• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • JustMeAndMyLove

(Inser att jag nog behöver raka mig under armarna idag!)
    De har lite rätt där - tyvärr
    Haha
    :D

passionsblomman skrev 2009-11-04 22:09:59 följande:
    Ni som verkligen kallar er feminister - håller ni inte med om att det hade varit uppfriskande om förolämpningarna och odrägligheterna i den "nya brudöverlämningstråden" åtminstone hade bjudit på något mer fantasifullt än att vi alla i den här tråden sitter med orakade armhålor och ben medan vi bränner BH-ar?
  • Duchess

Ja, vi kunde väl åtminstone ha framstått som manshatare med skägg? BH-brännare känns sååååå 2004.

passionsblomman skrev 2009-11-04 22:09:59 följande:
    Ni som verkligen kallar er feminister - håller ni inte med om att det hade varit uppfriskande om förolämpningarna och odrägligheterna i den "nya brudöverlämningstråden" åtminstone hade bjudit på något mer fantasifullt än att vi alla i den här tråden sitter med orakade armhålor och ben medan vi bränner BH-ar?
  • passionsblomman

Apropå glashus då, klippt och skuret ur tråden vi inte är tillåtna att skriva i.

[citat]

93 Idag 22:09 - ID: 3591445
    Alexxxi

HAHAHAHA så moget att det snackas skit om oss i den andra tråden!
    94 Idag 22:10 - ID: 3591447
    ario

aaaa..häxorna från blåkullan
    95 Idag 22:11 - ID: 3591449
    Rufsas

Äsch, alla där verkar ha en pinne uppstucken i röven. Jag menar, slappna av lite för fasen...
    96 Idag 22:12 - ID: 3591452
    ario

eller hur

tack vare många på BT så har många trådar spårat ut eller blivit utråkade eller avstängda..alltid samma feminister!
    97 Idag 22:12 - ID: 3591453
    Alexxxi

Det tråkiga är att vissa kan inte skilja på när man är arg eller diskuterar normalt. Väldigt tråkigt!
    98 Idag 22:12 - ID: 3591454
    Mirey

Slappna av? Hahaha plzzz! De lever på detta. Som om d inte finns viktigare saker i livet!
    99 Idag 22:13 - ID: 3591455
    Rufsas

Sen fattar jag inte varför alla ska lägga sig i ALLTING. Släpper man en fjärt kan jag slå vad om att det ska startas en tråd och diskuteras kring det...
    100 Idag 22:13 - ID: 3591456
    Mirey

Kanske borde de starta en egen bröllopshemsida? =S

ario skrev 2009-11-04 22:12:38 följande:
    eller hurtack vare många på BT så har många trådar spårat ut eller blivit utråkade eller avstängda..alltid samma feminister!

[citat]
  • Heloise

dessutom kallar de min man för åsna
    Vilket är hysteriskt roligt!

• Panzerfaust

Speciellt som de är snabbare än Billy the Kid drog picka på anmäla-knappen

• Aleta

Eftersom en vigsel i kyrkan är en gudstjänst öppen för alla så kan man inte veta vilka som kommer. (Ville bara förtydliga detta.)

Summer2010 skrev 2009-11-04 15:33:15 följande:
    Om hon frågat alla som ska närvara på bröllopet och de tycker det är helt okej, varför skulle de inte kunna göra så? Så du menar att man ska ta hänsyn till alla andra som inte ens ska vara där?
  • Aleta

Vad är det för regler som kyrkan har velat ändra angående äktenskapet?

Summer2010 skrev 2009-11-04 09:41:28 följande:
    Nej, men nu kanske just det här paret ville ha det så :) Varför kan man inte se till parets önskemål? Annars kan man ju ifrågasätta kyrkans rätt att överhuvudtaget ändra på regler angående äktenskapet.
  • passionsblomman
    Heloise skrev 2009-11-04 22:51:46 följande:
    dessutom kallar de min man för åsna Vilket är hysteriskt roligt!
    Jamen Heloise, det är väl bara en logisk följd av konstaterandet i "muslimtråden" att han ju inte är mänsklig?

• Heloise

ahhhh just det, attans glömde det för ett ögonblick.

passionsblomman skrev 2009-11-04 22:56:43 följande:
    Jamen Heloise, det är väl bara en logisk följd av konstaterandet i "muslimtråden" att han ju inte är mänsklig?
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...