Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Igår printade jag ut de sista inbjudningskorten, så nu är det bara att vänta på nästa vecka så vi får ge ut dem!! :D (vi måste bara göra tillräckligt många kuvert först!)

Jag var hos församlingen igår och bekräftade att vi tar med en egen präst till vigseln (min morbror, som också är min gudfar, ska viga oss). Hon som sitter i kansliet var väldigt pratsam och berättade om sin dotters bröllop, och sedan blev hon så ivrig att hon gav mej en bröllopstidning! Visserligen var den på finska, men bilderna kan ju ge inspiration iallafall! :) Senare på dagen köpte jag också nyaste "allt om bröllop", men jag har inte hunnit titta i den ännu. :P

• Bettertogether

Dessutom har jag haft en bröllopskris inatt :P Jag drömde om vigseln och att fotografen kom lite för sent och sedan bara stod och fotograferade ut genom fönstret. Men jag var iallafall världens vackraste trots att slöjan var världens skrynkligaste ;D

• Bettertogether

KatjaB: Att tappa tänder tror jag, enligt drömtydningsböckerna, betyder att man kommer få stora summor pengar... Jag brukar drömma om att jag spottar ut tänder ibland, så jag har kollat upp just det ;)

• Bettertogether

Hehe.. knappast stämmer det på det viset :P Drömmar är tolkningsbara och väldigt personliga!

• Bettertogether

Jag tittade i nyaste allt om bröllop (som jag några inlägg uppåt sa att jag köpt), och blev helt förtjust i redaktör-annas färgtema!! Hon hade rosa, grönt och vitt (tror jag det var) och det såg hur ljuvligt ut som helst! Så nu börjar jag fundera över om vi också skulle ha ett inslag av mörkrosa till vårt grönt. Så att huvudfärgen fortfarande skulle vara grönt men detdär lilla extra är rosa.
    Jag har spenderat hela eftermiddagen med att fundera ut vad som skulle kunna vara detdär rosa. :) Inbjudningskorten är ju redan nästan helt i rosa, sen är löparna, servetterna, muffinsformarna, värmeljusen gröna. Kanske blommorna i bordsarrangemangen och mönstret på festhäftena kunde vara rosa? Sen tänkte jag kanske ha ett sött litet armband i rosa :P
    Vad mer kunde man ha?

• Bettertogether

Jag har inte läst igenom hela ännu... men jag tyckte den var mycket inspirerande med planeringsguide (en mycket större än det brukar finnas) och läsarbröllop!

• Bettertogether

Jag gissar det är denhär tiden som era blivande män kommer hem för dagen?!??! :) Det blir ALLTID väldigt tyst här på BT denhär tiden nämligen ;D Min m2b kommer alltid hem så sent från jobbet då han jobbar 1 timme bort. :(

• Bettertogether
    Tausen skrev 2010-02-05 17:04:27 följande:
    är det bara jag som inte gillade hennes klänning...men jag älskade också färgtemat-det var jätte fint!!
    Du är inte ensam :S
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-02-05 17:15:47 följande:
    Men hennes bukett var fin
    Ja, färgerna va jättefina, men det spretade så onödigt mycket på sidorna :P Men det är tycke och smak! :)
  • Bettertogether

Vi kommer nog också köra den färgtrion... fast med grönt som dominant färg, och rosa bara som kontrast. Vitt blir detdär neutrala :)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)