Katarina Michael skrev 2009-11-24 19:44:51 följande:
Jag känner så här, har nan aldrig träffat den respektive så finns de ingen anledning till att bjuda den heller.Är kompisen förhållande seriöst så borde de ju vara självklart att man oxå träffas innan! Annars kan man ju undrar lite varför man inte träffat om de nu är så seriöst...Dvs har man seriöst förhållande och själv mån om sitt eget förhållande behöver man aldrig riskera att inte bli bjuden som ett par....Låter kanske hårt, men hoppas ni förstår vad jag menar?
Men varför har då brudparet själva inte brytt sig om att lära känna sin kompis nya partner, oavsett förhållandets seriositet? Varför är det absolut kompisen som ska se till så brudparet får lära känna "den nya pojkvännen"? Ordnar brudparet aldrig några fester, middagar, glöggkvällar etc dit man kan bjuda in den nya?
Jag/vi brukar med ojämna mellanrum ordna grejer hemma hos oss, och har då någon av våra kompisar hittat en ny kärlek är det fritt fram att ta med denna -- klart vi är nyfikna och vill veta vad det är för en person som gör vår vän lycklig.