• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag gillar ju Calle mer, han känns mer egen och jag kan mer se honom släppa eget material än Erik.. men visst har han en jäkla pipa förstås.

• KatjaB

oj vad ni skrivit

Ang. möhippa så är det ju egentligen så att ens tärna ordnar med det, men min syster ringde för en månad sen och frågade om hon känner mig rätt, jag vill inte bli utskämd och bortgjord utan snarare ha kul och få vara prinsessa för en dag. Jo, hon känner mig rätt Så vi får väl se vad det blir, men jag hoppas att de inte är allt för taskiga, lite får man väl bjuda på sig själv, fast löjl som sälja kyssar, klippa tvättlappar från kalsonger o sånt trams har jag verkligen ingen lust med.

• KatjaB

nej precis! Jag skulle tro att de flesta vet var gränsen går.. iallafall bland mina vänner. Så jag känner mig inte så orolig. Ser mest fram emot att ha en kul kväll med mina vänner och systrar.

Blivandefrueriksson skrev 2009-12-12 17:18:25 följande:
    KatjaB jag håller med dig, vill ha en trevlig dag med vänner. Pinsamt, nej tack. Men som du säjer en del kan ma ju bjuda på sig själv men inte så att man tycker de blir jobbigt.
  • KatjaB

Ååh vad typiskt. Nu fick jag ett mail från ena tärnan som också är toastmadame att hon börjar känna sig mer och mer nervös för att vara toastmadame och att hon nu helt plötsligt tycker att det är jobbigt att stå i centrum på det sättet.

Hon har inte sagt nej än, men hur kul är det att ha henne om hon inte har lust? vet inte vem vi ska fråga istället nu, vårt första tilltänkta par ska ju ha barn en månad innan så det gick ju såklart inte, och ska jag vara helt ärlig så frågade jag denna person om att vara tärna också lite för att hon skulle vara toastmadame. För att jag visste att hon ändå gärna ville vara tärna, och då kändes det dumt att inte fråga när jag frågade om toastmadame rollen. Då ville hon, men har nu tydligen ändrat sig men vad jag förstår vill hon fortfarande vara tärna.
    Känns ju jättedumt nu, för jag ville ju egentligen bara ha en tärna, och nu har jag två varav den ena tycker det är jobbigt att stå i centrum. och ingen toastmaster/madame.
    Bläääh, nu har jag ingen lust med nåt.

• KatjaB

åh vad mysigt det är med all snö! tar lite längre tid bara att cykla till jobbet, funderar på att köpa dubbdäck så man slipper slira omkring.

min klänning köptes nu, jag tänkte ju att jag skulle gå ner först, sen beställa från kina. Men sen så fick ja tag på en jättefin klänning till reapris så då köper jag den nu. Fattas 2,5 cm i ryggen längst upp för att få igen dragkedjan men jag tror jag går ner det och om jag inte gör det så skulle de lägga ut den lite. Men jag har ju tid på mig, så nog ska jag klara av det

vet inte om jag berättade det tidigare här men jag beställde ringen häromdagen (bild finns i galleriet) kommer få den redan i februari, kommer vara svårt att låta bli att testa den titt som tätt.

mammab o blivandefrueriksson: krya på er!

förresten, vad tycker ni är rimigt pris för en cellist o en violinist att spela in och utgångsmusik på vigseln?

• KatjaB

bluebride: vilken envis förkylning du har.
    själv är jag som ett barn när det snöar, var ute förut och gjorde snölyktor med Astrid.. jag rullade snöbollar och Astrid sparkade sönder dem, haha

• KatjaB

Karin längtar skrev 2009-12-15 18:32:35 följande:

KatjaB, fin ring.
    tack ja, jag hoppas det blir bra, men jag tror det. känns klassiskt och modernt på samma gång
  • KatjaB

Allt av kärlek skrev 2009-12-15 22:40:49 följande:

Jag kan också skriva in mig på listan över brudar som gifter sig 2010. Juli närmare bestämt=)Härligt att kunna ta del av Er planering. Vi började precis så jag känner mer eller mindre som Bambi på hal is:)Må så gott alla!Kramar
    välkommen!
  • KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-15 22:11:36 följande:
    Skulle det bli en snölykta mån tro?
    ja det var ju inte så mycket kvar när vi väl gav upp, tänkte dock ge mig på att göra en ny nån dag. Bor ju i lägenhet men vår tråkiga vintertrötta balkong skulle ju kännas lite roligare av en snölykta. Så vi får väl se om den får stå kvar
  • KatjaB

fråga honom exakt vad det är ni får för 10 kr / person. att du tänker att ett arrangemang består av tex 10 rosor och utfyllnad, hur brukar de göra och vad är det för sorts arrangemang de menar

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)