shakynose skrev 2009-11-24 20:36:40 följande:
Jag kan ju dessutom tycka att det är HELT onödigt att ordna särskilda middagar innan för att lära känna folks respektive innan bröllopet. Känns som att man tar sin bröllopsfest på liiiite för stort allvar om ni förstår vad jag menar?
[/citat]
Beror ju på hur långt det är kvar till bröllopet; är det ett halvår kvar är det kanske inte så svårt att hinna klämma in en "lära känna nya pojkvänner"-middag innan det är dags att gå in i kyrkan
shakynose skrev 2009-11-24 20:39:29 följande:
[citat]
Jag håller fullständigt med dig. Men om man bor långt ifrån varandra så kan det vara knivigare att ses ofta, och just därför är ett bröllop ett alldeles utmärkt tillfälle att samla alla vänner med respektive för en gångs skull.
Det håller jag också med om. Om man bor långt ifrån varandra kan det ju vara kul att försöka ordna NÅGOT med sina långväga gäster kvällen innan bröllopet, boka bord på restaurang för att hinna prata och sådär. (Detta förutsätter förstås att man inte har en massa grejer man måste fixa kvällen innan bröllopet, utan att man är klar med det mesta och kan försöka varva ner och inte dö av stressrelaterade sjukdomar på sin bröllopsdag
)