EA&MJ skrev 2010-01-20 11:31:19 följande:
Snorkis-vi har varit på visning på huset med pool och ovanvåning två gånger. Igår var vi och tittade själva på de saker som dykt upp. Det är ett hus som behöver tapetseras om i åtminstone 5 rum, nytt golv i vardagsum, nytt fönster i ett sovrum och sedan lite småfix med lister, dörrfoder etc. Men detta är småsaker (iaf lister, dörrfoder och dörrar) som man kan fixa allt eftersom, måste inte fixas direkt och kostar inte 10 tusentals kronor. Både jag och maken har fastnat för trädgården, poolen, ovanvåningen och planlösningen i stort. Man kan öppna upp ännu mer i köket om man vill det (om ett par år i så fall) för att få det luftigare. Jag har svårt att känna att det är vårt hus pga det skicka som det är idag tror jag, har svårt att se bortom alla fullösningar och oavslutade projekt som de har i hela huset. Men som maken säger så har det stor potential och vi kan växa i det och få det som vi vill med lite tålamod och något å
r.SVÅRT!
Eg tror jag inte att din magkänsla är helt rätt för det här huset. Känns som att du logiskt ser en massa fördelar med det, men du radar upp ganska många "men" också. Om magkänslan är helt rätt så går ni på det utan att tänka på några "men". Jag tycker ni ska kolla på fler objekt! De saker du radar upp (trädgård, pool mm) kan man ofta göra om i andra hus. Viktigast är läget på huset och planlösningen. Om ni har varit på 2 visningar och fortfarande känner er tveksamma så tror jag inte att det är helt rätt. Men det är bara vad jag tror
Telis: boken är jättebillig att köpa, tror jag köpte den för 60 kr. Hade MYCKET nytta av den... Man läser ju inte hela på en gång, utan man läser resp avsnitt när det blir aktuellt och den följer ju ett barns första år, så man vill kanske ha boken länge.
Tack för grattis!