• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

lillalyckan: vad blir det för tatuering?

själv har jag ju en tatuering i svanken med två sjöhästar som jag tyckte var helt fantastiskt snygg när jag var 18.. idag är jag väl inte riktigt lika begeistrad Har funderat på att göra nåt nytt över, men det lär ju bli större då för att det ska se bra ut, har dock inga uppslag på vad jag kan tänka mig att gilla om 10 år också, så än så länge får det vara.

• KatjaB

Vet ni, igår välte vår hund ut en öl rätt över nya ryamattan och datorn! så datorn verkade ha fått en kortslutning och funkade inte alls igår, efter torkande, fönande och en hel del svordomar så verkar den ha klarat sig trots allt nu, Får väl se om den rostar sönder om en månad eller två men vore ju skönt att slippa köpa nytt just nu, till jul och allt bröllopssparande.

• KatjaB

lillalyckan: okej, då är det hela ryggtavlan eller? låter som ett jättejobb med alla sittningar Min syrra har en hel del tatueringar på sin rygg, men hon satt nog inte så många sittningar.

blivandefrueriksson: datorn höll helt otroligt, trodde att det var helt kört, men nu så har den varit helt normal iallafall, så vi får se om den håller i längden eller om vi får skaffa en ny snart.

Var till stockholm från igår tills idag, var på Eddie Izzard på hovet med en kompis. Riktigt roligt och hade tom kramp i käken när det väl var slut för att jag hade skrattat så mycket.

• KatjaB

jag har börjat portionera maten efter knytnävar. Dvs lika mycket pasta,potatis eller ris som en knytnäve. Lika mycket kött som en knytnäve och lika mycket sallad som två knytnävar.
    Första gången tänkte jag att jag aldrig någonsin skulle bli mätt på den löjliga mängden med mat, men tji fick jag.. det räcker alldeles utmärkt.
    Att sluta äta godis är dock svårare. usch, jag är ju en sån godisråtta

• KatjaB

jag tyckte ärligt talat att näven med köttfärs var smått skrattretande, men med all sallad o så, så blev jag ändå mätt.

har inte så stor koll på vågen, vi har ju ingen digital våg så vår gamla skrutt till våg visar ju inte exakt så det är svårt att veta just vad man går ner. Men jag ser på midjan att det är skillnad. Har ju fått två barn hyfsat tätt, 17 månader emellan, så magen var ju inte så snygg ett tag, men nu har det börjat äntligen att visa lite resultat, det drar ihop sig till en normal mage och jag börjar se ljuset i tunneln

men jag fuskar faktiskt och äter lite för mycket choklad.. borde ha mitt lördagsgodis igen för att inte småäta.. svårt att låta bli med godisautomat på jobbet

• KatjaB

pandis: vad kul att ha fått iväg dem nu spännande att få höra allas reaktioner kan jag tänka mig

Nej, överviktig är jag nog inte heller egentligen, men jag är större än hurdan bilden jag har av mig själv är.. efter två barn så ser man ju inte riktigt likadan ut som innan, magen hängde länge som en skinnpåse (supersexigt) och trodde faktiskt att det inte skulle dra ihop sig, men nu rätt vad det är så hänger det inte alls så längre, utan att jag ens tänkt på det så har det bara dragit ihop sig. Det gjorde det inte ens efter första barnet. Helt ihopdraget är det inte än men på god väg iallafall.

Idag har vi köpt gran och pyntat den.. var på Bauhaus för att köpa en av deras billiga kungsgranar, men det var väldigt utplockat. Samtidigt blev jag lite småsnål när jag väl var där och inte orkade ta mig någon annanstans mer. Så en något gles men helt okej julgran blev det Mysigt med lite julstämning

• KatjaB
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-22 06:12:06 följande:
    Rätta mig väldigt gärna om jag har fel, men magen kommer väl aldrig försvinna helt?Om jag förstått rätt så töjs huden ut när man blir gravid och det går inte utan operation att få till den där platta lilla magen man hade innan, utan att man alltid kommer ha en liten typ bula kvar.4.45 vaknade jag och var pigg, lika bra att gå upp trots att klockan inte skulle ringa förrens aningens senare. Pga att igår var en skitdag så har jag förmånen att gå till jobbet, 5km i 13minusgrader yeeejjj. tur att jag hittade mina termosbyxor och en ordentlig jacka......Men vad ska jag göra nu i en timmes tid?
    nej det stämmer, om man inte är ett "freak of nature" som min ena syrra. Hon gick ner allt på en gång efter sina båda barn, inte en enda bristning och man skulle inte på nåt sätt kunnat se att den kroppen varit gravit, förutom möjligen på lite urammada bröst då. Fast nu när hon fått sitt tredje barn har livet trots allt blivit lite mer rättvist.. hon har inte gått ner sina gravidkilon än och jag kan tycka att det är lite lagom rättvist när jag och vår andra syster såg ut som två julgrisar när vi fick barn

Fick en hel del bristningar på magen, som visserligen bleknat, men det försvinner ju aldrig, så jag kommer ju aldrig få den där platta magen igen, målet är snarare att vara hyfsat fast i hullet och så smal som jag vill vara. så 5 kg ner och jag är nöjd.
  • KatjaB

vad har ni för budget för era bröllop förresten? nyfiken

Någon som har tips på julklapp till en 9-årig kille? Vet att han önskar sig en tröja och nåt samlar-lego men just de sakerna var rätt saftiga i priser så jag tror jag överlämnar den önskningen till tomten
    Ingen aning om vad jag ska köpa.. annars är jag klar med alla julklappar, känns skönt

• KatjaB
    mammab skrev 2009-12-22 12:34:43 följande:
    vi har en budget på ca 80.000:-, men tittar man i mallen ligger den på över 90.000:- humf. måste försöka skära ner en massa!!
    ok, ja vi hade från början en vision om att bröllopet skulle gå på mellan 20-30. Nu tror jag vi ligger på 50-55 000 kr. O då har vi ändå försökt skära ner på utgifterna en massa, tex på tjusig transport o sånt som man inte får så mycket glädje av egentligen.
    Skulle kunna komma på mängder med saker som man skulle vilja ha men det drar ju iväg så otroligt mycket.
  • KatjaB

vi har också en vän som ska fota, visserligen så är han också bjuden på bröllopet men vi tänkte fota innan och så precis efter vigseln, sen så tänkte vi att någon annan kanske kan filma under vigseln och lite på festen o bröllopsvalsen.
    Våra ringar är också i titan, själva vigselringen blev rätt dyr men vi sparade en slant på att ha titan på förlovningsringarna, så det jämnar ju ut sig. Det är ju själva diamanterna som drar iväg priset

Blivandefrueriksson skrev 2009-12-22 18:42:30 följande:
    Glömde ju, fotograf går på 3000 och är en hobby fotograf som tar helt underabara kort. eller så blir det gratis har en kompis till min sambo är yrkes fotograf men han kommer ju va bjuden så han kanske får ta innan och i kyrkan vi får se
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)