14:e augusti 2010
Finns fler som ska gifta sig den dag?
Finns fler som ska gifta sig den dag?
Jippi! I lördags inhandlades min ring (m2b ska inte ha ngn ny ring utan har sin förlovningsring) och till ett pris som var 30% rabatterat! :D
Just nu väntar jag på att mina kort och kuvert ska komma från panduro som jag har beställt så att jag kan bli klar med korten och skicka iväg dom. Jag har redan preppat det som ska vara på, ett brudpar som jag handstämplat, färglagt och klippt ut, samt texten "vi gifter oss" (också handstämplat).
Ska snart beställa hem klänningen från kina som jag har sett ut att jag vill ha.
Hej! Hoppar in i den här tråden. Vi ska också gifta oss den 14:e augusti jag har tänkt beställa klänningen från Kina så det börjar snart bli dags. Jag funderar bara över vad jag ska ha under. Vad har ni andra under? Vanlig bh? Korsett/Torslett? Just nu lutar det åt att jag ska ha den här klänningen www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
trollsländebrud jag väntar också på mina kort från panduro.
Har inte inskaffat allt än. Vill testa lite olika papper.
Ingen ring köpt än, men vi ska så fort butiken renoverats klart.
Klänning är ett kapitell för sig.
Mår illa bara jag tänker på det.
Aug10 hittade jag dig i detta forumet också. Såg dig och din klänning på Kina tråden.
Svårt att veta vad man ska ha under förens provat den på sig.
Vad glad att du hittat en klänning.
aug10- ja jag vet inte heller vad jag ska ha under, men vill nog ha korset eler ngt likande. men hur ska man veta att det blir snyggt under klänningen man kan ju inte ta med den när man ska prova. hmmm svårt det där.
just nu har jag hängt upp mig på tårtan & dj. måste ta tag o boka tårta snart men vet inte vem jag ska anlita o hur jag ska ha det än.
Idag har jag fixat det mesta som vi ska ha till våra toalettkorgar samt toapapper med hjärtan på. Vi har även köpt röda fleecefiltar med vita hjärtan på (vårt färgtema är rött/vitt/guld/svart), det fanns bara fyra så vi letar vidare efter fler. Finns säkert på ett annat Jysk (där vi köpte dom).
Jag har också beställt hem röda sockerhjärtan (och ätbart lim) som jag ska testa att limma på sockerbitar, jag stämplade ju röda hjärtan på sockerbitar (till kaffet) men det blev sådär. Det här tror jag blir finare. Hittade medan jag tittade runt lite även guldhjärtan i äkta guld att sprinkla på exempelvis den hemgjorda wienernougaten jag tänkt göra som "favours". Ganska dyr dock.
Mina kort kom igår så imorgon kommer jag pyssla med dom HELA dagen. Jippi! (Säger jag nu såhär innan... Imorgon är det säkert en annan femma efter att ha gjort samma sak på ca 40-45 kort).
oj oj oj oj vad ni har gjort mkt.
Jag får ju värsta paniken.
moi: det blir en chokladbrowniebotten (utan nötter) vit choklad mousse och någon bärmousse, skall prova vilken som är godast ihop. Jätte kul! Men om ni har bestämt catering kan ju ni andas ut lite iaf! Kolla om ni inte kan få prova lite olika saker. . . Tårta behöver ju inte beställas förrän 2 månader innan, men stället där vi beställt den har redan många vigslar på dagen det! Så lika bra att vara säker på att man får den man vill ha. vi får ge 35-40 kr per person, beroende vilken caketopper vi tar...
aug10: jag har köpt en korsett att ha under, samt silikon inlägg så tuttarna verkligen är på sin bästa sida ;) Men prova dig fram och se vad som är bekvämt! Framförallt vad som passar under din klänning! Ofta får du köpa det på öppetköp om du säger att det måste provas under din klänning!
Jag hade tänkt ägna dagen enbart åt att göra inbjudningar men suget att få allting till toalettkorgarna inhandlat och klart blev för stort så jag var iväg på förmiddagen och köpte korgar och resten av grejerna vi har tänkt att ha i. På väg från apoteket så gick jag förbi några skobutiker och tänkte att hej, jag kan ju igå in och kolla, men jag tror knappast att jag hittar något intressant nu. Gissa vad? Jag hittade ett par superfina med insida av läder och utsida av vitt sidenliknande material (dock inte kritvitt) med öppen tå, en klack på ca 5-6 cm (men det är lite "platå" vid tårna så dom känns inte så höga) och en liten sidenros med blad ovanför tåöppningen. Dom är jättesöta! För 200 pix! Ett riktigt kap! Nu har jag även råd att köpa ett par extra skor som kanske är lite skönare som man kan byta om till senare när det är dags för dans. Jippi vad glad jag blev! Visade sig vara ett lyckat drag att åka uväg idag alltså... :D
Grattis till alla inköp. Får man fråga var du hittade skorna, är kanske någonting man själv kunde fynda?
/Rebecka
Jag hittade dom på bianco. Titta i mitt galleri. Jag lägger upp en bild där alldeles strax.
Dom hade bara två par kvar där jag var (Haninge centrum) så det är ju inte säkert att det i finns kvar på alla bianco.