• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ikväll blir det inte mycket dans utan ska snart dra iväg till adoptionskursen. Ska dra igenom en redovisning om Sydkorea och allt vad det innebär att adoptera därifrån. Ska bli intressant och höra om Kenya, Colombia och vad det nu var mer för länder de andra valde.

• Lapinette

Tinga ? hurra för Piff som klarat sig utan sond! Förstår att det känns skönt att få lite förståelse från sin omgivning. Kram på dig!

Vickan ? när du har förstått allt och kommit på ett smart sätt gällande föräldrarpenning så kan du väl lägga upp en kalkyl här? En annan har ju något år på sig men har inte en susning om vad som är smartast eller vad man får och inte får.

Liten ? köpte du den tjusiga ljusstaken på Svenskt Tenn. Tyckte den var skitsnygg och funderade på om jag ska lägga den på önskelistan till min 40-års dag. Kan man önska sig julprylar i maj?

Angående fotoböcker så har jag gjort superfina via Japanfoto. Ett till pappa från hans besök här i september och ett till mamma (alla sommarfoton från deras landställe) och nu håller jag på med svärmors album. Fast det är inte på skrivbart papper utan jag gör lägger svartbakgrund och skriver med vitt samt vit ram på alla foton (så gör jag även normalt sett fast med silverpenna).

Kokisen ? vårt hotell ligger typ i norra delarna av Khao Lak och ganska så öde men stranden ska visst vara helt fantastisk och inte överbefolkad. I normala fall skulle jag absolut vilja bo mer centralt men just nu vill jag bara komma iväg och inte göra ett smack så jag skiter i shopping och barliv.

• Lapinette

Cicci - tack för namnet på gubben på Sabbatsberg! Jo kursen var superbra. Vi var inte så många (flera inkl. maken var borta) så det blev mycket diskussioner. Tittade bl a på gråtmild film om hur ett överlämnande av barn kan ske i Sydafrika, där är modern med om hon vill samt uppföljning om hur det gått för vissa barn som vi såg på film för ett par veckor sedan (typ 10 år senare). Mycket intressant!

• Lapinette

Redovisade våra länder (jag hade Sydkorea) och pratade om vad vi kan göra/förebygga för att vårt barn inte ska känna sig utanför och bli mobbad för sin hudfärg.

• Lapinette

Tror ingen av oss helt och fullt har bestämt varifrån men igår redovisades Colombia, Sydkorea, Bangladesh (de ska hämta hem en släkting) och Etiopien. Vi har ett par kvar som ska redovisa Kenya nästa gång.

• Lapinette

AM - ha det så underbart, jäkla härligt!!!

• Lapinette

muggles - låter intressant men tror inte (har dålig koll på vårt tv-utbud) vi har TV4 Fakta.

• Lapinette

Snaily - när är det du börjar med sprayen?

• Lapinette

Ahh... vad spännande! Jösses, vad många som ska göra IVF'er nu. Undrar hur det går för Blivande?

• Lapinette

Snaily - oj, ska du spraya så länge. Jag tog två doser per dag i ca 3 veckor.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter