-
Vi är många inom branchen här ;)KatjaB skrev 2009-12-11 11:32:26 följande:Nu svarar jag istället, är florist amaryllsien ska du inte vattna alls knappt, annars blir den bara jättelång och du får stötta den med blompinnar. Kan julstjärnan ha blivit kall på vägen hem? De är väldigt känsliga för kyla. Den vill ha ljus placering ca 20 grader varm och inte någon plats med drag. Vattna när du känner att jorden torkat ur lite och ha inte kvar vatten i krukan. Det är så dumt när de säger exakta mått sådär på hur man ska vattna för det beror ju även på hur varmt man har hemma.
-
Jag älskar denhär lägenheten vi bor i nu också... den är perfekt! Men jag vill så gärna hem igen, och det väger tyngre :)KatjaB skrev 2009-12-11 11:41:26 följande:bettertogether: ja vi har blivit ett gäng nu Grattis till lägenheten, vad kul! Antar att det bara kliar i fingrarna med att få sätta igång med flytt o få träffa alla bekanta i hemstaden. Eller ja, just nerpackande är ju inte så kul, men sen när man väl får upp allt igen. Simon håller på och lobbar för att vi ska leta större lägenhet, och visst skulle det ju kunna vara bra men jag känner mig inte helt klar med vår lägenhet än. Älskar takhöjden och bjälkarna och känner mig som en bromskloss ibland.
Mest lessamt är det att bli tvungen att städa undan julen så fort i år.. Vi flyttar efter nyår så vi packar i mellandagarna :( Men jag kanske sätter upp en julstjärna eller två på nya stället också :)
Och det är sant, det kliar att få börja om igen. Och jag har redan i mitt huvud många grejer jag vill göra.. tex ta en kvällspromenad till min mamma för att dricka kaffe ;) -
På tal om amaryllisar hade förstaårseleverna i skolan gjort bort sig en aning... Det är nämligen de som planterar julblommorna som ska till försäljning, och jag köpte gladeligen en röd amaryllis med tre knoppar (såklart man letar efter dem när man har chansen)... men nu börjar jag tro att den är vit. Knoppen har spruckit upp så pass mycket att man ser blomknopparna inuti... och det är inte minsta spår av något rött :P
-
Så mysigt det låter sundance!! :D
Jag gissar det blir en helt vanlig fredagskväll här med idolfinalen och chips ;) men det är mysigt det också! Sen har vi ju inget badkar att njuta i... ååh vad mina frusna tår skulle njuta av ett badkar! :D -
Jag ser att ni pratat om möhippor här. Den vän jag sagt att få ta hand om min möhippa (eftersom jag inte har någon tärna eller självskriven "bästis" som gör det), frågade igår efter en lista över tjejer jag vill ha med och e-mailadresser och sånt... Det kändes så spännande!! :D Det är verkligen på gång!! Jag SKA gifta mej snart!!!!! :D
-
Ja, den är underbart fin! Den ringen som finns i galleriet (och som vi också köpte som vigselring) är en "Princess C12969", köpt vid "kultajousi" här i Finland. :)www.kultajousi.fi/PublishedService&pageID=9&itemcode=C12969Eleonor2010 skrev 2009-12-13 13:24:34 följande:Bettertogether; vilken fin ring du har i ditt galleri,får man fråga var du har hittat den? Skulle vilja ha precis en sådan.
-
Jag försöker på nytt med länken
www.kultajousi.fi/PublishedService&pageID=9&itemcode=C12969 -
Jag har bestämt brudbuketten idag tillsammans med min florist!! :D Det var hur kul som helst att för en gångs skull vara kunden och inte den som ska konsultera brudarna som ska ha brudbuketterna. Det är så inspirerande att träffa andra inom branchen och få diskutera och utbyta idéer.
Det blev en droppformad bukett med en "botten" av björkris (istället för grönt), en solros som blickfång, gröna krysantemer och vita elegansnejlikknoppar. Bastband och mycket naturmaterial. Och jag vet att det kommer bli superbra! ^^ Dessutom lovade hon mej ett mycket förmånligt pris. :) -
Idag är det ett halvt år kvar för oss 19/6-brudar!!!! :D :D :D
Och jag hade världens värsta bröllopsmardröm inatt för att fira ;) -
Nu har jag läst genom lite vad ni skrivit den senaste veckan... ;) Jag har varit fullt upptagen med annat, så någon dator har det inte varit tal om ;)
Och i övermorgon flyttar vi, så vi bor bland lådor just nu, vilket inte är det mest trivsamma ;) Hur som helst tror jag att jag kommer vara ganska frånvarande till efter nyåret någon gång... det beror lite på när vi får vårt internet till nya lägenheten :)
GOTT NYTT ÅR!