• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vänner: tror att moderkaksprov kan göras tidigare än FVP, kanske därför hon gör det? El jag vet eg inte varför man väntar till v18 med FVP, det borde väl kunna göras tidigare eg? De kanske inte har KUB/NUPP i det landet? Ja tänk om vi hann vara gravida samtidigt - det vore ngt det! Vågar man hoppas på det...? Jag har litegrann gett upp måste jag säga, el ja, resignerat lite iaf. Det kanske går en gång till men det tar nog sin tid. Gamla ägg och allt det där.

• muggles

Snaily: vin kan nog inte påverka dina ägg då du är född med dem De är som de är...

Jag vet inte riktigt skillnaden på varför man gör FVP el moderkaksprov, och varför de nästan aldrig gör moderkaksprov här i Sverige(?). Jag trodde att man kunde göra moderkaksprov tidigare av ngn anledning men det kanske inte är så?

• muggles

Snaily: däremot kanske vin kan hjälpa dig att slappna aaaaav, fniss!

• muggles

Hetsar in innan nästa möte - jag hade också badbollsmage! Alla sa att jag hade killmage...

Grattis Nenne - förstår av denna sida att det gick bra!

• muggles
    Snorkfröken77 skrev 2010-01-10 19:00:33 följande:
    Frejis - Japp Kub är bokat till dne 18/1, hål tummarna då! Hur är läget med din pappa nu?Muggles - Alltså, mailet var till min personliga mailadress på jobbet. Men jag är admin och kan om jag vill läsa allas mail på hela företaget, så även mina kollegor i min grupp. Vi har självklart tystnadsplikt. MEN all jobbmail på alla företag "ägs" av företaget och de har rätt att läsa mailen, viktigt att veta ni som tror att det är bara ni som får läsa er jobbmail. Det är ju sällan någon läser andras mail men i vissa situationer kan det ju hända. Därför är jag noggrann att särskilja privat och jobbmail normalt sett, men nu sket det sig duktigt BS - Grattis igen, det var verkligen bästa och härligaste!
    [/citat]
    Hej Snorkis, jo jag vet att företaget kan läsa mina mejl. Men vi är ju ett litet företag och admin jobbar i min grupp så jag vet att han inte läser mina mejl, jag litar fullt på honom. Och på storföretag måste man begära om tillstånd för att få läsa andras mejl, har för mig att det ska finnas misstanke om ngt (brottsligt, typ porrsajter mm) - det sa iaf min förra sambo som jobbade på Volvo IT med sådana saker. Vem som helst får inte bara hur som helst begära att läsa en anställds mejl (tex en gruppchef som vill ta reda på om gruppmedlemmen är gravid ).

fru AM skrev 2010-01-10 19:12:35 följande:
    [citat]
    Men skulle jag fått göra om något vad gäller denna senaste gång så skulle jag hyrt/köpt andningslarm från början och låtit Hektor sova på magen (eller sidan) - det här med huvudformsångesten var alldeles för jobbigt.
    Precis därför jag också skulle vilja hyra andningslarm - för att barnet ska kunna sova på mage
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-11 11:44:16 följande:
    hejjjjjjjjjjjjjjjj IIIIIIIHHH!! Den lever!!!! Och jag blev förvånad att den inte var en liten blobba som åkte omkring som en radiobil därinne, den låg och sprattlade med armar och ben och ja, vad fan ska jag säga. Helt jävla otroligt fantastiskt och alldeles, alldeles underbart!
    Aaaah, jag känner igen mig - vilken härlig känsla det är!!! Grattis igen! I v10 är de ju helt fördigbildade med alla lemmar mm, så det är klart att den viftade redan nu Helt fantastiskt vilken snabb utveckling det är, särskilt med tanke på att man plussar i v5...
  • muggles
    Telis skrev 2010-01-11 17:23:51 följande:
    hihi, jo, jag har alltså varit och ätit lunch med Frejis och fått låna den sötaste lilla overall man bara kan tänka sig. Televinken kommer att få det så bra i den. Och Telismannen borde vara på väg hem till AM as we speak, om han inte råkar fastna i någon elektronikbutik på vägen. Han har nu fått för sig att vi borde ha en videokamera tills Televinken kommer. Snacka om att vara ute i god tid.
    De är så roliga karlarna när de börjar boa Kommer ihåg när maken hade varit och handlat på Maxi när Moa var "ny" - han kom hem med både det ena och det andra "utifall att". Helt klart ett symptom på att "dra hem maten till grottan"

EA: huslänk tack! Haha, titta på ett hus och bli förälskad i ett annat - känner jag igen...
  • muggles

Sept: vad jobbigt att det strular så!!! Hoppas verkligen inte att det är X igen men som du skrev, så länge du inte plussar...? Ska du försöka komma in på undersökning?

Bliv: vad härligt med lite vift hos dig också! Dödsfall på jul - USCH!

• muggles

Cicci: jobbigt för Vickevire med magen! Kan ni inte köra det gamla tricket med rapsolja? Typ blanda det i potatismoset el vällingen (om han dricker välling fortf?) - fett ska lösa upp så att det glider bättre i tarmarna. Har alltid funkat på Moa.
    Moa har alltid varit glad i mat men hon är rätt kräsen nu, skeptisk till nyheter (provade för omväxlings skull att ge björnbär till efterrätt ist f hallon/jordgubbar och svaret var "det är jätteäckligt mamma" Jag tror inte alls det var äckligt men bara "nytt"). Jag tror det är en fas, barn har ju faser när de "bara äter köttfärssås" tex, har hört det från flera olika föräldrar. Moa äter körsbärstomater som om det vore godis, och gurka. Men vägrar sallad, paprika, morötter, broccoli mm. Morötter i köttfärssås går dock bra. Men hon kommer nog att äta grönsaker så småningom...

• muggles

EA: jag vill också ha huslänk - hittar inte huset själv (är inte så bevandrad i kommunerna därnere )

Telis: nära nu! Stor kram och lyckospark i baken! Det måste kännas jättesläskigt att de ska snitta men det kommer att gå fint, du får ju smärtlindring sedan (Det hade jag tyckt, och det hade jag tyckt om det var en vanlig op också.)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter