Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Vadå tigga?! Då nämner jag hellre vad jag gillar och hatar än att sedan tvingas göra något jag absolut inte i min vildaste fantasi skulle vilja tänkas göra!
    Jag har inga sådanadär barndomsvänner som vet allt om mej, så när en nära vän frågade om jag hade någon självskriven som tar hand om möhippan åt mej blev det automatisk hon som är bossen. Och henne litar jag på att hon fixar det! :)
    Sedan råååkade jag skriva i min bröllopsblogg lite vad jag absolut inte vill göra bara för att undvika en dag från helvetet. :)

• Bettertogether

Nu har vi inhandlat en ny kostym åt m2b!! En jättesnygg (och jättedyr!) mörkgrå/svart med svagt kritstrecksränder. Vi tänkte som så, att eftersom min klänning, som ska användas en gång, var så billig... Så får hans kostym, som ska användas MÅNGA gånger, vara lite dyrare. Den slutliga summan för våra kläder blev 600 ? (6000 kr)... Inte SÅ värst dyrt tycker jag :)

Är det inte spännande när det händer saker i planeringen?! :D

• Bettertogether
    pandis81 skrev 2010-01-14 14:36:59 följande:
    Ja det är jättespännande, bra tänkt. Vi köpte en som m2b fastnade för direkt. Och så ska vi köpa en till sen. Så att han har två. Jag satt och tänkte på en sak. Jag håller ju på med programmet och har kommit till gästpresentationen och har kommit till pappas sambo jag tycker styvmor låter så hårt och elakt.. Tänker bara på askungens elaka styvmor. Vad kan man skriva istället.
    Pappas flickvän/fästmö/fru? Så skulle nog jag skriva om vi väljer att ha presentation i festprogrammet. :) (för min del skulle det blir pappas fästmö)
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-01-14 17:28:27 följande:
    det där med vad man ska skriva är svårt.. annars är det inga problem men Simons föräldrar skildes när han var liten, efter det gifte mamman sig med en ny man och levde ihop med i 18 år, så även fast hans biopappa alltid funnits där, så är det bonuspappan som han levt under samma tak med och som alltid funnits där. Nu är de också skilda så alla har nya respektive. Och ska man då kalla pappan för pappa och bonuspappan för just bonuspappa?
    Kanske du kunde kalla dem vid namn i en så komplicerad situation?!
  • Bettertogether

Vad ska era blivande män ha för kläder på bröllopet???

Vi har som jag tidigare skrivit precis köpt kostymen (han ska hämta hem den idag!!!), men vad han ska ha till vet vi inte riktigt ännu... Väst är självskrivet, men om det blir slips eller plastron har vi inte en aning om.

• Bettertogether

Vem av er tjejer var det som hade köpt väst och plastrong åt mannen på ebay??

• Bettertogether
    Bluebride skrev 2010-01-15 16:24:05 följande:
    jag har köpt väst och plastrong till min gubbe
    Jag har för mej att du länkade till sidan där du köpte den?! Kan du länka igen?
  • Bettertogether

Det var någon som hade köpt en på ebay, men skjortan/västen var för stor så "någon" var tvungen att skicka tillbaka för att få en mindre storlek?!

Någon som känner sig träffad?! :)

• Bettertogether

Ja, jag vill iallafall ta mej en titt... vi sitter med problemet vad mannen ska ha till kostymen, och västar och plastronger är så dyra i affären att man inte ens vill överväga något sådant :/

• Bettertogether

...fast jag tror jag hittade vem jag sökte nu :D

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)