• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

åh vad kul! vart bär det iväg då?

CiaLovesAndreas skrev 2009-12-29 16:30:01 följande:
    Wohoo...idag har vi bokat vår bröllopsresa!
    fikc hem våra filmisar idag som vi ska ha med placeringskorten, olika kändisar som marilyn moroe, audrey hepburn, evlis, clintan osv.. tänkte försöka passa in kändisarna på gästernas personligheter. Själv har jag paxat marilyn monroe
  • KatjaB
    molnis skrev 2009-12-30 01:01:30 följande:
    Vi e nästan färdiga med alla inbjudningarna nu. När vi socka till eng så vägde vi å de väger 30 gram. Med ett frimärke så får de bara väga 20. Nästa steg e 20-100. Så 30 e ju inte mycket över. Vågar man chansa å bara sätta på ett ändå tro?
    jag hade inte chansat, det är ju trots allt 10 gram över, inte ett gram, det är ju betydligt dyrare än de 6 kr extra om folk måste betala för att hämta ut dem.

Våra inbjudningar är klara i utformningen men inte skrivit ut och satt ihop dem än, har inte löst sig än med alternativ om det skulle regna, och att det trots allt är väldigt trångt i vigsellokalen (ruinen) jag har ju väldigt stor släkt o ska vi kunna vara i ruinen så måste vi sålla rejält bland vilka vi bjuder o inte. Vi får plats 70 pers och det är redan fullt, ska vi bjuda fler så måste vi nog se oss efter ett annat ställe, o det vill jag ju egentligen inte
  • KatjaB

ja, det är mycket lösa trådar än så länge känns det som.

Sundance skrev 2009-12-30 16:42:40 följande:
    Välkomna alla nya! Vad många vi är!!! har haft en känsla av att vi ligger ganska bra i fas med planeringen men så gjorde jag en checklista idag och oj, vad där är mycket kvar att fixa. en hel del grejer som liksom är halvfixad. Klänning beställd men har inte kommit och kommer nog behöva läggas ut lite, vet hur inbjudningarna ska se ut men de är inte fixade, har fått lovat av en tjej att hon ska fixa serveringspersonal men det är inte spikat osv osv. Dax att röja upp lite efter nyår tror jag.
  • KatjaB

tänk, om inte många timmar så är det inte nästa år, utan i år som vi gifter oss. Helt plötsligt känns allt väldigt snart

• KatjaB

gott nytt år!

bettertogehter: hehe, ungefär som när man får oväntat besök och lassar hela duschkabinen med tvättberget så att det i övrigt ska se städat och undanplockat ut

Mitt nyårslöfte är att jag ska börja träna vilket i sin tur ska leda till att jag är sinnessjukt snygg om några månader

• KatjaB

humlan: förstår att det känns långt borta nu, men tiden går fort och ni kan ju handla nåt då och då och planera för det redan nu iallafall. Det är ju några här på bt som planerar för bröllop längre fram än om ett år också.
    Klar du ska stanna kvar i tråden också

Pandis: jag har skickat save he date-kort till alla, frågade vår fotograf som är en vän till mig om han ville ha sin inbjudan i handen när han hälsade på, men han sa att han om han fick välja, hellre fick den skickad, sån post är så sällan man får, att det är extra roligt.. hehe, ja så han fick sin skickad förstås
    Är hon en dramaqueen annars så förstår jag om det känns lite jobbigt att nu ha henne som fotograf, och när hon började tjafsa om betalning osv.
    Det hade ju varit bättre stil av henne att ha frågat först om hon är bjuden på bröllopet, eftersom hon inte fått en inbjudan, istället för att ha fått världens spel.
    Jag har gjort brudbukett till ett bröllop så jag var en av dem som hjälpte till och fick ingen inbjudan alls, den var muntlig. Däremot fick vi ett tackkort sen efter bröllopet. Jag brydde mig inte nämnvärt om det, mer än att jag förstås tycker att det alltid är lite kul när man får en riktig inbjudan per post.

• KatjaB

ja, det är väldigt olika vad man gillar i verkligheten och på bild, dessutom är ju bilderna ofta softade så man ser ju inte riktigt hur klänningarna ser ut på riktigt, iallafall när det gäller alla märkesklänningar.

Jag trodde att jag ville ha satin och spets, men alla satinklänningar kändes väldigt stela och inte alls jag, medan den i organsa som jag ska ha är så skir och lätt och fin på mig. Efter det skulle jag inte våga mig på att köpa utan att ha provat något, men det finns ju de som köpt utan att prova någonting och varit jättenöjda.

• KatjaB

Sundance: diskningen tar ju en bra stund när man är så många. Två personer som sköter allt i köket gör att de får hålla på hela kvällen ifall de ska sköta fram och undanplockning och diskning.

Ni borde nog ha iallafall 4 st som serverar maten om ni har sittande middag. Annars hinner det bli kall mat för dem som fick sin mat först.

• KatjaB

ja, det borde nog funka bra, då är de ju fler den tiden som det behövs mer hjälp.

Sundance skrev 2010-01-04 14:37:04 följande:
    Så om vi säger att brudskålen är vid 16 så kan två börja 15.00. Middagen är vid 18. Då kan ytterligare 2 börja vid 17.00 eller 17.30. Sedan kör alla 4 fram till den sista disken är klar efter efterrätten. Därefter stannar två kvar och plockar disk efter tårtan och under festen. Det borde väl kunna funka. Kockarna får själva göra rent efter sig tycker jag. Åtminstone plocka in i diskmaskinen så att den bara är att starta. Och så kan ju de som kommer in vid 17 hjälpa till med det.
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)