-
vi har också diamanter, ska ha diamantkonfetti på borden. Hittade sjukt billigt på tradera så nu har vi 21000 st diamanter. Hittade också på ebay ätbarta diamanter av socker, som man kan ha på tårtan, bakelser osv.. men jag vet inte om det blir lite overkillsarahkka76 skrev 2010-01-21 13:19:11 följande:Nu har vi bokat hotell till dagen före bröllopet och till bröllopsnatten. Ett fint dubbelrum med badkar så vi kan mysa, och spjälsäng till bebisen. Då kan vi ta det lugnt och tjejen som ska fixa hår och make-up får bättre utrymme Ang vigselförrättare så kontaktade jag min förra året, de blev vi ombedda att återkomma i mars iår för då visste de hur det var med deras semestrar och så.Ang. färgtema. Vi har svart, purpur och silver. Alla dessa tre färger samt "diamanter" kommer att gå igen i vår klädsel samt i dukningen. Vi kommer att uppmuntra gästerna att låta sig inspireras av dessa färger, men inget tvång.Ang musik så vet vi inte riktigt hur vi ska göra än. Vill helst ha soliter till vår vigsel men jag lyckas inte få tag på några än. Till festen funderar vi på en Dj in a box eventuellt, vi får se. Vi har bara 50 bjudna så en riktig Dj känns väldigt onödigt i en sådan liten lokal. Blubride. vi kommer att beställa vår tårta, de är dyra men de smakkombinationerna man är ute efter går inte att få tag på Ica tyvärr.
-
bluebride: det är ju helt klart bevisat att pengar inte kan köpa smak vilken tårta..
sarakkah: ok, där ser man Jag blir mer o mer nöjd med vår dj -
ja det kan nog vara bra att ha skivor eller dator med som backup, man vet ju aldrig om det kan behövas.
-
jo visst
lillalyckan skrev 2010-01-22 02:06:09 följande:Om ni inte vet vart ni ska göra av alla diamanter sen så kan ni alltid sälja dom till oss -
hej på er! vaknade kl 5 imorse av att största tjejen hade feber, så hon har sovit mellan oss som en liten kamin.. stackaren, alldeles febrig och mör i kroppen.
Jag börjar känna mer att vi har koll på alla poster och att det droppar in när vi ska handla saker o så, mest tänker jag att vi fixar med allt sånt praktiskt och tänk om vår fest skulle bli jättetråkig? Men det blir den väl inte.. blir bara nojjig
har förresten bestämt att tärnorna ska få hålla i varsin tjusig solfjäder istället för varsin bukett, tror det blir fint.
Ska man ha någon blomma också, typ en i håret eller på handleden eller blir det för mycket? -
usch.. låter inge vidare. Tur att det är vinter så du slipper se helt misshandlad ut med dina blå lår
Bluebride skrev 2010-01-22 11:46:17 följande:blomma i håret och solfjäder låter jättefintFasen vad ont jag har sen där ugnsformen "anföll" mig igår. Har ett stort blåmärke på varje lår och ett på ena armen. Ska snart röra på mig, ska handla lite, så lillan och jag ska ta bussen till lilla Flen. -
vad billigt vin ni fått tag på, vad är det för sort?
ajajaj.. bet sönder en tand nyss Har en tand som ska rotfyllas och har en provisorisk lagning i under tiden, satt o åt knäckebröd nyss och bet sönder tanden, så att fyllningen sitter kvar men sidan på min tand som är väldigt tunn eftersom de borrat ur, gick sönder. Skit också, nu blir det väl ännu dyrare än det skulle blivit från början.. har som tur är tandläkartid på onsdag, vanlig kontroll. Så jag hoppas på att de kan fixa till det här också då -
ok, tänkte om du visste vad sorten hette
pandis81 skrev 2010-01-22 21:18:10 följande:det e ett chilenskt vin, och det brukar ju vara bra -
man måste ju inte ha en klassisk bordsplacering, men om ingen annan biologisk mamma finns i livet och de ändå varit tillsammans i så pass många år så antar jag att ni träffat och lärt känna henne? Jag skulle satt henne på den platsen, eller inte haft fullt så klassisk bordsplacering.
yatzy86 skrev 2010-01-23 11:58:09 följande:Tänkte fråga er om någon av er är i samma situation som oss eller hört om några andra. Min sambos mamma är inte i livet och hans pappa har en ny kvinna nu men de har bara varit tillsammans i ca 2-3 år. Frågan är då, hur gör vi med bordsplaceringen vid honörs bordet? Jag har sagt att min sambo han får välja själv vem som ska " ta platsen" där brudgummens mamma ska sitta, men det är ju svårt. Ingen släkt alls på mammas sida är vid livet och kommer att närvara på bröllopet. Tips ifrån utomstående hoppas jag på nu? :) -
sundance: den kocken vi pratade med först tog 200 kr /timme och så betalade vi råvarorna.. nu caterar vi allt via en annan firma istället men jag tyckte det lät helt okej, vad kan det ta? 7-10 timmar max?
karin: vilken otursvecka för alla, du med ditt nackspärr och min tand och bluebrides blå lår
Oj, vad pirrigt det måste vara, har ni mycket att göra såhär i sista stund eller är allt klart och ni istället sitter som på nålar?