Bröllop 2010 del 9 (sista året)
Jag tycker det är så svårt med priserna på blommor mellan sverige och finland, inte för annat, utan bara för att vi har olika valutor :P Och sen KAN det ju kosta lite olika annars också. Så jag håller mej osagd :)
Jag tycker det är så svårt med priserna på blommor mellan sverige och finland, inte för annat, utan bara för att vi har olika valutor :P Och sen KAN det ju kosta lite olika annars också. Så jag håller mej osagd :)
Kollade i ditt galleri sarahkka... och vet du vad som skulle kunna vara riktigt fräckt att ha med din klänning (om det är den svarta du ska ha).. några lila allium (ser ut som jättegräslöksblommor) som famnbukett ;D Bara med ett sidenband runt stjälkarna.
Fast om du vill ha en lite mer traditionell skull en rundbunden bukett passa iom att klänningen är så fräck i sig själv, och droppformade kanske är lite väl tama till det :)
Det är sant KatjaB... och hos oss kostar en grand prix kanske 4 ? eller något sånt, men det beror ju också på om det är studenttider eller ej. :) Man kan nog inte jämföra rospriser bara sådär :P
sarahkka: det skulle nog vara fint med lila i buketten fastän klänningen är vit.. :) Om ni har lila som tema så är det ju perfekt!
Allium är en så otroligt fin blomma med världens vackraste gröna stjälkar! :D
maj2010; det tror jag man kan göra!! :) Festprogrammet funkar nog lika bra som vigselprogrammet! :)
sarahkka har väl något slags lila-tema... Men det kanske är mörkare lila.
Jag måste också prova smileysarna... jag har ALDRIG fått dem att funka :P
Hade världens mardröm om bröllop inatt.... :/ Läs om ni orkar ;)
Det var vår bröllopsdag och vigseln skulle vara kl 14. Kl 11 hade jag fortfarande inte fixat håret eller något annat, och min mamma vägrade köra mej till frisören i tid. När jag äntligen fick övertalat henne att köra mej var det en massa abiturienter som bara var i vägen hela tiden :P Då vi kom fram till stan hade förstås frisören slutat vänta på mej och stängt salongen, men turligt nog inte gått därifrån. Så när jag kom dit, 20 min försenad (och endast 40 min före vigseln) slog jag ut armarna och sa "du anar inte vilken dag jag haft".. Hon förstod mej så väl och gav mej en kram, så lovade hon att fixa en enkel frisyr åt mej (sen kom jag på att jag glömt bort att göra en provkamning). Jag skickade iväg min mamma för att hämta slöjan och brudbuketten, men när hon kom tillbaka var brudbuketten världens fulaste! Jag var hysterisk och kollade att buketten var köpt i en matbutik och dessutom inte alls bunden i spiral. Så jag skulle ringa floristen, men hade problem att hitta telefonnummern i min telefon (jag har nyss köpt ny så jag har haft problem att hitta saker på den :P). När jag äntligen hittade nummern beklagade floristen (som jag är bekant med) bara att jag inte tyckte om den, och att det var precis vad jag ville ha. Men det var inte alls vad jag ville ha, för det var bara några blommor bundna tillsammans, med ett lila plast runt, och dessutom såg det ut som pappersblommor. Så jag sa att jag skulle gå via blomaffären på vägen till vigseln och binda ihop en egen bukett.
Hur det slutade vet jag inte riktigt, för vigseln började ju kl 14, och när jag pratade med floristen var klockan 10 över ;)
Sen hade jag en följddröm där vi blev gifta, men inte fick någon riktig fest... så vi hade någon slags bröllopsfest hemma istället :P
Jaja, ursäkta längden, jag tyckte bara det var en så rolig dröm ;) Och när jag vaknade imorse (efter att jag drömt, och hade lite förhöjd puls) kl 8 var det väldigt nära att jag steg upp och planerade min bukett :P