• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Just nu har jag ett annat par som är av affektionsvärde. Det är med opaler, köpte dem i Perth (Australien har ju opalbrytning) som ett minne från mitt år i Australien. Jag gillar att köpa sådana souvenirer som man kan använda Från NYC har jag tex 3 maffiga julgranskulor som var schweinedyra (därav endast 3 st). Varje gång jag hänger upp dem så tänker jag på vår resa till NYC

• muggles

AM: denna www.electroluxhome.se/selection/produkthall.asp
    Den har två plattor och två "zoner" - på zonerna kan man ställa kastrullen var som helst i zonen. Jag hejade på maken att fläska till med ngt riktigt rejält. Vi provade glaskeramikhällen i helgen när vi var där och tapetserade (kokade pastavatten) och bekräftade det som jag redan visste - har man vant sig vid induktion så är man fast.

Det fanns vissa saker vi hade valt annorlunda om vi hade fått välja i köket. Tex fulldämpade lådor. Tyvärr går det inte att korrigera i efterhand för Myresjökök har ändrat sitt sortiment Men jag har för mig att det finns ngn slags dämpare man kan montera på i efterhand. Som tur är finns det inte så många lådor i köket utan det är mest skåp (ovanligt i ett modernt kök). Sedan funderar vi på att ändra kaklet för det är ok men tråkigt. Men nu håller vi på att vänja oss vid det och tycker kanske att man ska lägga de pengarna ngn annan stans...

• muggles

Nenne: nej här blir inga barn gjorda för det blev inget ägg denna månad

AM: vi flyttar på måndag, annars var det rätt

Snaily: jag bodde i Sydney i ett år, pluggade där.

• muggles
    Lapinette skrev 2010-01-15 11:38:25 följande:
    Förresten en liten fråga. Kan man ha mingel typ öppet hus med lite mat som man får stå och äta typ från 17.00 och senare på kvällen ta bort maten, fram med groggvirke och köra dans? ... jag funderar vidare på min skräcködlefest.
    Självklart!
  • muggles

Nenne: nix inget utslag. Borde ha blivit det igår men tänkte att det kan ju bli senare ngn dag ibland men inget i dag heller. Det är den där jävla åldern som ställer till det Varför skulle just jag (som är så gammal) åka på MA?! Varför kunde jag inte fått ett sketet tidigt MF som kom ut direkt istället - då hade jag kanske varit gravid igen nu. Nu är jag lite deppig igen

Men försöker desperat rycka upp mig...

• muggles

Cicci: håller helt med dig - klart man ska fira på sitt bröllop!!! Jag förstår inte alls att man inte serverar alkohol. Jag tycker precis som du att ingen ska helst bli för full (el iaf pinsam) men lite glad i hatten får man bli! Jag hade askul på mitt eget men blev inte ens bakis - en perfekt salongsfylla!

• muggles

En kompis till mig var på ett frikyrkligt bröllop där de inte serverade alkohol. De hade bjudit 150 pers så de hade tydligen inte råd med alkohol... Tycker jag är helt fel prioriterat! Hon sa att det var det tråkigaste bröllop hon varit på...

• muggles

Men jag är fortfarande glad över ditt plus Nennelainen!!!

• muggles

Vad jag menade var att ibland kommer jag på att "Nenne är ju gravid" och då blir man så himla glad! Trots att du varit gravid ett tag nu så har det inte riktigt sjunkit in tror jag

• muggles

EA: hur går det med sexeriet? Ang hus så tror jag ni känner i magen om det känns rätt att köpa det när ni är där på söndag. Så har det alltid varit för mig. Går man och tänker "är det här verkligen rätt?" - då är det inte det. När det är rätt - då vet man på stört! Vi bestämde ju oss för att köpa vårt hus på ca 15 min

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter