• Love is

14:e augusti 2010

Finns fler som ska gifta sig den dag?

• Svar på tråden 14:e augusti 2010
  • Sundance

Ni kan se mina klänningar i mitt galleri. Den som är halterneck är den jag ska hämta i helgen. Den andra kommer jag beställa från Kina. sen får vi se vilken jag trivs bäst i. Säg gärna vilken ni tycker är finast.

• Moi mokulat

Jag har bestämt mig. det blir mermaid typ och med ett litet släp. Vekad ska den vara. Inga pärlor ingen brodyr alls.

Nu gäller det att hitta den bara

• Leilani

Ett bra tips om man inte vet vad man ska ha för klänning är att tänka på vad man brukar ha för typ av klänning annars. Det rådet fick jag i varje fall så den klänning jag valt känns helt rätt.

• Carin o  Mikael

Jag har bestämt mig för klänning och la handpenning i fredags, ska bli så spännande!!

www.brudochfest.se/

Har ett rosa tema till, så har tänkt brudbukett av rosor i allt från ljusrosa till mörkrosa. Hittade även ett par superfina skor igår på rea på Bianco som passar väldigt bra till. klänningen är väldigt neutral så får spetsa till det med skor, blommor och smycken istället.

/C

• trollsländebrud

Jag ser att det var ett tag sen någon skrev här sist (inkl migsjälv) så jag tänkte att en uppdatering var på sin plats. Jag är sjukskriven tre veckor framåt (opererat handen) så jag har planerat att försöka göra så mycket klart som möjligt angående bröllopsplaneringen. Överst på listan står naturligtvis inbjudningarna, har kommit en bit på väg men har en del kvar (gör dom själv). Sen ska jag snart beställa min klänning men ska imorgon kolla på brudtärneklänningar med mina systrar som ska vara brudtärnor, kanske beställer vi dom från samma ställe och då känns det lättare att göra det samtidigt. Jag vill att dom ska få vara med och bestämma hur dom ska se ut då jag vill att dom ska känna sig bekväma.
    Sen tänkte jag försöka fixa till dekorationer och små detaljer som kan ta tid att göra och nu har jag ju tid. Exempelvis tänkte jag testa att dekorera sockerbitarna till kaffet med små hjärtan i kristyr som jag tänkte spritsa på, får se om det funkar. Såg jättesöta hjärtformade sockerbitar, men kände att dom var lite dyra, detta kostar ju inte mer än själva sockerbitarna och lite florsocker typ. Har en tendens att snöa in på små detaljer, redan nu. Men hellre att jag spånar på det nu än att det blir för mycket att göra de sista veckorna. Vissa saker måste man ju vänta med men vissa saker gör jag gärna i god tid, medans tis finns.
    Nåja, hur går det för er andra?

• Leilani

Vi har fått inbjudningarna så nu ska vi skriva infoblad som vi ska skicka med inbjudningarna. Sen har jag beställt min klänning, eller jag ska få den uppsydd så tyget är beställt sen ska den bara sys så den borde vara klar om någon månad. Sen har vi precis börjat påta med lekarna som våra toastmaster ska roa gästerna med när vi blir fotograferade.
    Sen ska vi träffa våran fotograf imorgon och prata lite smådetaljer och så. Det känns verkligen som vi har kommit igång med allt nu.

• Per och Rebecka

Hej!
    Jag har precis bestämt mig för en frisör och bokat tid. Känns som en viktig liten pusselbit. Lite svårt när man inte bor på samma ort som man ska gifta sig, annars hade det funnits ett lite mer naturligt val.
    Men känns jätteskönt i alla fall!
    /Rebecka

• ungaföräldrar

Jag o min fästman ska me gifta oss den 14 Augusti :D

men nu börjar ja bli stressad när ja ser hur mycket alla ni andra har fixat redan... Jag är visst väldigt sen :S

Det som är fixat är gästlistan, färgtemat (rött,v itt, silver o lite grönt, lokal, brudtärnor, marshalker.

jag har hittat min drömklänning(tradera) men vet ej vilken färg. ja tror de blir off-white eller ivory. jag är rätt ljus i hyn, ljust hår o blåa ögon.

Den stora frågan just nu är borgligt lr kyrkligt? Jag är ej döpt men mannen är fast ej konfimerad men om vi vill få vi väl gifta oss kyrklig?

Min stora dröm är om att gifta sig utomhus men vågar man de den 14 augusti och hur gör man med sittplatser?

/Sandra

• Per och Rebecka

Ungaföräldrar: Du är inte alls sent ute. Tror bara att många här på BT är väldigt tidigt ute, man rycks liksom med!

Jag tror inte att konfirmation har någonting att göra med om man får gifta sig eller inte i kyrkan, utan det handlar nog om man är medlem eller inte.

Min kompis gifte sig utomhus förra sommaren, den 22:a augusti, och det var jättevackert! De gifte sig ute på en äng och stolarna var träplankor uppsatta på bockar, Det blev som en liten "altargång" bland komockorna...
    De hade inget tält, men det kanske är någonting man kan säkra upp med?

Svar på tråden 14:e augusti 2010