade gjort.

• Lapinette

Glömsk ... är inte det ett tydligt gravtecken?!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter