• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci: jag trodde nog inte att Victor åt "dålig kost" - mer förstod jag det som att du var orolig över att han inte fick i sig tillräckligt med grönsaker - därav mina "tips" (du får ta det för vad det är - jag är inte mer expert än du snarare mindre då du har två barn).

• muggles

Ngn som vet data om Televinken (längd/vikt)?

EA: jag tycker din man tvärtom förtjänade att få vara din sexslav och göra allt du ber om och lyda din minsta vink Fram med piskan bara!
    Ja jag kan tänka mig att huset är bra råmaterial och ni kan göra det hur fint som helst - man får bara tänka bort alla tapeter (som du sa) och diverse valv mm Vad har de förresten i hallgolvet - är det belysning (de där fyrkanterna i parketten)?

BS: trist att ni aldrig får komma hem!

Snaily: tror det handlar om att ta blodprov är under en läkares värdighet - sånt gör de bara inte

• muggles

Lappis: jag röstar på kort party-party

• muggles

Parnassia: jag tror att din mage är lite större denna gång och då får h*n mer plats att sparka på. Jag hade ju en liten mage och Moa rörde sig inte speciellt mkt i slutet - hon fick helt enkelt inte plats att ta ut svängarna

Grattis förresten till Piggelin som fyller skräcködla idag!!! *knulltrumpeter*

• muggles

Lappis: det blir en tjejfest med övernattning och långfrukost framöver!

• muggles

Ngn undrade om vi skulle köpa mer till huset - vi ska byta ut glaskeramikhällen mot en värsting-induktion. 10 000 kr tjoff bara! Men det får det vara värt, matlagning är ju makens stora intresse.

• muggles

Lappis: kort-korta!!! (igen) Du fick ju schyssta dyra glittriga örhängen av din man väl?!

Nenne kan väl vidarebefordra mms:et till dig AM (och till mig?)

• muggles

Japp det var de örhängena jag kom ihåg! Snyggt att matcha glitter på skorna med glitter i öronen!

JAg fick diamantörhängen av min kära mor i examenspresent (till saken hör att hon är fattig som en kyrkråtta och verkligen inte har råd att köpa diamanter till sin dotter). Tyvärr har jag tappat det ena på en skidresa Surt då det var mkt affektionsvärde i dem. Det var ganska små diamanter av naturliga skäl men som mamma sa "då fattar folk att de är äkta!" Har funderat i många år på att fixa en kopia men får inte tummen ur det där svarta hålet där bak...

• muggles

AM: gud nej! Det kostar väl ännu mera fläsk. En sketen Electrolux Men maken har gjort noggranna studier och så ska ju måtten i köksbänken stämma med, så eftersom den hällen som sitter där nu är E så var det lättast...

• muggles

EA: har du haft ÄL än el? Jag har cyklat ikapp dig för jag borde ha det i dagarna (om det inte uteblir, trodde jag skulle få glad gubbe idag men inte).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter