Ojoj, haller med om ALLT. Bra skrivet!
(By the way, VEM ar den dar Ribbing??)
Paper Feed skrev 2009-11-25 08:39:36 följande:
Oavsett vad tanten Ribbing (som för övrigt borde sälla sig till oss andra på 2000-talet) säger så tycker jag att det är en fånig regel. Jag kan sätta min vänstra fot på att de flesta killar hellre sitter hemma framför teven än att tvingas släpas med på ett bröllop där dom inte känner någon.Skulle någon tacka nej till vår inbjudan p.g.a. deras respektive inte var inbjuden så skulle jag nog höja på ögonbrynen lite. Nu kommer vi ju visserligen att bjuda båda i de par som är etablerade, men vi kunde likagärna haft platsbrist och valt att bjuda fler vänner istället för vänners respektive.Det spelar för övrigt ingen roll om det är en så kallad "kärleksfest", bara för att man gifter sig och väljer att ha en fest för att "fira sin kärlek" så betyder det inte att man inte anser att andras förhållanden är minst lika viktiga. Allting är inte så svart och vitt, det ena utesluter liksom inte det andra.Men för att svara på TS ursprungsfråga, ja...vi bjuder massor av människor som vi inte känner på bröllopet. Han känner inte all min släkt eller alla mina vänner och jag känner inte hela hans släkt och alla hans vänner.