• Love is

14:e augusti 2010

Finns fler som ska gifta sig den dag?

• Svar på tråden 14:e augusti 2010
  • Per och Rebecka

Det är väl ungefär lika långt som vi har kommit. Ska ringa till kyrkan efter nyår och se om de lagt något schema för präster och kantorer.
    Inbjudningarna har vi dock redan skickat ut. Våra kompisar brukar planera saker och ting långt i förväg och vi ville överraska dem med inbjudan i brevlådan, så därför hade vi inte sagt något innan.
    Skickade dem nu i december vilket gjorde att de flesta trodde att det var ett julkort de fått!
    Det kändes som en punkt i planering som är skön att ha överstökad, svårt att veta var man ska dra en gräns i gästlistan.

Leilani skrev 2009-12-20 09:00:44 följande:
    Jag har bokat festlokal, planerat vigseln och bestämt vigselförrättare. ska beställa inbjudningskorten ni i julhelgen så de största projektet kvar är att hitta en sömmerska till min klänning och en kostym till sambon.
  • zorken19

Jag gifter mig med den 14 augusti! Idag så köpte jag min klänning! Är helt överlycklig! :)

• Moi mokulat

Vi vet inte lokal. Hur viktigt är det att de är mysigt?
    Vi fundera på folkets hus som ligger ett sten kast från oss.
    Men de är stort och ganska tråkigt.
    Vet inte hur vi ska göra . Allt annat verkar dyrt.
    Lägger hellre pengar på en dj isf.

• Per och Rebecka

Jag tror nog att de flesta lokaler går att göra mysiga med rätt pynt och massa tyger. Funderar själv på om vi ska klä in de ljusrosa väggarna med vitt tyg av något slag...

Och till Zorken19: Kul och grattis till klänningsköpet. Har du letat länge?
    /Rebecka

• Leilani

Jag har inte köpt klänning men däremot mönster till klänning så snart påbörjas förhoppningsvis syprojektet så jag får se hur den ser ut som prototyp på mig :)

• zorken19

Per och Rebecka

Jag har letat i ett par månader! Var inte alls säker på vad jag ville ha men igår föll alla bitarna på plats! :)
    Har du köpt klänning än?

• Per och Rebecka

Nej, har inte ens varit ute och tittat. Känns som ett projekt jag verkligen vill njuta av, så jag ska nog snart försöka ge mig ut på klänningsjakt.
    Dock skulle jag gärna vilja ha med mig mamma och syster ut på jakten, och då de inte bor i Sthlm blir projektet att få ihop alla så mycket större...
    Hur har ni som varit ute och tittat gjort? Har den blivande mannen fått vara med som smakråd eller följer ni traditionen att han inte ska se er förrän på bröllopsdagen?
    /Rebecka

• trollsländebrud

Jag ska också gifta mig den 14/8 i år!
    Har bokat festlokal(där vi även kommer gifta oss, om vädret tillåter håller vi vigseln utomhus vid vattnet), vigselförättare och boende.
    Jag har hittat en klänning på nätet som jag tror att det blir, har kollat runt ganska mycket (på nätet) och inte hittat någon annan som jag gillar lika mycket.
    Vi kommer göra mycket själva, inbjudningarna håller jag på med och planerar att skicka ut i februari, maten tänkte vi köra buffé som vi gör själva (kanske lejar vi ut en del grejer men till största delen vill jag göra det mesta själv), funderar på att göra buketten själv också (har gjort två stycken till kompisar innan vilka blev lyckade) samt dekorationer vill jag fixa till själv.

Svar på tråden 14:e augusti 2010