• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Grattis till Frejis! (Glömde det förut)

PB: klart vi inte grälar på dig för att du var ironisk mot din sambo - nu känner du oss dåligt! Här finns sympati i överflöd!!! Jag tycker Telis skrev klokt om män och deras (o)engagemang. Skönt att det verkar gå åt rätt håll med sonens skola också.

Snaily: 13 ägg! Spännande!! Nu måste det ju bara bli en massa befruktade tycker man. Håller tummarna stenhårt!

Telis: men bra att han inte gått ner iaf. Förstår att det här känns jättejobbigt! Men jag tror att det är som värst nu de 2 första veckorna när de sover mkt, han borde bli mer aktiv sedan. En tjej i min mammagrupp fick enl instruktion ställa klockan var 4:e timme hela natten och gå upp och mata sin son för han bara sov! låter ju som en dröm men han behövde ju verkligen äta också, han var rätt liten när han kom ut (under 3 kg). Så det finns ju alla sorter. Kram på dig!

Kängu: oj vilka fina ord! Tack! Vill gärna ta en lunch snart men just nu är det verkligen full rulle på jobbet

Nenne: har du inte ens lite putmage pga hormonerna?! Och den schyssta hyllan kanske syns?

Vickan: det verkar vara en klockren analys du gjort av dig själv. Det är inte så konstigt att du fått stora skälvan för det här är ju ngt du aldrig gjort förut och det är alltid läskigt. Men det kommer att bli bra! Går du hemma och blir uttråkad så kan du väl ta en utflykt till jobbet och fika med dem?

Cicci: du hade förresten rätt - jag fick glad gubbe på dag 17 Jag borde veta bättre än att käfta emot trådens kunskap

• muggles

Förresten har Moa sjungit "Ja må hon leva" för mig idag - hjärtat smälte

Vi var och tog hennes andra spruta och hon var jätteduktig. Vår Bvc-sköterska var där och gav sprutor och jag blev så förvånad att hon kom ihåg Moas namn och allt (vi har ju inte varit där på ett år och hon har ju massor av barn). Moa var jätteduktig när hon tog sprutan och grät inte ens - och efteråt var hon väldigt stolt över sitt plåster

Vi har ätit bakelse och så fick jag knallröda träskor i present - perfekt att ha när vädret blir varmare och man ska springa ut och in ur huset (jag AVSKYR nämligen Foppa-tofflor - finns det ngt fulare?!).

Jag börjar redan trivas i huset och känna mig hemma. Det var väldigt mysigt att komma hem härom dagen när jag kom från bussen och såg hur det lyste på långt håll och tänkte att "där är vårt hus" Åkte förbi lgh idag påväg till Moas dagis (hon går kvar på sitt gamla) och kände faktiskt inget vemod alls, trodde inte det skulle gå över så fort.

• muggles

Snaily: dag 28! Vet du vad som är "fel" (är det ngt fel)?

• muggles

Så, nu har jag bidragit till trådtillväxt.

GAH, mkt på jobbet!

Just det ja, måste förbi en kollega kom jag på! tjingeling

• muggles

Nenne: här satt jag och garvade rätt ut och då kom min chef in (som tur var hann jag slänga upp Outlook först). Kunde inte hejda mig utan garvade på - han måste ha undrat!

• muggles

Jag är en skitdålig förlorare. Minns en gång när vi spelade Pictionary i Sälen och mitt lag fick ALLA de svåra orden (typ 'fördomsfull') medan det andra laget fick alla lätta (typ Pippi Långstrump el Sundbyberg el nåt). Och ingen i det andra laget FATTADE att de fick alla de lätta. Jag var så SUR. Jag ritade Kristian Luuk minns jag bakom sitt skrivbord och ingen i mitt jävla puckade lag fattade att det var han. Det andra laget vann ju såklart och när vi jämförde bilder så var de indentiska. MÄH! Så jag hade BÅDE otur med att få alla de svåra och puckade lagmedlemmar.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter