• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA: huslänk!!!

• muggles

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:51:28 följande:

Förresten vad ska man med ett hus på 160 kvadratmeter till om man inte får några barn
    Adoptera ett halvt fotbollslag
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-13 13:02:06 följande:
    och sen blev allt svart
    och sen körde han in i bullen

AM *viskar så att du inte blir upprörd* det finns ingen Posten längre...
  • muggles
    Lapinette skrev 2010-01-13 14:53:07 följande:
    mugglan - EA - ja, man kan ha vinkällare, ett biorum, ett gymrum ...
    Ett glamourrum...?
  • muggles

Telis: grattis till Televinken!!! Ska bli spännande att höra allt - och vad det blir för riktigt namn också!

Maken undrar om en semla på en onsdagkväll räknas som glamour el mer som vanligt svullande?!

Sept: SKÖNT med tant (ändå, i sammanhanget)! Du verkar ju inte ha så svårt att bli gravid iaf, så det kanske ordnar sig redan nästa cykel?

Tinga: härligt, de åt lite iaf! Men jag förstår att det måste kännas tungt att träffa andra föräldrar som inte har problemet...

Hmmm...vad var det mer jag skulle ha kommenterat?

• muggles

EA: kollade in ert hus. Konstigt att jag inte hittade det igår för jag sökte på den kommunen... Nåja. Men det är allt lite att göra i det huset eller? Det var våldsam blandning tex i köket... Men det kanske är bra grundmaterial?? Synd att det som såg fint ut på mäklarbilderna inte var det i verkligheten!

• muggles

Sweet: tänkte på det - vad omtänksamt av dig att fråga hur jag mår - du som har så himla mkt på ditt jobb och allting! Puss på dig!

Annars så är jag så illa förkyld sedan en vecka och inte ger det sig heller. Har inte tid att vara hemma sjuk då det är 1000 grejer på jobbet och vi samtidigt ska flytta. Moa har också varit sjuk, så vi var tvungna att vabba också vilket inte gjorde att det blev mindre att ta igen på jobbet sedan. Jag hade ju tänkt vara ledig på måndag när vi flyttar men nu måste jag åka in till jobbet och göra en presentation på eftermiddagen för en kund. Jag skulle vilja spola fram tiden några veckor... pust.

• muggles

Parnassia: glömde inte de tyska förhudsmockasinerna

Cicci: oj då!

Vickan: just det, grattis till makens besked!

• muggles

Cicci: ahaa, men jag har läst att det där kan hända, att vissa barn tycker det är äckligt. Kanske finns ngt bra tips på growingpeople?? Moa har bajsat några ggr på pottan men hon blev lite förskräckt vilket tydligen också är vanligt. Jag tänkte att det kanske är pga bajskorven ligger där i pottan fullt synlig medan man när man byter bajsblöja bara tar bort bajset och blöjan utan att de behöver se "skiten" Så för att vänja henne vid hur bajs ser ut började jag visa henne hur det ser ut i blöjan och tänkte att hon kanske börja bajsa oftare på pottan sedan. Det har hon inte gjort - men däremot vill hon alltid "se på bajset" nu när man byter blöja Undrar om hon ber om det på dagis också?!

Iaf, Cicci du kanske skulle avdramatisera det hela lite? Typ ni tittar på bajset tillsammans och pratar om hur äckligt det luktar, att man inte äter det osv. Tja, inte vet jag. Det kanske bara gör det hela värre...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter