• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Sundance: Det är nog inte helt ovanligt att få lite kalla fötter inför större beslut i livet, men det kan ju vara bra att prata om allt. Vet inte hur pass länge ni varit tillsammans men man vet ju oftast själv om det bara är en svacka, eller om det är ett problem.
    Jag och Simon kunde bli osams en hel del i början, båda är känslomänniskor och envisa som tusan. Nu när man varit ihop i några år, har barn osv så har kan man ju varandra rätt bra. Jag vet hur han fungerar och tvärtom, då blir det inte lika mycket tjafs och sånt som det kunde vara till en början.
    För mig är det viktigt, förutom kärlek att ha samma värderingar o livet.

• KatjaB

jag förstår helt och fullt att du blir lite fundersam och misstänksam. Kanske har han helt enkelt inte förstått allvaret i era diskussioner tidigare, och att du blir fundersam på om det är rätt eller inte med giftemål. Det är nog bra att ta upp det och se vad han tycker, förhoppningsvis så tar han åt sig det.
    och det är klart att man inte vill ha en sambo som är för kärvänlig mot tjejer, tjejkompisar i all ära, men det finns ju en skillnad och i regel så vet man ju var den gränsen går och vad som känns okej.

• KatjaB

karin längtar: låter som en toppendag och kväll, vad roligt!

Min syrra frågade mig för nån månad sedan: "känner jag dig rätt, du vill inte bli utskämd, du vill ha kul och vara princessa för en dag?"

JA, du känner mig helt rätt var mitt svar. Tror att det blir bra och lagom nivå på pinsamheter kan jag bjuda på men inte om det blir för mycket.. man vill ju ändå ha kul och inte en massa ångest

• KatjaB

etsy har ju så himla fina saker! mitt hårsmycke är därifrån, hittade ett snyggt flor också men det blir nog lite kaka på kaka, så jag köper från ebay ett billigare istället.
    (om nån mer ska ha brudnäbbar så går in på etsy.com och sök sweet plume. hennes barnklänningar är helt bedårande, är väldigt sugen på en sån till barnen)

• KatjaB

ååh, bilder!!!

ninni84r skrev 2010-01-12 12:22:56 följande:
    Då va man gift :)
  • KatjaB

Jag berättade väl att en reporter ville göra en artikel om tjejr som friat till sina sambos. Hon ringde idag och intervjuade mig så vi ska iväg nästa vecka till stockholm och fotas för tidnignen och kommer vara med i veckorevyn i nåt nummer här framöver

• KatjaB

mm.. det vore kul att få vara med i nåt av dessa glossiga bröllopstidningar. vet inte vad som krävs.
    Har varit med i vi föräldrar med vår dotters rum, och då var det en reporeter som via nätet sett bilder på hennes rum och hörde av sig, nu var det också en tjej som hörde av sig efter att ha läst vår bröllopssida här på bt först. Så det kanske är så de jobbar, man ska synas mycket på nätet? Du får väl knåpa ihop nån berättelse om er och ert bröllop och skicka till olika ställen och se om någon nappar.

Sundance skrev 2010-01-12 13:59:31 följande:
    Berätta Ninni! Och bilder som sagt. Vad kul Katja! Jag var sugen på att höra av mig till någon bröllopstidning för att se vad som krävs för att de ska vilja göra ett reportage om ens bröllop men jag tror inte att vårt bröllop är tillräckligt "speciellt". Såklart att det blir speciellt men vi gör ju inte maten själva eller har liveband. Varken budgetbröllop eller toklyxigt.
  • KatjaB

vi kommer ha "sagan om.." där vi berättar om hur vi träffades, när vi fick barn osv till slutligen bröllopsdagen.

eventuellt någon dikt om kärlek

meny

sångtexter (allsång)

5 saker ni inte visste om Katja respektive Simon

ett filmquiz

en intervju med katja om simon och tvärtom

en presentation av alla gästerna

eventuellt bilder från möhippan och svensexan

barns ord om kärlek

Tack till alla

Sen vet jag inte om det blir mer.. vi får se

• KatjaB

sundance: låter ju lite skumt att sminka halva ansiktet.. kan de inte hellre sminka hela ansiktet men inte lägga så mycket tid på basen? Kul att gå därifrån med halva ansiktet målat

• KatjaB

vet inte.. jag betalar 1400 men då får jag smink för 8-900 kr i det priset (makeupstore) o de har sminkat mig förut så jag vet att jag kommer bli nöjd.
    Men om det är 1200 kr utan något mer därtill så är det ju lite saftigt faktiskt

Sundance skrev 2010-01-13 14:15:58 följande:
    Eller hur?! Och hur ska man få en ordentlig bild av hur man kommer se ut med färger och allt om bara halva är sminkat. Och vaddå... om jag har en finne på vänster halva och vill se hur de täcker den och är rödflammig på höger och vill se hur de täcker det, vad gör de då?Har fått ett pris av en makeup-artist som sminkar modeller och så, på 1200. Hon verkar supeduktig men, usch, det är mycket pengar... Är det värt det?
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)