Snorkfröken77 skrev 2010-01-10 19:00:33 följande:
Frejis - Japp Kub är bokat till dne 18/1, hål tummarna då! Hur är läget med din pappa nu?Muggles - Alltså, mailet var till min personliga mailadress på jobbet. Men jag är admin och kan om jag vill läsa allas mail på hela företaget, så även mina kollegor i min grupp. Vi har självklart tystnadsplikt. MEN all jobbmail på alla företag "ägs" av företaget och de har rätt att läsa mailen, viktigt att veta ni som tror att det är bara ni som får läsa er jobbmail. Det är ju sällan någon läser andras mail men i vissa situationer kan det ju hända. Därför är jag noggrann att särskilja privat och jobbmail normalt sett, men nu sket det sig duktigt BS - Grattis igen, det var verkligen bästa och härligaste!
[/citat]
Hej Snorkis, jo jag vet att företaget kan läsa mina mejl. Men vi är ju ett litet företag och admin jobbar i min grupp så jag vet att han inte läser mina mejl, jag litar fullt på honom. Och på storföretag måste man begära om tillstånd för att få läsa andras mejl, har för mig att det ska finnas misstanke om ngt (brottsligt, typ porrsajter mm) - det sa iaf min förra sambo som jobbade på Volvo IT med sådana saker. Vem som helst får inte bara hur som helst begära att läsa en anställds mejl (tex en gruppchef som vill ta reda på om gruppmedlemmen är gravid
).
fru AM skrev 2010-01-10 19:12:35 följande:
[citat]
Men skulle jag fått göra om något vad gäller denna senaste gång så skulle jag hyrt/köpt andningslarm från början och låtit Hektor sova på magen (eller sidan) - det här med huvudformsångesten var alldeles för jobbigt.
Precis därför jag också skulle vilja hyra andningslarm - för att barnet ska kunna sova på mage